Silver Ice Diver mod (Dao)

Het is een mooi weekend geweest met lekker heet weer. Tijd voor deze ijskoude mod :wink: Nu ik de gereedschappen heb, steeds in de ochtend bezig geweest met modden. In principe zo gebeurd, maar toch is het elke keer even pielen met de tandwieltjes zo terugplaatsen dat de rotor goed beide richtingen op kan draaien. Okee, foto!

Het horloge had ik al, deze had eerder de zoutzuur ontchroomde en met ammoniak geblauwde bezel. Toen ik voor mijn andere mod (die ik gisteren postte, zie onder) onderdelen ging bestellen, heb ik er maar wat dingen bij besteld om deze weereens een facelift te geven. En het resultaat is beter dan ik verwachtte! Ik heb de wijzers, bezel, insert, kroon en caseback vervangen. Behalve de caseback (Meranom), de onderdelen weer van One Second Closer.

Hier nog meer foto’s.

Van de gereedschappen die ik heb gekocht ben ik trouwens echt blij met de volgende drie dingen, dus tip van de dag!

  • Pincetten van AliExpress, waaronder 1 gebogen, heel puntig pincet. Ideaal om schroefjes mee te pakken en terug te plaatsen, evenals de tandwieltjes enzo. Een heel fijne hoek.
  • In plaats van een loep op 1 oog, wat ik erg lastig kijken vind, een soort bril met vergroting zodat je gewoon met 2 ogen kunt blijven kijken.
  • Uiteraard de schroevendraaierset van Bergeon.

Eerdere mods:

38 likes

Naar mijn mening de mooiste van de 3!
Heel gaaf gedaan, dit is wel iets wat ik ook zou dragen.
Mooi als je het zelf kan allemaal, voor mij iets te ingewikkeld nog.
Mag ik vragen aan wat voor bedrag je ongeveer moet denken voor het geheel van dit horloge?

1 like

Kun je eens toelichten wat je met tandwieltjes en rotor doet bij deze mods? Het lijken me toch vooral bezel/insert/glas/kroon/wijzerplaat/wijzer/band/aging mods?

Voor mij de mooiste :+1::+1:
Maar ik vind de Amphibia één van de weinige mooie Russische horloges…dat scheelt.
Eerste foto is slim genomen met de ondergrond, complimenten, goed bedacht / gejat :wink:

Mijn beste,

Goed bezig!!
Leuk hoor zo’n creatieve horloge-hobby!!
Prima keuze ook van de nato banden!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dankje! Hij valt bij mij ook onverwacht goed in de smaak, oogt ook iets rustiger dan de andere twee :stuck_out_tongue:

Uit mijn hoofd even hoor… Horloge €65 ofzo, wijzers €7 per stuk, bezel €25, insert €10, dat zijn de belangrijkste ingrediënten. Kom je ergens rond de €125, wat verzendkosten erbij, €20 voor kroon en caseback als je dat belangrijk vindt. Valt daarom allemaal best te overzien!

Rotor haal ik er in eerste instantie af zodat er minder kans is tijdens het verwisselen van de wijzers dat die gaat draaien of dat ik daarmee iets beschadig. Vervolgens haal ik dan ook de brug daaronder en wat tandwielen eruit die er zonder die brug uit zouden vallen. Want om de secondenwijzer erin te drukken moet ik ook aan de achterkant zijn. Daar zit in het midden een punt dat je in moet drukken als je de secondenwijzer bevestigt, anders veert die terug. Dat punt zit onder die brug, dus vandaar… weet niet hoe dat bij andere uurwerken is.

Als iemand kan aangeven dat dit allemaal niet nodig is dan hoor ik het graag :stuck_out_tongue: De eerste keer met @vouwfietser ook zo gedaan, maargoed toen hebben we ook de wijzerplaat en datumwiel vervangen.

Top! Dankje :+1:t2:

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het van gejat zou moeten zijn :joy: eerlijk, ik zou het toegeven als het wel zo was. Vertel?

Dank!! Deze laatste heb ik trouwens ingekort, maar ook een deel weggeknipt dat normaal onder het horloge door gaat. Niet de bedoeling van een Nato, maar zo ligt hij wel wat vlakker op de pols ipv al dat extra stof :grin: misschien maak ik morgen nog wel even een foto’tje.

4 likes

Nee niet specifiek iets, gewoon Google :joy: zou er zelf nooit aan denken om n euh…grijze gebreide trui ( ?? ) te gebruiken.

En idd die extra laag hoeft voor mij ook niet. Veels te hoog zo. Waar knip jij dat weg dan ??? :thinking:

Wederom geweldig gedaan. Mooie combi van kleuren en materialen. Mooi uitgebalanceerd. :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Voel me vereerd wb de naamgeving :wink:
Op naar de volgende!
Gr.Wander

1 like

:joy: nee is een oud kussentje dat nog in de woonkamer ligt.

Zal vanavond even een foto maken :+1:t2:

1 like

Heel gaaf, super geslaagde mod in mijn ogen. Zou hem zo in mijn box leggen. goed gedaan! :slight_smile:
p.s ik denk dat het die 510 dial meer rust zou geven als je er gewoon een zwarte band op zou zetten (zulu o.i.d.)

1 like

Dankje! Ik heb nog wel wat zwarts liggen volgens mij. Zal eens kijken :+1:t2:

Bij het rode pijltje hieronder. Dus het extra flapje kort wegknippen en het restantje voorzichtig dichtbranden (zonder dat de rest van je nato in de fik vliegt dus :joy:). Oja tip, haal hem eerst van je pols af :v:t2:

1 like

Oja natuurlijk :nerd_face: duh
Bedankt :+1:

Lekker dan…nou mis ik die 2 ringen aan de binnenkant …heb ik ineens n saaie blauwe reep stof om mn pols :grinning:

Bedankt :rage:

Okee. Ik ben @Dao en ik beken.

  1. Russische horloges zijn superkut
  2. Russische horloges zijn superkut
  3. Russische horloges zijn superkut

Disclaimer: dit bericht is onder druk geplaatst en is niet noodzakelijk een uitdrukkig van de opvattingen van @Dao zelf.

image

De onderdrukkende partij is bekend bij de redactie. Tip: hij houdt van vlees met een extra vetrandje

Okee @HanDavinci ik heb alles gedaan wat je vroeg. Verwijder nu alsjeblieft alle foto’s van onze nachtelijke ontmoetingen. Het spijt me dat ik geen relatie met je wilde.

:kissing_heart::v:t2:

1 like

Sorry, maarrehh dit is een instelling van “met de hakken over de sloot is droog aan de overkant”.
Zo werkt dit niet. Nog 2 keer in andere topics zeggen dat Russische horloges echt superkut zijn en onze deal is rond.

Groetjes uit Enschede.

Jij wilt me ook echt al mijn zelfrespect ontnemen he

1 like