Horologisch dilemma: Explorer vs Superocean II + MM300

Woow Jaroen,
Ergens op je horloge pad heb je een beste Rolex frustratie opgelopen… Alles oké verder? Het zijn maar horloges hè!? :metal::+1:

2 likes

Ik vind de Explorer I horologische perfectie. 39mm, ingetogen maar wel wrist presence. Een echte alleskunner. Kan bij een zwembroek en bij een driedelig pak. De veelzijdigheid maakt het een lastig dilemma…

2 likes

Het was een speldenprikje; citeer dan óók even uit mijn laatste reactie als je zo goed bent in citaten! :slightly_smiling_face:

Is Nederland groter dan dit forum dan? :confused:

(Jah…écht waar! :yum:)

1 like

Dat heb je wel eerder geroepen :hugs:

1 like

Ik zou willen zeggen, hou dan wat je hebt en spaar voor de explorer. Het enige punt is dat de prijzen zo stijgen dat je het potje zal moeten blijven vullen om hem tegen een onaantrekkelijke prijs te kopen.

Achteraf gezien had je hem niet weg moeten doen maar dat is achteraf. Met dank aan de rappers en youtubies stijgen de prijzen enorm naar mijn idee. Wanneer dat zal afnemen en de prijzen weer reëel zijn weet niemand.

Gelukkig, ik maakte me toch een beetje zorgen om je! :beers:

1 like

Heb nog even en poll toegevoegd! How could I forget :see_no_evil:

Dan ben je er nog niet klaar voor.

Keerzijde is dat dat hem ook weer wat saai maakt.

1 like

Of juist niet. Als iemand mij zou vragen in dat budget een horloge te kopen wat als enkel horloge gedragen zou worden en het een Rolex moet zijn. Dan zou ik de explorer opperen en in mijn geval een 36mm voor mijn pols en voor een grotere pols een 39mm.

Of een Rolex OP meen ik, een instapper met gladde bezel en zonder datum. Die vind ik ook gepast voor alle gelegenheden.

1 like

Ja zat en tijdje te denken aan een witte OP, maar uiteindelijk wil ik gewoon de Explorer I. Fantastische heritage met de tocht naar top van de Mount Everest. Hoort gewoon naast de legendarische Speedmaster.
De OP is prachtig met applied Rolex logo, maar mist voor mij de X-factor van het stukje historie.

1 like

Helemaal eens, voor mij is het een basishorloge
Geworden waar ik alles tegen afzet… maat is perfect voor mij en wat minder patserig dan een sub :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De Submariner was en is gewoon mijn absolute grail als liefhebber van duiken en duikhorloges, kon die niet laten schieten.

1 like

Klopt, hij zal er bij mij ooit nog wel eens komen. Die Marinemasters echter heb ik zelf nooit begrepen, ik heb een SKX031, ook een pracht van een duiker, kost iets van 300-400 euro nu, waarom een Marinemaster van >3k? Ik zeg inruilen en een mooie Explorer kopen, superwaardevast, krijg je never nooit spijt van…

Ja en nee. Ik had de Explorer I net 3 weken en ik dacht mooi eindelijk rust. Tot dat het mailtje van mijn AD kwam op vrijdagmiddag dat de Submariner No Date voor mij klaar lag. Ik kon hem alleen zaterdag ophalen en ik wilde niet in 3 weken tijd twee Rolexen kopen zonder wat te verkopen. Toch een beetje het verstand blijven gebruiken.:sweat_smile: Mijn andere horloges kreeg ik niet binnen 12 uur tijd verkocht. De Explorer I wel, dus vandaar de keuze.

Dit dus…gewoon doen, ga je geen spijt van krijgen…

1 like

Persoonlijk vind ik de meest eenvoudige Rolexen ook het mooiste. Lekker ingetogen en passend bij alle gelegenheden.

Dat zouden ook de enige zijn die ik zou overwegen om in bezit te hebben. Maar ik wil zelf niet meer dan 2k voor een horloge betalen dus zal ik geen van beiden kopen. Al kan ik ze wel waarderen.

Ik geef niks om heritage en heb er dus ook geen geld voor over. Ik koop net zo lief een nieuw merk zo lang ik het maar mooi vind en de prijs/kwaliteit me aan staan.

Maar die explorer zou in jouw collectie niet misstaan

1 like

Ralph, als ik het mij goed herinner mag jij geen horloges dragen naar je werk. Sinds ik dat weet denk ik dat je veearts in opleiding bent, maar dat terzijde.

Terzake: een dress-watch of allrounder heb je dus niet nodig. Alleen vrijetijdshorloges. En je mist wat kleur in je collectie en dat gaat de (geweldige) Explorer niet brengen.

Daarom ga ik voor een ander idee: je verkoopt de MM300, de Breitling en je Black Bay en van dat geld koop je de blauwe Milgaus.

32 likes

Ik vind dit een uitstekend plan.

2 likes