Flipper it Forward 2018 - Seagull 1963

Zoals te lezen in het Fiffer2018 topic heeft @marnixmoed een nieuw horloge aan het ‘Flipper It Forward’ assortiment toegevoegd. Een hagelnieuwe Seagull 1963 mag uitvliegen en een rondje maken langs diverse forumleden. Een leuk initiatief en zeer onbaatzuchtig! Dus bedankt Marnixmoed.

Een aantal weken terug heb ik de Fiffer2018 in ontvangst mogen nemen. Marnixmoed en ik hebben een tijdje zitten kletsen over horloges en hij liet daarbij diverse mooie versies van de Seagull zien. En uiteindelijk mocht ik de plasticjes van de Fiffer peuteren. Heerlijk is dat toch. Ik was blij dat ik de fiffer even mocht lenen, omdat mijn eigen chrono met een soort van gelijke uitstraling terug naar de fabrikant was vanwege een uurwerkprobleem.

De volgende dag de fiffer gelijk om de pols. Leuk om eens een handwinder te proberen. Het opwinden voelt solide en het is duidelijk voelbaar wanneer het horloge volledig is opgewonden. Het horloge tikt duidelijk hoorbaar, maar absoluut niet storend. Ik vind het wel een rustgevend geluid. De pushers werken prettig.
Er zit zowel een zichtbodem als een gegraveerde solide bodem bij de Seagull. Marnixmoed heeft de bodem er niet te strak op laten zetten, zodat ik deze eenvoudig kon wisselen voor de zichtbodem. Zijn verzoek was om de solide bodem weer terug te plaatsen bij het doorfifferen. En dusdanig dat de volgende deze weer eenvoudig kan wisselen. Met een stress/jongleerballetje ging dat eenvoudig, voorzichtig aangedraaid.

Het uurwerk ziet er prachtig uit. Door het ontbreken van een rotor kan je alles goed zien. Ik heb nog geprobeerd de werking een beetje te ontcijferen en te snappen hoe de pushers werken, maar dat is knap lastig. Wellicht dat een volgende een mooie uitleg met macrofoto’s kan geven?

De wijzerplaat vind ik echt een pareltje. Speelt mooi met het licht. De gouden opgelegde cijfers en indices geven het een rustige en luxe uitstraling. De combinatie met de olijfgroene band staat erg goed. Al vind ik de kwaliteit van de band wel matig. De band zit wel lekker, maar hij rafelt nu al een beetje. Na 1 a 2 dagen kwam er aan uiteinde band al een stukje stiksel van hard plastic leek wel een beetje los. Dat heb ik voorzichtig afgeknipt, maar geeft te denken over het bandje. Mijn polsomtrek is 16,5 cm, daarmee zit ik over het algemeen op het laatste gaatje van een horlogeband. Maar bij de Seagull zit ik ergens in het midden. Dus ook HF kids kunnen gezellig mee-fifferen met dit bandje :wink:

En nu de foto’s:

Inmiddels is mijn eigen chrono weer terug en tip top in orde.

Dus de fiffer Seagull mag verder vliegen naar de volgende. Al zou ik liever mijn eigen chrono door laten vliegen, maar zo werkt dat niet met de fiffer :wink:

Ik zoek de lijst even op in het andere topic en plak die hier onder. Een van eerstvolgenden mag zich melden via PB. Mijn voorkeur is persoonlijke overdracht (regio Rdam). Toch leuk om even over horloges te kletsen.

36 likes

En de lijst:

@Spierbundel
@Jaroen
@RBK
@Pat486
@Galf
@Phoenix.bas
@Firly
@Thieuke
@Eddio
S_Augustinus
koekoek
Wilfox

1 like

Gaaf, ik hoor het wel wanneer ik voor de tweede keer een FiF mag ontvangen!

Ik ook!!! :sunglasses:

Zet mij maar ook op de lijst! Ben reuze benieuwd!

Jij mag het horloge weer naar ontvangen. Deze keer een andere smaak lollie, cola libra, suikerspin of banaan?

2 likes

Cola!!! :smiley:

Hoe vond je de Zeemeeuw in vergelijking met je Undone Chrono?
Die laatste; je hebt daar niet zoveel plezier van begrijp ik?

1 like

Updated zeemeeuwlijst; versie 5 juli 2018.

@Spierbundel
@Jaroen
@RBK
@Pat486
@Galf
@Phoenix.bas
@Firly
@Thieuke
@Eddio
@S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa

3 likes

Vinden jullie het fijner dat de fiffer horloges aparte topics krijgen of ze juist bij elkaar in 1 topic zitten?

1 like

Aparte topics lijken mij handig. Ook voor de lijstjes die steeds worden geüpdatet.

2 likes

Die maarnietsmoet. Leuke toevoeging aan een supertof initiatief. Complimenten!

gr, HJR

1 like

Wat een mooi horloge!
Ik heb een Laar collega’s die in het Chinese leger hebben gezeten. Mooie en ook trieste verhalen er over gehoord. Maar ik vraag nooit naar hun horloges. Zouden ze echt zoiets gedragen hebben?

1 like

Zet mij ook maar een keer op de lijst voor FiF ik wil deze wel eens proberen!
Ben ook benieuwd hoe het uurwerk zich houdt na al dat verzenden.

1 like

Ik heb apart topic gemaakt voor de Seagull fiffer. Wel zo handig dacht ik

2 likes

De Zeemeeuw vind ik een mooier horloge. De wijzerplaat is sprekender, zeker met die opgelegde indices. Maar ik vind de Undone ook nog steeds heel mooi! Het uurwerk is vervangen en nu werkt ie weer naar behoren. Was vooral balen dat ie het niet goed meer deed en dus terug naar Hong Kong moest.

3 likes

Je kunt zelf t lijstje kopiëren en je naam onderaan toevoegen.

Bij deze dan :slight_smile:

Updated zeemeeuwlijst; versie 7 juli 2018.

@Spierbundel
@Jaroen
@RBK
@Pat486
@Galf
@Phoenix.bas
@Firly
@Thieuke
@Eddio
@S_Augustinus
koekoek
wilfox
Logixa
NielsV

2 likes

Ik begrijp het wel om 2 topics te gebruiken maar vondt het wel wat om het in 1 topic te hebben want het gaat om de ervaring delen van een Fiffer.
Belangrijkste blijft dat het een super bijzonder initiatief is.

2 likes

Als we dan toch taggen, zet bij de volgende update bij iedereen even de apenslinger erbij :wink:

1 like