I dare you......ik daag jou uit

Nee compleet gemist :yum:

Geintje, allebei mooi. Ook die Polerouter maar ik vind die Marvin speciaal vanwege de KLM connectie. Ik ben geen kenner ofzo maar heb wel een zwak voor de luchtvaart. Zo heb ik ooit een oude KLM koffer uit de Batavia tijd gekocht

3 likes

dan moet je dus een Marvin en een Polerouter gaan kopen :wink: en…

3 likes

Kan ik met mijn polsmaat prima hebben, groter ook trouwens. Hedendaagse horloges heb ik (of zijn) wat groter, vintage draag ik met plezier kleiner :wink:

1 like

Dan eerder toch de Marvin (lekker chauvinistisch…) :+1:

1 like

Dit vind ik zo’n mooi horloge dat ik serieus nog weet dat je hem weg deed en dat ik financieel aan de zijlijn moest toezien hoe deze aan mij voorbij ging.
:joy::joy::joy::joy: hoe slecht is dat…
Als een kind die langs de Jamin etalage wordt getrokken.

6 likes

Of, om even te “spammen”, zoiets ook leuk met een link naar de luchtvaart:

Super histoire Freek :yum:

1 like

Leuk verhaal, ook dat van @lassale trouwens. :+1:

De Art Blakey heeft niet alleen de naam: De clips van het drumvel zitten ook op de wijzerplaat, en nog wel zo dat er een 8:12 ritmesignatuur ontstaat. Het achterdeksel is een bekken. Oris gaat daar best ver in, soms. :+1:

:wink: Fixed that for you.

De tranen schieten me bijna in de ogen. Prachtig, man. Maar ik blijf die Oris van je het mooist vinden, emotionele waarde ten spijt.

3 likes

Top collectie en een heerlijk verhaal om te lezen! Dank je wel.

1 like

Dank je wel voor jouw mooie antwoord Chris! M’n Oris heb ik inmiddels al weer bijna drie jaar en ondanks dat ik nu “Omega” als thema van het verzamelen heb, gaat deze Oris nooit weg. Er zijn verschillende uitvoeringen van dit model Big Crown, maar deze vind ik eigenlijk het meest geslaagd, met z’n 40 mm diameter voelt het toch niet echt groot om de pols.

11 likes

Mooi verhaal en genomineerd door @Fritzer. Ik zal er binnenkort eens goed voor gaan zitten.

3 likes

Pfoe… flinke uitdaging @daffie :rofl:

Even alles gelezen en het is een erg leuk topic :ok_hand:

Ik heb eigenlijk al mijn hele leven een horloge om de pols. Mijn vader verzamelt ook horloges en zo had ik rond mijn 8e al een Casio F91W om de pols.

Ik geloof dat hij destijds een chronograaf van Tag Heuer droeg, zo eentje:


Ik heb ruim 6 jaar met die casio gedaan en van mijn 14e tot mijn 16e droeg ik eigenlijk geen horloge en liet ik het een beetje los. Ik checkte overigens wel rond mijn 16e en toen tikte hij nog vrolijk op die eerste batterij door :sweat_smile:

Rond mijn 16e verjaardag wilde ik een ‘echt’ horloge (lees mechanisch). Ik ben erg obsessief met het zoekproces en zo ben ik de hele horlogewereld doorgegaan op zoek naar de beste budget optie. Het is uiteindelijk deze Seiko 5 geworden en ik heb hem nog steeds:

image

Reden hiervoor was dat ik eigenlijk de Hamilton Interstellar wilde maar het geld er nooit voor over had. Dat was mijn eerste grail en ik heb hem eigenlijk nooit gehaald :sweat_smile: misschien doe ik er nog eens wat aan.

Sindsdien is er veel de revue gepasseerd en ik benader de hobby ook niet op een manier dat ik maar 1 echte grail heb. Ik heb short term, medium term en long term doelen. Mijn budget grail was bijvoorbeeld de SARB033, afgevinkt :heavy_check_mark:

image

Dat bouwde zich op naar een horloge waar ik nog altijd heel trots op ben, mijn medium term doel:

En dan de holy grail… De Breitling Navitimer heeft al die jaren nog in mijn achterhoofd gezeten. Mijn vader en ik zijn allebei fan en spamden elkaar en regelmatig mee. Hij is ook meerdere keren langsgekomen maar ik had elke keer een andere prioriteit, dat is recent veranderd en ongeveer 2-3 maanden geleden heb ik mijn holy grail gekocht.

Sinds ik deze heb is er wel een stuk meer rust. Ik zie de navitimer eigenlijk alleen nog vertrekken als ik er klaar voor ben om een Rolex te kopen. Voor de geïnteresseerden heeft mijn vader trouwens ook zijn grail gekocht, eentje die hij nog mooier vond dan de navitimer:

Ik doe het nu zelf met een 6 piece en heb er eigenlijk vrede mee, mijn vader is overigens verslaafder dan ooit. Ik heb wel weer nieuwe doelen opgesteld. Ik wil naar Doxa, Tudor en Rolex werken maar ik heb hier een stuk minder haast mee dan eerst. Ik kan nu even genieten van wat ik heb. Op dit moment bestaat de collectie uit:

Lang verhaal… maar degenen die het nog lezen, dank :smiley:

20 likes

Leuk verhaal Ruben. :+1: En erg leuk om de hobby met je vader te kunnen delen! :ok_hand:

2 likes

Luuk, aan wie geef jij het stokje door?

Ik geef hem door aan een relatief nieuw forum lid die al weL lange tijd meeleest @Tilo wij zijn zeer benieuwd :blush::sweat_smile::wink:

2 likes

Dat is een mooie verzameling, met een voorkeur voor chrono’s.

Dan zou voor mij de Breitling de laatste zijn die plaats moest maken. Ben wel benieuwd welke Rolex deze van de troon kan stoten…

1 like

Dank!

Ik ben nog even hard aan het nadenken hoe ik hierin sta. Tot nu toe was mijn modus operandi eigenlijk het horloge ervaren en hem dan doorschuiven. Dit is het langst dat ik zonder verandering heb gedaan denk ik. Wat mijn wishlist bij Rolex betreft; een 16570, 116000 of 14270 denk ik.

Ik zou overigens met plezier meerdere versies van de navitimer dragen dus wellicht heb je gewoon gelijk :grin:

3 likes

Leuk verhaal Daffie!

Vind Sinn persoonlijk ook heel toffe horloges hebben.
Zijn er meer modellen van dit merk die je zou willen proberen op korte termijn?

Mooi verhaal en heel gaaf dat je met zo’n mooi gevoel die navitimer aan je collectie hebt mogen toevoegen!

1 like

Haha dat zoooo de spijker op z’n kop. Geweldige longines inderdaad. Ik snap de spontane melt down :heart_eyes::star_struck::kissing_smiling_eyes::ok_hand:t3:

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like