Casio Royale (sterile and leather mod)

Hoi! Enkele weken geleden de cheap-ass Casio AE1200 / Casio Royale gekocht. Onwijs leuk ding voor weinig geld. En leuk om het oorspronkelijke draadje op WUS na te lezen waar de oorsprong van deze doopnaam en mod vandaan komt. Het horloge is leuk genoeg van zichzelf, maar ik kom mezelf niet bedwingen. Foto’s! Daarna uitleg.

Het verschil side-by-side tussen oorspronkelijk en nieuw - het bandje, de tekst boven en onder op het metallic deel, en binnenin de tekst 5 alarms, 10 year battery en water resistance verwijderd.

Met wat nagellakremover van mijn vrouw (zonder aceton!), een wattenstaafje en een tandenstoker (en een hoop voorzichtigheid en geduld) de tekst boven en onder verwijderd. Het snel doen kan de lak eronder beschadigen, te agressieve middelen gebruiken ook, en als je op de zwarte omlijsting komt slaat dat direct wit uit. Daarna heb ik toch ook maar wat van de tekst aan de binnenkant verwijderd, zodat het geheel wat rustiger oogt. Openschroeven, hele unit komt er vanzelf uit, vervolgens de zwarte verdeler die achter het glas zit. Punt is dat ook dat zwarte meteen wit uitslaat en snel gaat glimmen. Dat was even klooien en vervolgens met Turtle Wax zorgen dat het zwarte weer terugkwam.

Later ook een goedkoop leren bandje besteld, ziet er overigens mooier uit dan op de foto. 24mm waar ik de hoekjes uitgesneden heb. Anders past 18mm maar dat ziet er heel iel uit.

Beter gelukte foto geleend van internet :stuck_out_tongue_closed_eyes: bredere pols waar het misschien wat mooier op staat. Volgens mij hetzelfde bandje.

Het resultaat bevalt me! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Bedankt voor het kijken!

116 likes

Haha, gewoon erg gaaf gedaan! Zo heb je voor een ‘paar centen’ (relatief gezien, in horlogeland) toch een leuk en uniek ogend horloge in de collectie! Goed bezig!

2 likes

Wat een ijver voor een geweldig resultaat!

1 like

Geweldig toch! Meteen spijt dat ik hem een paar dagen geleden niet met korting op eBay heb gekocht. Tricky met die nagellakremover maar netjes gedaan!

2 likes

Hartstikke gaaf gedaan! :+1::sunglasses:

Dit klokje mag in een behoorlijke collectie m.i. niet ontbreken. Hier de mijne:

3 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Dit is wel een heel aparte verschijning!!
Goed gedaan die horloge-band!!
Ik wens je er een gemoedelijke tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

4 likes

Je kan hem gelukkig nog overal voor enkele tientjes aankopen. :slightly_smiling_face::+1:

3 likes

Het geld zeker waard :ok_hand:

Top gedaan @Dao!

3 likes

Heel mooi gedaan, aparte verschijning nu, ziet er leuk uit met een leren bandje.

1 like

Ik vind hem leuk!

1 like

Gaaf!! Mooi gedaan!

Vind het zoiezo ook echt een leuk horloge!
Maar zo is die echt geweldig!

Maar even de vrouw overtuigen dat ik deze nog echt “nodig” heb in mijn collectie :innocent:

Geniet ervan!

2 likes

Mooi gedaan, de mijne is momenteel onderweg :slight_smile:

1 like

én dat je haar nagellakremover wil lenen :joy:

1 like

Heel snel in 1 zin: Hey Schat, heb laast een nieuw Horloge besteld en die is vandaag bezorgt, mag ik trouwens je nagellakremover even en waar liggen de wattenstaafjes.

Whahah

3 likes

Heb je een linkje van het (mooie) horloge bandje?
Vorige week ook bezweken voor €19,-
Het verwijderen van de tekst is ff een brug te ver voor me op dit moment.

1 like

Is te vinden op Aliexpress, ik dacht eBay maar ik vergiste me. 8 hele euro’s.

Maar je kan natuurlijk ook zelf een ander bandje verzinnen :wink:

Top gedaan, oogt een stuk rustiger. Leuk gedaan een LCD op leer. Staat m goed.

1 like

Leuk en vind het weghalen van de tekst een goede verbetering van het design. Netjes gedaan!

1 like

Heel mooi gedaan!

1 like

Wauw, da’s echt een hele gave mod!

1 like