Horloges traden/flippen "Road to Rolex"

Welkom op ons Forum Ruben. Je hebt met je eerste Topic in ieder geval al wat los gemaakt. Succes (over een poosje in het Blauwe deel…).

jeutje … wat een zure bedoeling waarom nou.
En mocht je het echt niets vinden … je kunt een topic heel simpel met 1 klik op negeren gooien he … stuk minder moeite dan een reply sturen.

Misschien, misschien niet. En als dat wel zo is heb je voor dat bedrag nog zat andere keus :slight_smile:

Eerlijk … Ik moest daarom hardop lachen :grin:

Lookie here!

1 like

Hoi Ruben! Welkom op het forum.

Het idee om omhoog te ruilen naar een Rolex is op zich een leuk idee. Sterker nog, ik ben er ook een tijd mee bezig geweest. Niet persé om een Rolex te bemachtigen want die noodzaak heb ik niet maar meer om te ontdekken wat ik nou echt zocht in een horloge.
Ik kan je een tip geven. Een 200 piek horloge ga je niet ruilen voor een Rolex, er langzaam naartoe ruilen is in theorie mogelijk maar ga er maar vanuit dat je iedere keer geld bij moet leggen.
Ik ben begonnen met een Vostok van een paar tientjes en legde iedere maand iets bij. Soms 100 Euro, soms had ik een mazzeltje en kon ik zonder kosten iets omhoog in waarde en soms moest er geld bij.
Als je iedere maand bereid bent iets apart te leggen en veel horloges wilt proberen is het een leuke bezigheid. Ik werd er echter onrustig van.
Ik wilde continue ruilen en als ik een mooi horloge had gevonden droeg ik hem nauwelijks omdat ik bang was dat ie zou beschadigen en de waarde zou verminderen. Normaal ga ik heel anders om met mijn horloges en het was voor mij een reden met het project te stoppen.
Maar als je er aan wilt beginnen, zeker doen en hou ons op de hoogte in een topic. Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn en hoe ver je gaat komen en wat je allemaal op je pad tegenkomt.

Als je zin hebt om te lezen heb je hier mijn topic, misschien heb je er iets aan.

6 likes

Je hebt duizenden verkeerd gespeld.

7 likes

Grappig genoeg ben ik met exact hetzelfde bedrag begonnen enkele jaren geleden. Zit momenteel op een totaalwaarde waar je makkelijk een nette moderne Rolex van kunt halen.

Dat gezegd hebbende, het was nooit mijn doel daarvoor te gaan. Wel om mij langzaam omhoog te werken naar wat mooiere merken en veel eens om de pols te krijgen. Dat is gelukt, ik heb slechts een enkele keer 50 euro bijgelegd om net die ene koop te kunnen doen (meer deed ik ook niet uit principe bijleggen). De reacties die stellen dat het niet gaat lukken wil ik dan ook wel ontkrachten.

Wel is het belangrijk te weten dat ik er, zeker in die beginperiode, ontzettend veel mee bezig was. Advertenties in de gaten houden en erg veel informatie opdoen over merken, waardes maar ook mogelijke valkuilen (replica’s, redials en andere aanpassingen maar ook servicebehoeften).
Daarnaast heb ik zeker een goede dosis geluk gehad en de juiste koopjes kunnen doen (en bij twijfel van sommige geen gebruik gemaakt).

Het kan dus zeker, ik zou het ook zeer aanraden. Je leert veel kennen waaronder ook je eigen smaak die veranderd. Wees alleen niet te gehaast en wacht rustig de echte deals af waarvan je weet dat je ze minstens voor hetzelfde bedrag weer kwijt kunt raken.

Succes, en voor vragen mag je altijd een berichtje sturen :wink: :ok_hand:

2 likes

Ik ga eens kijken, dank!

Wat een tof topic! Ik ga snel verder met lezen

Hier ga ik zeker en wellicht ook gebruik van maken

1 like

Aankoopwaarde zeker.

Ik zou zeggen, houd de usual suspects goed in de gaten. Ik kan er zo 20 opnoemen die hiermee bezig zijn. En het gaat ze nog redelijk af ook :crazy_face:. Leuk streven, als je je medeforummers een beetje netjes behandelt, dan heb je er ook nog een leuke ervaring bij.

4 likes

Watchuseek, timezone, uhrforum :+1:

Hoi Ruben, het is een kwestie van sparen, €200 p/m met beetje extra’s per jaar heb je over twee/drie jaar je doel bereikt. Handel op deze manier is een no go…kost je uiteindelijk op korte en middellange termijn meer geld. Welkom op dit forum!

1 like

Nee.

Is prima mogelijk om een rolex ‘winst’ te hebben.

Zou jezelf alleen geen budget stellen van 200 euro.
Maar gewoon horloges kopen waar je een x aantal honderd euro per keer winst op kan maken.

1 like

:joy::joy::joy:

3 likes

Heb wel 100 horloges die ik allemaal moet verkopen…
Zit heel verhaal achter, maar het is dus wel echt waar.
Zelf zou ik het liefst in 1x te verkopen in 1 deal met lage prijs.
Dat zou, als je energie en tijd er in wil steken, gaandeweg met verkoop per horloge winst op kunnen leveren.

Veel belangrijke details verder uit te werken, maar als je interesse hebt , moet je me even een pb sturen.

2 likes

@GiveMeYourDough ik heb echt genoten van je topic! Thanks voor het delen

1 like

Het is best te doen hoor. Vereist alleen de nodige kennis van zaken. Heb zelf regelmatig een marktplaats horloge oid geflipt op chrono met winst.

1 like

Zeg niet dat het onmogelijk is maar wel heel moeilijk :wink:

Maar als doelstelling heeft TS om een leuke weg er naar toe te hebben en ik denk dat @GiveMeYourDough dan wel gelijk heeft.

Je maakt je zorgen om ieder, butsje, krasje, dingetje dat invloed gaat hebben op de verkoop.

1 like