Hulde!

Nadat ik voor een tijdje terug bij de oma van mijn vriendin was om haar 76ste verjaardag te vieren, en ik mijn klok daar liet bezorgen kwamen we aan het praten over horloges.

Na wat minuten toverde ze een doosje uit de kast met daar in wat horloges waarvan een vergulde Seiko 5, wat bijna zwart was geworden en het glaasje was op zoals je kunt zien op de foto, was ook niet al te best.

Normaal gesproken ben ik totaal niet voor een gouden horloge, op een gouden datejust na, maar nadat ik deze aangeboden kreeg om te hebben kon ik het toch niet laten.

Eenmaal thuis, en 'm eens goed bekeken te hebben vond ik niet dat hij in staat was om gedragen te worden omdat het glas dermate slecht er uit zag, het klokje zelf ongelofelijk vies was en het uurwerk voor geen meter liep heb ik mij bedacht om hem op te laten knappen omdat mij dat toch wel leuk lijkt omdat die van de oma van mā€™n vriendin geweest is.

Na wat gesprekken met een forumlid kreeg ik de naam van @PeterLC door die dit horloge waarschijnlijk wel onderhanden wil nemen. Na wat woorden wisselingen met Peter gehad te hebben is het eigenlijk wat verwaterd en dacht ik er eigenlijk niet echt meer aan door mā€™n 2nd Gen Monster.

Paar weken later kwam het idee toch weer bij mij naar boven en weer contact gezocht met Peter en om voor een zacht prijsje het horloge, glaasje en het uurwerk onder handen te nemen. Afgelopen dinsdag naar 'm verstuurd en afgesproken deze zaterdag op te halen aangezien ik in de buurt was. Wat updates mogen ontvangen en het ging misschien toch wat krap worden, maar het is gelukt. En hoe!

Hij liep zoals te zien liep hij niet meer naar behoren. Foto van Peter ontvangen.

Wat schoonmaken van de onderdelen. Foto van Peter ontvangen.

Vandaag opgehaald en het horloge mogen ontvangen met een leuk gesprek over voornamelijk vragen vanuit mijn kant over al die apparatuur dat er stond. Erg mooi gedaan vind ik en ga ā€˜m met plezier dragen als ik dat nog mag want hij is alweer afgepakt door mā€™n vriendin :ā€™(

Weer op de machine, en dit ziet er als een leek zoals mij al beter uit. Foto van Peter.

Schoongemaakt en een nieuw glaasje er in. Foto van Peter.

En dit is het eind resultaat.

Een in mijn ogen erg geslaagd project.
Peter bedankt, en als er weer wat is kom ik graag terug. :thumbsup:

26 likes

Erg mooi geworden! Ik zou wel weer de oude band erop zetten, mooi bling.

2 likes

Mijn beste,

Wie goed doet goed ontmoet!!
Ziet er weer picobello uit!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Ja, goed, helemaal goed ! :+1: :slight_smile:

1 like

Mooi gedaan zeg!

1 like

Zo te zien hebben jullie het weer goedgemaakt :wink: Netjes gedaan door Peter!

1 like

Goed opgemerkt, een betere woordkeuze had beter gestaan denk ik idd :smile:

1 like

Ja prachtig gedaan, chapeau! Wisselen kan natuurlijk altijd verwisseld worden, dit bandje staat m wel echt goed vind ik.

Leuk altijd die raadselachtige antwoorden, kan 'm alleen niet ontrafelen :wink:

1 like

Ja helemaal weer strak, mooi gebold glaasje er nu ook op wat ook goed staat.

1 like

Would do again/10

Mooi verhaal! Leuk hoor, deze herwaardering van de Seiko!

1 like