Horologisch dilemma: Explorer vs Superocean II + MM300

Hallo allemaal,

Om te beginnen wat een hobby. Het ene horloge is nog niet binnen en het volgende horloge heeft alweer een zaadje gepland en begint steeds meer te groeien. Voor de meeste hier op het forum is dit fenomeen niet geheel onbekend. Mijn dilemma is als volgt: Breitling Superocean II 42 A17365 en Seiko Marine Master 300 SBDX001 verkopen en een Rolex Explorer I 39mm 214270 MKII nieuw kopen.

Ik heb de Explorer I al een keer gehad (3 weken) maar toen onverwachts verkocht om 12 uur later een nieuwe sub bij de AD op te pikken. Ooit wil ik hem terug in de collectie, maar de vraag is tegen welke prijs (inruil/verkoop andere horloges)

Kortom:
Deze verkopen?


Deze (terug) kopen?

Ben momenteel erg blij met de collectie en de Seiko MM300 en Breitling Superocean II hoeven ook echt niet weg. Vind het stuk voor stuk fantastische horloges, maar de Explorer I blijft ook lonken.

What to do? Wat zouden jullie doen?

MvG Ralph

P.S. Een poll mag natuurlijk niet ontbreken!

What would be your pick?

  • Rolex Explorer I 39mm 214270
  • Breitling Superocean II + Seiko MM300

0 stemmers

2 likes

Ik zou het doen. Je hebt al zoveel duikers.

Wel met een normale en conforme vraagprijs deze keer.

16 likes

Is dit een serieuze vraag? Voor mij zou deze keuze een no-brainer zijn.

Explorer. :sunglasses::star_struck::blush:

1 like

Less is more … doen! :muscle:t2:

1 like

Wat is nou het probleem dan precies? :grin:

2 likes

Als ik je collectie zie zou ik eerder de speedy en Seiko mm inruilen op de exp. De superocean zou ik houden als beater/vakantiehorloge/ruige dingen doen horloge.

1 like

214270 erin :+1:

4 likes

Ik zou het doen, collectie is toch al voorzien van meerdere duikers en deze Rolex is zeker een aanvulling is mijn mening.

Succes met de keuze :+1:t2:

1 like

Precies! :point_up:

1 like

:point_up:️

4 likes

die marinemaster wilde je toch nooit weg doen? Ik zou die beide sowieso meteen weg doen, je hebt met die BB en Sub al 2 hele gave duikers en meer is echt niet nodig. Ik was dan wel voor een 114270 gegaan, maar die 214270 is ook nog wel te pruimen :wink:

3 likes

De MM300 is een pracht horloge. Hoe mooi ik de explorer ook vind, de MM300 zou ik er niet voor wegdoen. De Breitling overigens wel.

3 likes

Haha de Speedmaster gaat never nooit weg. De Submariner ook niet en de Seamaster 300m ook niet. Tudor kan ik nog geen afstand van doen.

Puur op smaak en gevoel.

Die Seiko eruit en dan ff op je tanden bijten en de Explorer nieuw aanschaffen.
Die Seiko snap ik niet, is gewoon een Seiko. Niks bijzonders aan. Gewoon, ja eh Seiko.

Ik had die Breitling niet weggedaan .
Omdat? Nou die heeft een heerlijk gewoon om de pols slingeren en gaan gehalte.
Dat ga je missen.
Buiten dat is het gewoon een gaaf ding, zonde om te flipperen.

4 likes

Ik zou de Submariner wegdoen.

En de Seiko.

En de Speedmaster.

En de Tudor.

En de Eterna.

En de Seamaster.

En die rare witte Omega ook, en dan een Ulysse Nardin Diver Chronometer kopen :sunglasses:

17 likes

Haha never gonna happen :sweat_smile:

Ik vind die Explorer Ă©cht bloedsaai dus mijn antwoord is: Neen.

(Maarja…dat kroontje…daar gaat het om toch?)

Kroontje=Rolex=Goed.

9 likes

Zo simpel ligt het niet. De MM300 en Superocean II 42 zijn ook twee dijken van horloges waar ik erg blij mee ben. Explorer I blijft ook legendarisch, maar de vraag is of ik die andere ervoor moet opofferen…

Dat is het alternatief inderdaad…

1 like