Lederen band voor Casio Royale

Hallo,

Ik ben van zin om één van deze dagen een Casio Royale (AE-1200WHD) te bestellen.

Nu had ik graag de originele band vervangen door een lederen strap.
Zijn lederen straps voor dit type Casio ergens online te verkrijgen?
Of is er geen andere optie dan een strap zelf aan te passen aan de lug width (24mm?)?

Alvast bedankt!

3 likes

@Dao kom er maar in!

1 like

Ik heb deze van @Mieske007 overgenomen die hem had aangepast

Dus hij weet je vast te vertellen hoe :slightly_smiling_face::+1:.

Ik dacht zo :

6 likes

Dat is het meest agressief ogende nagelschaartje dat ik ooit heb gezien.

Ik heb voor mijn bandenversmallingen overigens daadwerkelijk een nagelschaartje gebruikt. :slight_smile:

4 likes

Ok, dat is snel! Dank jullie wel!
Dus ofwel 24mm en de hoekjes bijsnijden of een 18mm bandje…

2 likes

Als je het doet dan meteen met grof geschut :smile:

1 like

Kleiner dan 24mm kan natuurlijk ook. Dat hangt ervan af wat je het mooiste lijkt. Ik denk dat die van @Boetje 22mm is.

1 like

Ik zou het zo even niet weten maar Mieske zal vandaag of morgen, ik denk morgen :smile:, wel reageren.

2 likes

Als je met een nagelschaartje aan de slag gaat, dan moet je om het netjes af te ronden ook wel een vijltje en wat schoenpoets in de juiste kleur paraat hebben. Anders krijg je dit:

Ik weet niet of het met het juiste gereedschap beter gaat, maar ik wil nu niet degene zijn die een nagelschaartje gesuggereerd heeft, zonder daarbij aan te geven dat ik er wel een beetje broddelwerk mee heb afgeleverd. :innocent: Het kan natuurlijk ook gewoon aan mijn prutserigheid liggen. :wink: Dat lijkt me zelfs vrij waarschijnlijk. :joy:

3 likes

Ik zeg niks :neutral_face:

1 like

Euh, ervaring heeft mij geleerd zo’n dingetjes aan mijn vrouw over te laten. :sweat_smile:

1 like

22 of 24 naar 18.
22 ziet er iets minder grof uit
24 matcht de kast beter

Overigens raad ik een stanleymesje aan. Zonder druk vaak hen en weer halen, dan ga je er als boter doorheen uiteindelijk. En beter een te klein stukje wegsnijden dan teveel.

:+1:t2:

2 likes

Ik heb het bandje inderdaad ingeknipt met een nagelschaartje. Omdat het allereerst een probeersel was heb ik daar niet een al te duur bandje voor gebruikt.
Hierbij de speciale schaar… :smile:

3 likes

Ik ga een poging wagen.
24mm lijkt me inderdaad het mooiste.
Dank je wel!

1 like

Hier ook een 24mm “panerai” band van eBay.
Op maat gesneden met een hobbymes van de Gamma. Heb de voorkant van de band niet weggesneden maar laten zitten.
Deze zou ik dan naar achteren vouwen en vastlijmen zodat je geen snijrandje zou zien. Maar dit is nooit gebeurd omdat ik nog net even een stukje extra wou wegsnijden en uitschoot :cry:

3 likes

Ook een mooie band hoor!

1 like

2 likes

Dát is een goed idee! :open_mouth::open_mouth::ok_hand: Ik ga het zeker zo proberen als ik nog eens aan het snijden ga. :sunglasses:

1 like

Ik had dat ooit eens op een Engels forum gelezen maar kan nergens meer vinden waar :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik heb het recent op een Nederlands forum gelezen en ik kan je precies vertellen waar. :+1:

1 like