Meneer Post heeft hélemaal niets met digitale horloges en ook niet met smartwatches.
Op één horloge na wat al sinds de mod van @Dao geregeld een keer door zijn hoofd speelt.
Vorige week heb ik me zo’n ding opgehaald en daar begon de ellende.
Knopjes om van alles en nog wat mee in te stellen.
Na vijf minuten pieren heb ik hem weggelegd - op aanraden van mevrouw Post - om schade aan het horloge, het interieur en het huwelijk te voorkomen.
De volgende dag met een fris hoofd verder gegaan en het lekker alleen bij tijd en datum gehouden.
Én naar het zoeken naar een " leren " band om die passend te maken.
Die kon ik voor een tientje op MP aanschaffen.
24mm breed en 18 cm lang wat voor mijn smalle polsen en de korte lug to lug van de Casio super zou moeten passen.
Vandaag binnen en direct aan de slag, even meten en de hoekjes er uit halen.
Snijvlak aangestipt met een zwarte Edding zodat het beter kleurt bij de kanten van de band.
Ook even het puntje aan de binnenkant op kleur gemaakt ( heb daar een mooi setje stiften voor ) wat meneer Post heeft een hekel aan uitstekende banddelen met lelijke witte achterkanten
Ik ben wel blij met het resultaat mijn eerste Digitale MODelletje
Even goed meten en dan is het niet moeilijk.
Gewoon proberen bij een oude band die je niet meer gebruikt en als je het " in de vingers " hebt, een band gebruiken die je wilt gasn dragen.
Ik kan me nog herinneren dat deze Casio heel populair is geweest, mn voor het modden van het ding. Veelal werden de letters van kast en “dial” verwijderd, om hem zo clean mogelijk te maken.
Gaat ook heel vaak fout, want je haalt ook snel de verf van de kast af.
Als je googled op Casio Royale mod, dan kom je van alles tegen. Sommige gaan er helemaal los op.