Horloges laten verstoffen

Hallo allemaal,

Een tijd terug had ik een topic geopend waarin ik vroeg of horloge winders energie zuinig zijn of niet. Nu kreeg ik laatst op Youtube een filmpje van Paul Pluta te zien waar hij zijn horloges gewoon op een kast heeft liggen verstoffen.

Ik heb inmiddels een winder waar acht horloges in kunnen. Soms wissel ik ze met horloges die in een opbergdoos zitten of ik stop ze in opberg hoesjes zoals deze:

a

Of de bekende Invicta dozen

Daarnaast heb ik ook een aantal die liggen te verstoffen op een plank in de kast. :sweat_smile:
Ben benieuwd hoe jullie je horloges opbergen.

5 likes

Heb er maar 3 degene die ik niet draag liggen dan in 't nachtkastje.

Ben zelf helemaal geen fan van winders. Berg de mijne op in pouches in de bankkluis!

1 like

At your service.

2 likes

Hoi, ik vind de term verstoffen lijken op het verlies van kwaliteit. De meeste horloges zijn flink waterdicht en dan zal stof toch zeker niet meer kans maken?
Als je een lang niet gebruikt horloge opwrijft is de buitenzijde weer oke. Het al- dan niet lang stilstaan van het uurwerk is een ander verhaal waar de kenners van het wel- of niet gebruiken van een watchwinder het nooit over eens worden.

3 likes

In zakkies, van en naar de kluis. Originele verpakkingen gewoon ergens in een kast… :slight_smile:

5 likes

Perfect junior, maar ik vraag mij al tijden af hoe stof in een waterdicht horloge terecht kan komen…

2 likes

Goeie vraag! Het kruipt waar 't niet gaan kan of zoiets?! Geen idee dus… :rofl:

Ik leg ze meestal in de dakgoot. Kan geen inbreker ze vinden, als ze tenminste niet via het dak komen, en staat lekker opgeruimd.

10 likes

In de originele dozen.

Vitrinekast :crazy_face:

1 like

Over stof gesproken. Man man, heb eens zo’n ding in huis gehad. Een vitrinekast. Kostte me liters Glassex, of ûh sorry Glasex… :wink:

1 like

Valt bij mij erg mee…is ook niet geheel van glas :+1::grinning:

1 like

Hoe ziet dat er uit? XD

Ik heb een aantal mooie horlogerollen waar de collectie in bewaard wordt. Dat wat ik niet draag ligt veilig opgeborgen in huis, en meestal eentje los op het nachtkastje voor de rotatie :smiley:

Maar, ik wissel veel dus heb eigenlijk alles redelijk bij de hand. Van winders heb ik wel eens gehoord dat het ook weer slecht kan zijn voor je uurwerk. Ligt denk ik met name aan hoe lang en hoe intensief je een horloge een kermisritje aanbiedt natuurlijk, maar wil het risico toch niet lopen :stuck_out_tongue:

Gr, Robin.

2 likes

Is Paul Pluta die schreeuwert op Youtube?

Ik heb alles netjes in een horlogedoos. Vanwege de datumcomplicatie zou een winder best wel handig zijn, maar ik vind het best zo :slight_smile:

Nee hoor junior, de werkelijkheid is vaak grappiger dan je denkt.

image

3 likes

En door! :smirk:

2 likes

En dat in het #MeToo tijdperk. Dat er nog niet een of ander ‘Glassex -S’ actiecomité is opgestaan met een vage ja/nee petitie en uiteraard een oproep op insta/facebook tot de aanschaf van een doos gele hesjes, hoppa de straat op met z’n allen. Dit kan toch niet! Serieus, gast.

…38% korting, da’s dan wel weer lekker! Probeer dat maar eens op een Rolex sportmodel te krijgen. :sunglasses:

Oeps, sorry ik ga een beetje off topic!

2 likes

Ik leg mijn horloges gewoon lekler op mijn nachtkastje.

Wel in de orginele doosjes :stuck_out_tongue: