Casio Royale (sterile and leather mod)

Erg mooi geworden zeg! Ik vind hem zo er een stuk op vooruit gegaan, meer een “classy” uitstraling. Goed gedaan👍🏻

1 like

De mijne is nu een weekje onderweg, ben benieuwd.
Jouw horlogeband vind ik er erg goed bij passen.
Mocht je nog een link hebben naar deze band dan hou ik me aanbevolen!

1 like

Even terug komend op het verwijderen van de zwarte letters op het grijs.
Begrijp ik het goed, aceton vrije nagellak er eerst op en dan met een tandenstoker de letters er af wrijven?..

1 like

Dat is een vooruitgang! De mijne is ook onderweg. Misschien ga ik ook wel aan het knutselen.

2 likes

Tof!

1 like

Super gedaan!

1 like

Okee dan, AE-1200WHD en leren bandje zijn besteld… Ik vind dit er zo goed uitzien, dat wil ik ook proberen!

1 like

Welk bandje heb je besteld?

1 like

Mooi gedaan!

1 like

Bedankt iedereen voor de reacties!

@Mao @Mieske007 de band kun je vinden via:
https://www.aliexpress.com/item/32362848795/32362848795.html

En voor jullie en @SwedishChef dus nog even hoe ik de letters heb verwijderd:

  1. Nagellakremover of ander spul (niet te agressief) waarmee je de letters kunt verwijderen. Op WUS hadden ze het over Goo-Gone ofzoiets? Hebben we volgens mij niet hier. Wellicht werkt wasbenzine, stickerverwijderaar, terpentine of iets anders ook wel, maar is allemaal op eigen risico.

  2. Wattenstaafje om het mee aan te brengen, je kunt met een tandenstoker (of iets anders dat niet te hard of scherp is) vervolgens voorzichtig wrijven/krassen. Persoonlijk heb ik iets van de watten van het wattenstaafje afgehaald, dan kun je daarmee zowel aanbrengen als wrijven en dat werkte het beste. De letters verdwijnen niet direct: geduld, niet te hard drukken, trek er even een kwartiertje voor uit ofzo. Beter zachtjes weghalen dan de laag eronder verwijderen.

  3. Nadat het eraf is blijf je nog wel iets van een afdruk zien. De verf is weg maar er zit een residu wellicht, weet niet wat het is. In ieder geval zie je het bij bepaalde hoek van het licht. Zoek een balans tussen nog wat nagellakremover en tijdig stoppen omdat je anders de zilveren lak beschadigt. Wat ik heb gedaan is met tandpasta en mijn vinger vervolgens lichtjes polijsten, totdat het weer helemaal egaal was. Dat werkt! En het maakt het net af, ik zou ontevreden zijn als je het nog zag.

  4. Indien je de zwarte rand raakt slaat het wit uit. Ik heb het met Turtle Wax (voor je autobumper) weer zwart gekregen.

  5. Binnenkant heb ik beschreven, werkt hetzelfde maar het resultaat is niet feilloos.

  6. Leren bandje hoekjes eruit spreekt voor zich, er zaten bij de mijne wel ijzeren buisjes in, die kun je er zo uittrekken en snijden maar. Of een smaller bandje erin, maar staat ielig.

  7. In het WUS draadje zie je nog meer voorbeelden, zoals mensen die een hebt ook mensen die wat van de zwarte schotjes / balkjes wegsnijden, zie bijvoorbeeld:

Of gekleurd plastic ertussen plaatsen:

Of een ander lampje erin:

Enjoy!!

8 likes

Als ik wist dat het horloge niet naar de gallemiezen zou gaan, had ik ook wel geknutseld.

2 likes

Ik heb deze besteld, kleur coffee:
https://m.nl.aliexpress.com/item/32767213485.html

2 likes

De display negatief maken lijkt me ook wel gaaf en niet zo moeilijk. Ik heb vandaag eens flink op Google gezocht naar Casio Royale mods.

1 like

Kijk dit is nu weer zo’n leuk topic.
Had niet gedacht dat dit de Casio mod variant is van de Seiko SKX :grin:

Erg mooi gedaan ook. Het kost wat priegel werk maar het resultaat is schitterend :+1:

Mijn Royale is nog onderweg. Nudat ik die “lederen” band heb gezien ga ik er denk ik ook eentje bestellen.

Leuk als dit topic gebruikt gaat worden door meer forumleden met hun mods

1 like

Klopt! Is ook erg gaaf. Alleen jammer dat het met het wereldkaartje niet mogelijk zou zijn

Helemaal eens :+1:t2:

Oogt IMHO beter zonder al die extra tekst. Ik heb ook een casio met een hele waslijst aan functies. Gelukkig staat het merendeel op het achterdeksel. De voorkant vond ik al druk.

En mooi hoe je het bandje hebt versneden. 18mm zoals diegene in je link em draagt vind ik wat iel voor het klokje.

Proficiat!

1 like

Dit bedoel ik @Kwalitijd

Gaaf, ik zou het analoge klokgedeelte denk ik ook niet negatief maken. Misschien iets donkerder dan standaard, die mod heb ik ook ergens gezien.

1 like

Je bedoeld zoals de mijne waarbij ik bij het weghalen van de tekst ook de zilver laag heb weggehaald… Het gaat helaas niet zo makkelijk als je denkt. Super jammer want vond het een mooi horloge en leuk om te proberen. Maar ik ben voorlopig genezen… was binnen 2 minuten 30 euro lichter…

1 like

Ben super jaloers op je mooie versies… mijn poging mislukte, de letters bleven als een witte waas toch zichtbaar en daarna verdween de zilver laag… en horloge was naar de maan…