I need your brains! Seagull 1963

Hallo!

Het vrouwtje wil me een horloge cadeau doen voor xmas en ik heb mn oog laten vallen op een seagull 1963. Mede door de looks en ook omdat ik nog geen chinees heb id verzameling.

Nu is mijn vraag, hebben jullie er, zijn jullie tevreden, hoe bevalt de kwaliteit van zowel het horloge als de movement etc etc.

Schiet maar raak!

1 like

Mocht je wat bevindingen willen lezen kan dat hier :+1:

3 likes

Ik heb 'm zelf gehad, het is een erg mooi en karakteristiek horloge. Let wel op het volgende:

  • er is een 38mm- en een 43mm-versie. De eerste is authentieker (en de plaat mooier, mijns inziens) maar draagt wel wat klein
  • er zijn versies met stalen en met zichtbodem. De zichtbodem is er zowel met als zonder Chinese karakters. Aangezien het mechaniek erg mooi is kan ik je de onbeschreven zichtbodem aanraden.
  • glaasjes zijn zowel saffier als plexi, geloof ik. Plexiglas is ‘echter’ maar saffier krasvast.

Damn :stuck_out_tongue: je maakt het moeilijker! De moderne ikke zegt saffier vanwege de krasvastheid maar de freak in me zegt plexi vanwege de authenticiteit (aangezien ze vroeger wrs geen saffier hadden) wel sowieso clear caseback en 42-43mm

1 like

Ik dacht dat saffier alleen mogelijk was op de grote versie, maar kan er naast zetten. Ik heb zelf de Aramar long beach, welke van hetzelfde uurwerk gebruik maakt. Zelf vind ik het een leuk werkje, en daarbij kan je op de originele Seagull enorm veel banden afwisselen.
Zelf zal ik ook voor de zichtbodem gaan, het terugschieten van de chrono en het hamertje die dit dlet is best geinig om te zien.

Ik zou em sowieso op 38mm en met plexi nemen <3

2 likes

Gy wel ja platte :stuck_out_tongue:

1 like

Zo’n vintage-style chrono moet toch gewoon op plexiglas?
En aangezien vintage-style: 38mm

2 likes

Ik heb de 38 op saffier met doorkijkbodem.

Prachtig horloge, loopt goed en zuiver. Tikt hard en heeft dus karakter.

Ik vind de kwaliteit qua bouw erg goed voor de prijs, zeer zeker een aanrader.

Qua maat, ja het is de kleinste die ik heb. Maar dat maakt hem wel echt een karaktervol horloge. Past hem.perfect de maat.

De dail kleur is prachtig en met de opgelegde gouden indicaties! Wauw.

Nog gaver zijn de sunburst wijzers. Wat wen genot om naar te kijken.

Ja, een geweldig horloge.

Ik zou voor saffier kiezen, gewoon stukje extra degelijkheid en duurzaamheid.


6 likes

Hoe lang gaan die chronograaf kalibers van Sea-Gull gemiddeld mee?
Heb vaak getwijfeld maar toch niet gedaan omwille van de complexiteit & onderhoud van mechanische chono’s

Er zat een beschrijving bij dat het horloge GEEN onderhoud behoeft te hebben.

Ben toch vrij zeker dat op een bepaald moment elk horloge een onderhoud of vervanging nodig heeft :upside_down_face:

Ik deel jou mening, ik vertel alleen wat op het bijgeleverde schrijven van het horloge te lezen is.

1 like

Ik heb zelf deze versie en ik vind 38mm de ideale grootte voor dit horloge. En plexiglas is een must, al is het alleen maar omdat je anders die metalen ring hebt.

Maar niets zo persoonlijk als persoonlijke smaak natuurlijk :wink:

Over het uurwerkje; natuurlijk heeft dat onderhoud nodig. Alleen is t.z.t. vervangen misschien de goedkopere optie.

1 like

Even alvorens we ontsporen.

Onderhoud behoeft in mijn optiek bij alle mechanische uurwerken.

Maar wanneer het merk zelf er een beschrijving bij voegt met daarin beschreven dat er geen onderhoud nodig is bij het uurwerk en dit als groots voordeel omschreven wordt ga je toch ergens in je achterhoofd het geloven.

Zo iets zeiden ze vroeger op school ook. Nu goed leren, en als je eenmaal een baan hebt, hoef je nooit meer achter de schoolbanken te zitten.

Toen bestond bij- en herscholing nog niet :clown_face:

T is gewoon een heerlijk horloge voor het geld. En daarnaast is het ook een geweldige bandenswapper, dus wat dat betreft kan je ook veel lol beleven aan de combinaties die je kan maken!

1 like

@anon53002072EV: Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen :thinking: Kan je het ons laten zien? :hushed:

Is de HFLE 2017 misschien een idee. Zit hetzelfde uurwerk in volgens mij. Ik heb hem nu een pasr dagen en voor dat geld erg leuk.

P.S. Ik krijg hem ook voor Xmas dus moet hem helaas inpakken.

2 likes

Als de HFLE gebold plexi had was het voor mij een serieuze optie geweest. Dat mineraalglas doet voor mij afbreuk aan het horloge.

Persoonlijk vind ik de versie van de Seagull die ik hier laatst op het forum heb verkocht nog steeds de mooiste. Qua uiterlijk en qua historische context (want hommage aan een Seagull die echt in productie is geweest).

2 likes