Loftrompet: G-Shock AWG-M100 review

Er is geen apart review gedeelte op dit forum. Zou geen gek idee zijn, want mijn Casio G-Shock AWG-M100-1AER is geen Nieuwe Aanwinst maar blijft me verbazen en verdient daarmee opnieuw mijn waardering.

Eerst een paar kiekjes:

Waarom mijn lof:

Solar, waterdichtheid van 20atm en schokbestendigheid maken het een zorgeloos horloge en prima vakantie beater. Voeg daar de radio controlled verbinding met atoomklok aan toe. En de mogelijkheid om de tijdzone van je bestemming te selecteren, waarna de wijzers automatisch naar de geselecteerde tijd draaien. Komt geen kroon aan te pas (die is er ook niet). Met een druk op de knop draaien ze ook zelf weg voor de LED schermpjes als ze het zicht op de datum blokkeren. Heerlijk om die wijzers zelf te zien draaien. Dat geeft toch wel een kleine nerdgasm.

Er zijn andere G-Shocks, dat is waar. Maar voor mij niet bruikbaar: met mijn kleine polsen zijn de andere G-Shocks echt te groot en protserig, deze is met zijn 46mm kleiner maar oogt bovenal ook wat kleiner door de bescheiden omvang van de wijzerplaat zelf en de omliggende stalen ring. De combinatie van de stalen ring die mooi het licht vangt en de resin die zelfs dat beschermt, evenals de honingraat van de solar wijzerplaat, maken het in mijn ogen een prachtig ding, die net even anders is dan de meeste G-Shocks en de duikers die veel meer in trek zijn. Een underdog wellicht. Maar ik ben opnieuw verliefd geworden.

Loftrompet out :slight_smile:

21 likes

Leuk dat ik dit vond. Ik bezit er ook 1 en idd wat een gem is dit. Al zeker 10 jaar in mijn bezit en batterij geeft nog steeds max aan. Hoe lang gaat zo’n batterij eigenlijk mee (opladen gebeurd via zonnecel in wijzerplaat geloof ik?) Verder tot nu toe onverwoestbaar en geen krassen op het saffier…
Happy user @ DAO :slight_smile: