DaoMod: nieuwe Vostok Amphibia 'Racing Devil'

Na een tijdje begon het weer te kriebelen: dus opnieuw een mod gemaakt met een Russisch duikhorloge, Vostok Amphibia. En voor het eerst een complete mod gedaan zonder hulp van anderen. Hieronder eerst de voor-en-na-foto, daarna het verhaal.

Voor:

Na:

Type en onderdelen:
Het is een matte 090 kast en een 510 dial, gekocht bij Meranom, evenals de andere kroon en een open caseback (en wat onderdelen voor een andere mod, die morgen of over enkele dagen volgt). Bandje via eBay, de wijzers, bezel en bezel insert van OneSecondCloser.

Die man maakt mij arm trouwens.

Tools
Het is de eerste keer dat ik het echt alleen doe, de vorige keer werd ik nog geholpen door @vouwfietser. Dankzij zijn hulp en dat hij het mij toen direct zelf liet proberen, kwam ik een heel eind. Google hielp met de rest. :smiley: Op zijn advies heb ik op de schroevendraaiers niet bespaard, gewoon Bergeon besteld en de rest via AliExpress. Daar zit wel troep bij moet ik zeggen, maar al met al heb ik zo genoeg bij elkaar om fatsoenlijk te werk te gaan.

Het duurde wel een tijdje, verzenden vanaf Meranom kost normaal al circa 3 weken, dit keer waren er onderdelen bij die nog uit de fabriek moesten komen, dus bijna 6 weken in totaal. Ik denk dat ik dus in totaal zo’n 15 pakketjes binnen heb gekregen en… het ging maar één keer mis bij PostNL :dizzy_face:. Gewoon afleveren in een bouwmarkt in een stad verderop zonder mij te berichten, en vervolgens terug naar China sturen omdat ik het niet op kom halen… zucht.

Ervaring:
Het lukte me goed, eigenlijk best makkelijk als je het eens eerder onder begeleiding hebt gedaan en YouTube erbij pakt voor de rest. Twee dingen gingen wat lastiger, wellicht hebben anderen daar wat aan. De secondenwijzer is als enige wijzer niet direct te plaatsen door lichtjes te drukken: je moet tegelijk aan de achterzijde van het uurwerk in het midden een metalen plaatje / cirkeltje indrukken. Dat ging niet even makkelijk en handig moet ik zeggen, maar uiteindelijk gelukt. Doe je dat niet, dan veert de secondenwijzer meteen naar buiten. Het andere was dat de kroon niet makkelijk terugging: na Googlen bleek dat de kroon in de wijzerverzetstand moet staan vóór je het uurwerk weer in de kast plaatst. Dan lukt het wel. Het enige rare is wel dat als ik de kroon weer inschroef, hij vaak nog net in de wijzerverzet stand staat, waardoor de wijzer nog een stukje mee kan draaien. Mocht iemand daarvoor een tip hebben dan hoor ik het graag.

Meer foto’s!
Hieronder dan nog meer foto’s. Mochten jullie een toepasselijke naam voor deze mod kunnen verzinnen, laat het me dan weten :blush:

Dank voor het kijken!

Eerdere mods:

23 likes

Racing Devil komt in me op. Mooi verslag en het resultaat is top :ok_hand:. Ik heb zo’n vermoeden dat er vele mods gaan volgen :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Cool dankjewel!! :sunglasses: haha ja die vrees heb ik ook maar dan heb ik er straks wel heel veel :stuck_out_tongue:

  • Mooi horloge geworden
  • Leuk verslag
  • Handige tips
  • en mooie foto’s
    Goed bezig man :+1:t2:
1 like

Mooi geworden!

Gave band ook! :ok_hand:

1 like

Very nice! :ok_hand:

1 like

Gaaf verslag en gaaf - uniek - horloge geworden!

1 like

Dank @Dennis @Xray @Leim @drex !! :+1:t2:

4 likes

Cool :+1:

1 like

Heel erg leuk geworden, mooie wijzers!

1 like

Dankje! Ja ben erg ook blij mee, One Second Closer maakt mooi spul.

Knap gedaan en het is weer een prachtig resultaat.

1 like

Hele leuke mod en prachtig op de foto gezet. Complimenten hoor.

1 like

Nu ook te vinden in het blauwe deel :slight_smile: