Voorsteltopic en een jaar later: Dao's collectie

Dankje! Ja ik hoor goede verhalen over Julian - en dat hoop ik ook: er zit bij mijn Seagull een zilverkleurige ring aan de binnenkant tussen het acryl en de wijzerplaat, en die heeft gek genoeg wat speling dus tikt als je beweegt. Julian voor het weekend gemaild, nog geen reactie… maar gezien de vele positieve ervaringen online komt het vast goed.

Next one wordt een Vostok, denk via Meranom.

Geen zorgen hoor. Julian reageert soms wel heel langzaam. Heb ik ook ervaren. Maar 4 service gevallen gehad in al die jaren. Alles is goed opgelost. :slight_smile:

Goed om te horen! :thumbsup:

Okee totaal niet relevant, maar moest het toch even kwijt :stuck_out_tongue:

Alweer een jaartje lid! Misschien niet de meest bekende HF-er maar voor mij is er toch veel gebeurd:

  • Meer dan 10 horloges gekocht
  • Waarvan 4 horloges gemod
  • Vanalles geleerd te doen, van bandjes verwisselen, metalen banden en nato’s inkorten, tot polijsten
  • En een ontzettend leuke hobby rijker

Bedankt HF :ok_hand:t2:

5 likes

Gefeliciteerd! Ben van juli vorig jaar dus heb hem er al op zitten de anniversary :slight_smile:
Was een enorme verassing toen de confetti uit het plafond kwam en de clowns vanachter de gordijnen om mij te feliciteren. Geweldige attentie van het forum :joy::joy::joy:

Maar leuk om te zien hoe jij je hobby beleeft en je hebt leuke topics gemaakt over wellicht wat ondergewaardeerde horloges. Plakmerk of niet, smaak is persoonlijk maar onze hobby is universeel! Geniet gewoon van wat je mooi en leuk vind en dat doe je ook gelukkig.

Nog vele gezonde jaren toegewenst op het forum :+1:

2 likes

Ik moet wat aan mijn branding gaan doen :joy:

1 like

:joy: Je haalt plakmerk zelf aan in dit topic.
Maar plakmerk of niet als iemand dat mooi vind en er plezier van heeft is er wat mij betreft niets mis mee.

1 like

Welkom Dao, leuke gevarieerde verzameling.

Beter laat dan nooit, alsnog welkom :sweat_smile:

@Jelle1978 @marnixmoed jongens dit was het topic waarmee ik me een jaar geleden mee voorstelde he :stuck_out_tongue: niet nu pas.

Collectie is intussen stevig verandert

:man_facepalming:t3:

1 like

Plaatje van de collectie nu plaatsen?
Misschien interessant te zien hoe het allemaal verandert is

2 likes

Leuk idee, ga ik doen :ok_hand:t2:

1 like

Dat was vorig jaar een mooie intro, die heb ik waarschijnlijk gemist omdat ik in augustus 2017 in Frankrijk heb gewerkt, zodoende heb ik je bijna een jaar geleden dus geen welkom reactie gegeven, bij deze dan alsnog😀! De Seagull 1963 valt me steeds weer op, wat vind ik dat een leuk horloge om te zien!

1 like

Inderdaad, ik was ook een poos weg, vandaar die verlate groet.

@HansT, Misschien behalve de fiffer schildpad

Dan ook maar de fiffer zeemeeuw op bezoek laten komen?

Het wordt nog zowat een dierentuin bij jou met al die beesten op bezoek :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dankje @W_G voor je idee!

Nog best lastig om de hele collectie fatsoenlijk op de foto te krijgen :joy:
Korte omschrijving van links naar rechts en van boven naar beneden, en daaronder nog in 2 foto’s!

  1. Seagull 1963. Bekende op dit forum, op een mooi Eulit perlon bandje. Glaasje was er helaas uitgevallen, maar inmiddels gefixt!

  2. Seiko Presage SRPB41. Prachtig horloge, de mooiste die ik heb, vind ik. Gekregen van mijn vrouw toen we 10 jaar samen waren, dus heeft extra waarde voor me.

  3. Seiko SKX007 op een Miltat Super 3D Oyster. Deze wordt later deze zomer flink gemod. It is going to be LEGEN - wait for it… - DARY!

  4. Seiko 5 SNK805 op leer met met blue AR saffier, leuk voor casual.

  5. Seiko 5 SNKL23, een heel leuke aankoop die toen al bijna niet meer te krijgen was. Topic over gemaakt, een van mijn eerste NA en veel leuke reacties.

  6. Casio AE1200, ook wel Casio Royale genoemd. Leuk om te modden.

  7. Vostok Amphibia #1, daarvan heb ik de oorspronkelijke bezel eerst gemod met zoutzuur, vervolgens ammoniak (bruin gemaakt), toen extreem met ammoniak (blauw) en recent een nieuwe bezel, insert, wijzers en bandje op gezet en ‘Silver Ice Diver’ genoemd.

  8. Vostok Amphibia #2, mijn eerste echte mod waarbij Vouwfietser me heeft geholpen. Nog steeds erg blij mee en levert op instagram en in het complimenten op.

  9. Vostok Amphibia #3, recent gemaakt en even getwijfeld om te verkopen, maar omdat het toch uniek is en goed kan matchen met bepaalde outfits, hou ik hem zeker weten zelf :sunglasses:

  10. Luch einzeiger, zojuist op een grijs Eulit perlon bandje gezet :ok_hand:

  11. Casio F-91W, leuk goedkoop retro ding, ideaal voor klussen en tuinieren.

  12. Casio 53W, nog meer retro :joy:

  13. Fossil #1 (geen zin om nummer op te zoeken), een cadeau van mijn zwager een paar jaar geleden.

  14. Fossil #2, op Eulit perlon, mijn eerste ‘echte’ horloge, 10 jaar geleden gekocht voor meer dan €200 volgens mij, dus dat was heel wat! Doet het nog steeds perfect.

  15. Casio AWG-M100, geen sjiek ding maar nog steeds erg blij met wat ontzettend veel je eigenlijk krijgt voor zo weinig geld.

  16. Guess, van mijn schoonmoeder gehad, helemaal trots als ik hem om heb.

  17. Michael Kors, eveneens van schoonmoeder en met trots, en ook een emotionele waarde: gekregen toen ik mijn vrouw ten huwelijk had gevraagd. Mijn vrouw heeft de damesversie :kissing_heart:

Zo, nog 2 foto’s van iets dichterbij!

4 likes

:+1:
Dit is toch mijn favoriet

2 likes

Tof, dankje!!

Je groeit er langzaam in is mijn ervaring🙂

1 like

Denk dat de meesten hier zich jonger/sportiever willen laten overkomen dan ze zijn :wink:

1 like