Pfoe… flinke uitdaging @daffie 
Even alles gelezen en het is een erg leuk topic 
Ik heb eigenlijk al mijn hele leven een horloge om de pols. Mijn vader verzamelt ook horloges en zo had ik rond mijn 8e al een Casio F91W om de pols.
Ik geloof dat hij destijds een chronograaf van Tag Heuer droeg, zo eentje:
Ik heb ruim 6 jaar met die casio gedaan en van mijn 14e tot mijn 16e droeg ik eigenlijk geen horloge en liet ik het een beetje los. Ik checkte overigens wel rond mijn 16e en toen tikte hij nog vrolijk op die eerste batterij door
Rond mijn 16e verjaardag wilde ik een ‘echt’ horloge (lees mechanisch). Ik ben erg obsessief met het zoekproces en zo ben ik de hele horlogewereld doorgegaan op zoek naar de beste budget optie. Het is uiteindelijk deze Seiko 5 geworden en ik heb hem nog steeds:

Reden hiervoor was dat ik eigenlijk de Hamilton Interstellar wilde maar het geld er nooit voor over had. Dat was mijn eerste grail en ik heb hem eigenlijk nooit gehaald
misschien doe ik er nog eens wat aan.
Sindsdien is er veel de revue gepasseerd en ik benader de hobby ook niet op een manier dat ik maar 1 echte grail heb. Ik heb short term, medium term en long term doelen. Mijn budget grail was bijvoorbeeld de SARB033, afgevinkt 

Dat bouwde zich op naar een horloge waar ik nog altijd heel trots op ben, mijn medium term doel:
En dan de holy grail… De Breitling Navitimer heeft al die jaren nog in mijn achterhoofd gezeten. Mijn vader en ik zijn allebei fan en spamden elkaar en regelmatig mee. Hij is ook meerdere keren langsgekomen maar ik had elke keer een andere prioriteit, dat is recent veranderd en ongeveer 2-3 maanden geleden heb ik mijn holy grail gekocht.
Sinds ik deze heb is er wel een stuk meer rust. Ik zie de navitimer eigenlijk alleen nog vertrekken als ik er klaar voor ben om een Rolex te kopen. Voor de geïnteresseerden heeft mijn vader trouwens ook zijn grail gekocht, eentje die hij nog mooier vond dan de navitimer:
Ik doe het nu zelf met een 6 piece en heb er eigenlijk vrede mee, mijn vader is overigens verslaafder dan ooit. Ik heb wel weer nieuwe doelen opgesteld. Ik wil naar Doxa, Tudor en Rolex werken maar ik heb hier een stuk minder haast mee dan eerst. Ik kan nu even genieten van wat ik heb. Op dit moment bestaat de collectie uit:
Lang verhaal… maar degenen die het nog lezen, dank