Beter laat dan nooit, Casio Royale

Eerst een plaatje:

Meneer Post heeft hélemaal niets met digitale horloges en ook niet met smartwatches.
Op één horloge na wat al sinds de mod van @Dao geregeld een keer door zijn hoofd speelt.

Vorige week heb ik me zo’n ding opgehaald en daar begon de ellende.

Knopjes om van alles en nog wat mee in te stellen.
Na vijf minuten pieren heb ik hem weggelegd - op aanraden van mevrouw Post - om schade aan het horloge, het interieur en het huwelijk te voorkomen.

De volgende dag met een fris hoofd verder gegaan en het lekker alleen bij tijd en datum gehouden.

Én naar het zoeken naar een " leren " band om die passend te maken.

Die kon ik voor een tientje op MP aanschaffen.
24mm breed en 18 cm lang wat voor mijn smalle polsen en de korte lug to lug van de Casio super zou moeten passen.

Vandaag binnen en direct aan de slag, even meten en de hoekjes er uit halen.
Snijvlak aangestipt met een zwarte Edding zodat het beter kleurt bij de kanten van de band.

Ook even het puntje aan de binnenkant op kleur gemaakt ( heb daar een mooi setje stiften voor ) wat meneer Post heeft een hekel aan uitstekende banddelen met lelijke witte achterkanten 🤷

Ik ben wel blij met het resultaat mijn eerste Digitale MODelletje :ok_hand:





55 likes

Wat een gek ding! Supertof!

1 like

Altijd leuk een casio :+1::+1:

1 like

Zeer leuk ding. Heb spijt dat ik mijne heb verkocht.
Ik had toen ook wat lettertjes weggelaten. Was het meest spannende deel.

2 likes

Gefeliciteerd met je NA. Benieuwd of de Casio gaat bevallen?

1 like

Heb ik ook overwogen maar voorlopig is het even mooi zo.
Voorlopig kan trouwens wel héék kort duren bij mij :grin:

1 like

Gefeliciteerd. Ik heb deze kort gehad. Weggedaan omdat die digitale tijdsaanduiding me tegenstond. Leuk geworden met dat bandje.

1 like

Herkenbaar :stuck_out_tongue_closed_eyes: wel een toffe aanwinst :+1:

1 like

Leuk hoor! Ik heb er hier op t forum eentje gekocht voor mijn zwagertje en die is er nog steeds blij mee :+1::grin:

1 like

Mooi hoor en het huwelijk ook nog eens behouden, hoe mooi kan het zijn! :heart_eyes::tada:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst. Veel draagplezier!

1 like

Leuke combinatie zo met die leren band.

Dus die hoekjes kun je er gewoon zelf uit snijden? Nooit gedacht dat t zo simpel kan zijn! Dat ga ik ook eens proberen :+1::grin:

Gefeliciteerd :ok_hand:

Hier nog een foto van de @Dao mod casio royale die nog steeds in mijn bezit is (al is m’n zoon er wel vaker mee weg :grin:).

4 likes

Mooi om te lezwn dat hij nog steeds wordt gedragen :ok_hand:

Gefeliciteerd met de​ nieuwe aanwinst, meneer Post! :grin: Geniet er van​

1 like

Even goed meten en dan is het niet moeilijk.
Gewoon proberen bij een oude band die je niet meer gebruikt en als je het " in de vingers " hebt, een band gebruiken die je wilt gasn dragen. :ok_hand:

1 like

Ik kan me nog herinneren dat deze Casio heel populair is geweest, mn voor het modden van het ding. Veelal werden de letters van kast en “dial” verwijderd, om hem zo clean mogelijk te maken.
Gaat ook heel vaak fout, want je haalt ook snel de verf van de kast af.

Als je googled op Casio Royale mod, dan kom je van alles tegen. Sommige gaan er helemaal los op.

Nu ik hem weer zie, vind ik het toch een heel leuk horloge. Veel plezier ermee

2 likes

Leuk horloge!
Maarre, waarom die bijnaam?
Toevallig deze week de film gezien, maar 007 droeg toch echt een Omega SM…

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik wens je er een uitdagende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Unmodded hier maar nog steeds een enorm leuk ding…

3 likes