Horloges passen Düsseldorf

Ik hoop dat u zich heeft vermaakt :+1:

Maar non de jus, ik kan er niet opkomen.

Laatste foto 4e horloge van links.
Met een bezel die veel op de monster lijkt.
Het ligt op het puntje van mijn tong.

Help me out please!
Alvast dank :+1:

Mooie ontdekkingsreis hoor Delian, leuk om horloges te kunnen gaan bekijken maar meer nog dat je leert om over je schroom heen te stappen! :+1:

En dat was notabene een joekel van 47mm…
Heerlijke horloges!:ok_hand:

3 likes

Leuk verhaal. Ik snap de initiële spanning van naar binnen lopen bij een juwelier en zomaar te gaan passen. Zeker wanneer je toch weet vandaag niet de winkel uit te lopen met een Patek. Echter merk je dat bij de meeste juweliers kundige en gepassioneerde mensen werken, die graag de tijd voor je nemen en met je willen praten over horloges. Ook als ze door hebben dat ze vandaag niks aan je zullen verkopen. Een juwelier die zijn of haar vak verstaat zal juist enthousiast worden van een 18 jarige die interesse toont in horloges en in de toekomst wordt je misschien wel een klant, door dat zaadje wat ze die dag in Düsseldorf gepland hebben.

5 likes

Richard Mille RM 032

2 likes

Leuk om te lezen!
Düsseldorf is inderdaad echt een top stad voor de horlogefan. Zelf vond ik het ook altijd spannend, door een sluis heen. Kom je voor iets specifieks? Hmm zit ik hier niet hun tijd te verdoen? Eenmaal daar overheen gestapt maakt het echt leuk!

1 like

Leuk verslag geschreven!
Grappig, ik denk dat iedereen wel dezelfde herkende toen hij / zij voor het eerst door een sluis en langs een bewaker moest.
Ook dit zijn de leuke onderdelen van onze hobby!:slightly_smiling_face:

2 likes

Was een heerlijk dagje enne verslagje. Dank je wel. :ok_hand:

BAM! Kopen dat ding :wink: … ben er zelf héél blij mee, kan me je vreugde dan ook goed voorstellen. Hier nog even een kiekje om je wat verder ‘over de lijn’ te trekken. :sunglasses:

1 like

Goedemorgen en natuurlijk ook de beste wensen voor jou.

Ik denk dat er verschil tussen de leden van dit forum zit. De ene groep is beginnend en kijkt ernaar uit om de eerste chronograaf te kopen en de andere groep die koopt zo’n ding als ze hem zien liggen (en verkopen hem ook weer… vaak zonder gevoel).

Toch is datgene was ons verbind: de liefde voor ‘klokjes’.

Als ik dan zo’n verhaal als hierboven lees, dan word ik enthousiast. Waar kom je vandaan Delian?

Mocht je anders een keer in de buurt zijn van Tilburg / Den Bosch, geef maar eens een seintje.

Groet en take it easy

4 likes

Heel leuk om je verslag te lezen, en neem gewoon lekker de tijd om je eerste echte horloge te kiezen, vaak is het bij de 2e of 3e keer passen pas echt duidelijk waar je voorkeur naar uit gaat. Mooi dat je de stap (door de sluis) hebt durven nemen!

1 like

Goed verhaal, en blij dat je gewoon naar binnen bent gestapt met je 18 jaar :+1:t4: . En duidelijk dat je dit nu vaker gaat doen :sweat_smile: .
De Speedy staat het beste, dan weet je het vast…

Netjes. Nou, weet je wat : ik loods je wel door Amsterdam heen, geen probleem.

3 likes

Daarom maakte het ook indruk: Ik had allerlei vooropgezette meningen, en die bleken gewoon allemaal gelul te zijn. :slight_smile:

Kortom, als ik tussen een Speedy en een PAM moest kiezen wist ik het wel. De PAM. Zonder meer.

7 likes

jepp hij is echt heel gaaf :drooling_face: heeft deze ook plexiglas?

1 like

Yes sir. Afgelopen zaterdag opgehaald, mijn eerste keer:sunglasses:

1 like

Leuk verhaal om te lezen! Mooie ervaring :smile:
En door het goeie werk van Mevrouw weet jij waar je je horloge koopt en dat is top!

1 like

Leuk om te lezen. Ik hou ook wel van de magie van een bezoek aan de juwelier. Ze hebben iig een goede indruk achtergelaten :grinning::+1:

1 like

Ken het gevoel, je voelt al snel bezwaard, omdat je weet dat je nog niets gaat kopen.

Toch zijn mijn eerste twee bezoeken alles meegevallen. Men neemt toch wel de tijd en je mag passen wat je graag wilt.

Wel tot om te zien dat je met 18 al gepassioneerd bent :muscle:t4:

Succes met je zoektocht.

1 like

Leuk verhaal om te lezen. Het passen is soms leuker dan het kopen… De zoektocht naar het ultieme horloge is iets wat ons allemaal blijft fascineren. Succes!

1 like

Ook jij de beste wensen en alle goeds in het nieuwe jaar! :smile:

Die Breitling! :heart_eyes: Ik voel weer wat onrust opkomen! :see_no_evil:

2 likes

Ook jij (alsnog) de beste wensen voor dit nieuwe jaar. Dat er maar veel goeds (en moois) op jouw pad moge komen!

Fijn te lezen dat men hier jou over de spreekwoordelijke drempel heeft geholpen om toch naar binnen te gaan.

En minstens zo fijn te lezen dat het allemaal mee is gevallen en zelfs goed is bevallen.
Het gevoel dat je vooraf had, is voor velen herkenbaar; beetje ongemakkelijk om de ogenschijnlijk kostbare tijd van een verkoper te benutten terwijl jij al weet dat je (nog) niet binnen komt om te kopen.
Desalniettemin (zoals je bij het eerste bezoek hebt ervaren) is dat niet direct een gegeven om te delen. Aangeven dat je ergens in geïnteresseerd bent, sluit dat namelijk niet uit, maar maakt jou wel interessant voor de verkoper. Je bent een potentiële klant. En dat je sommige dingen niet ‘instant’ koopt, is heel gebruikelijk, zeker als je laat merken in meerdere dingen geïnteresseerd te zijn.
Na het passen aangeven dat je er over na gaat denken is geen probleem.

En ik zou je mee willen geven, doe dit vaker, bezoek meerdere en verschillende winkels omdat het aanbod (of de actuele voorraad) altijd verschilt. Hiermee krijg je nieuwe ideeën, inzichten en inspiratie, al dan niet ingegeven door de suggesties van de verkoper ; mooi meegenomen.

Overigens, verkopers worden/werden ook wel bedienend personeel genoemd. En dat is nu precies waar je behoefte aan hebt in deze zoektocht!

Heel veel plezier in het verdere verloop van deze zoektocht!

1 like

Mooi verhaal en foto’s bedankt. Ik merk toch altijd als ik in Duitsland ben dat de horlogeliefde daar veel meer leeft dan hier in Nederland. Meer juweliers, meer aanbod. Ook is het normaler om een luxe horloge te dragen, je mag dat daar gewoon laten zien. Leuk!

1 like