Hulp bij keuze Sinn 104 of 556⁩

Wordt het de Sinn 104 St Sa I of de 556 I (beide met metalen band)? Ik ben al geruime tijd aan het zoeken naar een mooi en solide werkpaard (dagelijks gebruik) naast mijn Nomos Tangente datum. Heb nu een Seiko en Boccia, maar wil voor mijn dagelijkse horloge een stap maken naar echte kwaliteit. Heb zo’n beetje alle video’s, reviews etc gelezen en bekeken en keuze is nu beperkt to Sinn en dan de 104 of de 556 (856 zou ook nog kunnen maar is wel weer een paar honderd euro duurder). Om de definitieve keuze te kunnen maken, wil ik het horloge zien, voelen etc. Heb al te vaak meegemaakt dat ik op internet dacht dat een horloge mooi was en dat het in het echt erg tegen viel. Helaas is er in Nederland geen dealer. Welke Sinn eigenaar wil me helpen? Zou graag langs willen komen (ik woon in Den Haag) om dit mooie stukje techniek vast te kunnen houden zodat ik deze belangrijke keuze kan maken. Dank Jouke

3 likes

Deze kun je evt al bekijken !

3 likes

Ik heb beiden gehad én woon in Den Haag :sunglasses: Maar daar heb jij nu weinig aan. Mocht je nog twijfelen tussen beiden, er kwam nog niet zo lang geleden eenzelfde topic voorbij. Daar staat veel info in over deze beide modellen. Hier dus :

Hier alvast een paar plaatjes van mijn 104 en 556 (Jubileum versie) om je nog meer enthousiast te maken :wink:

4 likes

Ik heb de 556 anni op leer. Werk in Den Haag, als je keer langs wil komen kan je een pm sturen.

5 likes

Dank voor de link. Zien is geloven, vandaar dit verzoek waar snel positief of gereageerd is. Top! Als ik vragen mag, waarom beide Sinn’s verkocht?

1 like

Een vervelende ziekte genaamd flipperitus…pas maar op lang genoeg hier rondhangen en je hebt het zo te pakken…is erg aanstekelijk.

:wink:

Ps beide modellen zijn gewoon top…zeker prijs / kwaliteit verhouding. :+1:

2 likes

Het is een Sinn 104 geworden. Dank formum leden voor hulp en advies!

4 likes

Top…van harte met je keuze. :+1:

Binnenkort plaatjes? :wink:

Die gaan zeker volgen. Nu met een andere pols :slight_smile:

1 like

Zijn er al foto’s? Oh wacht, die vraag is nog niet Sinnvol… :rofl:

Daar zijn de foto’s. Goede start van de zondag: espresso met mijn nieuwe Sinn 104

8 likes

Prachtig! Ik heb m nu driekwartjaar en bevalt su-per!

Super! Heb de A, maar de 104 is een prachtige klok.
Wanneer kont de 556? :grinning:

1 like

Prachtig en ook super op de ss band. :+1:

Veel plezier er mee Jouke!!!

Top, van harte! :+1:

En? Nog spijt van 1 van de 2 die je weg hebt gedaan?
Die 104 trekt mij niet maar 556 is toch zo een beauty en ook een redelijke alleskunner. Daarbij stond die je erg goed vind ik ondanks de wat kleinere maat.

Zonde, ik zou er graag een hebben.

Van harte! Hij staat je goed, veel plezier met deze aanwinst :+1:

Niet echt spijt oid. De 556 zou ik echter nog best eens willen dragen. En de 104 blijft een gaaf ding.

1 like

Ben die 556 weer is aan het zoeken maar niet meer tree vinden deze uitvoering.

1 like