Acryl glaasje valt spontaan uit Seagull 1963

Zucht. Geen idee waarom maar de crystal van mijn Seagull 1963 komt net spontaan uit het horloge vallen. Niet eens door een stoot of gekke beweging, ik wil wat op de grond zetten en ik zie ineens de dial/chapter ring voorbij komen en het glaasje nog half aan het horloge hangen.

Het slachtoffer:

Ik heb Julian (poljot24) al via messenger gecontact en hem kennende wordt het netjes opgelost. 8 maandjes oud en keurig netjes, ga er heel voorzichtig mee om. En zo niet via hem, dan lijkt me dit vrij eenvoudig op te lossen. Maar toch, balen! :frowning:️

Wordt vervolgd…

4 likes

Oeh da’s balen inderdaad, wel mazzel dat het je niet ergens op straat overkwam. Komt goed hopelijk!

2 likes

Ja dacht ik ook aan, beter op kantoor waar ik het meteen zag gebeuren dan ergens anders, en heeft de ring niet onderweg een wijzer meegenomen ofzo…

1 like

Ouch! Dat is balen zeg! Zal wel goed opgelost worden maar toch.

Lekker op kantoor:

“Ja die horlogefreak. Ja die. Pffff z’n horloge viel gewoon kapot op de grond. En maar zeggen dat mijn horloge niks waard was!” :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Zo, mag niet mogen… Nog niet eerder gehoord mbt dit model.

1 like

Dat zie je natuurlijk niet graag gebeuren! Hopelijk snel en goed verholpen…

1 like

Gelukkig is de schade beperkt :slight_smile:

1 like

Zonde. Wie zou de QC gedaan hebben? :gorilla:

3 likes

In Azië is alles nep hè, zo zie je maar weer! :wink:

2 likes

Horloge is trouwens al een tijdje terug, glaasje gemaakt… maar wel enkele spikkels op de dial die er m.i. eerder niet zaten, nieuwe glaasje zat nog stickerresidu op dus erg vies en zelfs ook een beschadigd plekje (aan de zijkant).

Aangegeven bij Julian maar ondanks mijn lof voor hem tot nu toe, geen reactie op gehad. Valt me tegen maar geen zin meer om energie in te steken eigenlijk…

1 like

Dat is balen. Denk dat de pakking niet goed vast zat of dat er onbewust druk op was gekomen.

Toen ik op de Seagull Fiffer het achterdeksel verwisselde, drukte ik ook wat tegen het glaasje aan en heel subtiel voelde/hoorde/merkte ik dat dit niet lekker was. Hoop dat dit Fiffer bespaard blijft, want.voor garantie moet ie helemaal terug naar Hong Kong met alle gedoe van dien…

Mijn advies zou dan ook zijn om em bij de Nederlandse Watchunique te halen.

1 like