Zoektocht naar een 'speedy'

Is die Dan Henry een Mecha-quartz? Dus dat de Stopwatch 5-7x per seconden beweegt?

1 like

Yup - de chronograaf-teller dan dus, de centrale wijzer die normaal op 12 staat. 5 tikken per seconde, en een snelle reset - zoals bij een mechanische chrono. Ziet er overtuigend uit! :+1:

1 like

Doorsparen ook een optie ? :wink:
Des te blijer als je t.z.t. een ‘echte’ hebt.

Nu ga je wellicht geld uitgeven voor een ‘net niet’ horloge…

Heb zelf een Fossil Decker. Op rubber voor 120 en op staal voor iets van 150 euro te krijgen. Fossil is misschien niet het meest sexy horlogemerk, maar ik vind het een erg fijn horloge.
Is 44mm geloof ik maar valt kleiner.

1 like

Mocht ik ooit mijn wens realiseren en een Reduced kopen zou ik hem veel te weinig omhebben. Bang dat ik hem door iets onbenulligs afschrijf.

Man, die gasten van Bulova hebben toch wel hele toffe dingen gemaakt he!

1 like

Ik zou doorsparen. Voor mij zou het altijd een kopie blijven. Qua beschadiging is het gewoon een kwestie van met beleid dragen en de krasjes die je dan oploopt zijn herinneringen aan het feit dat het toch ook gewoon een gebruiksvoorwerp is. Ik heb zelf een erg draagbare Mark40.

2 likes

Hier zie je nota bene op een - naar ik aanneem - eigen press release foto, dat de secondewijzer van de chrono niet precies op nul uitlijnt… ik herinner me hier een topic over, onlangs? :smile:

Je weet toch wel dat de speedy pro een handopwinder is?

Als je niet voor het einde vh alfabet gaat, waarom niet voor het begin? :wink:

1e keer overigens dat ik een Speedy zie met n duikersextentie :joy:

En jawel, nog een echte handopwinder ook nog!

Hier nog een artikel over het uurwerk:

En mocht je verder geïnteresseerd zijn, misschien dat Seagull Fiffer je kan helpen beslissen of zo een handopwindbaar chronograaf uurwerk iets voor je is:

Nog wat achtergrond info over Fiffer:

4 likes

En aanvullend nog een vergelijking filmje uit Australie tussen de Alpha kloon en een echte Speedy (zoals gebruikelijk bij deze Youtuber behoorlijk lang en bijzonder gedetailleerd!)
Heeft TS nog wat te doen morgen! :slight_smile:

On topic zou ik -indien er nog niet voldoende fondsen zijn- gaan voor een Seiko chrono.
Ik vind die Alpha zo’n goedkope lelijke kopie…dan heeft een Seiko naar mijn mening veel meer waarde, kwaliteit en uitstraling!

Hieronder een solo review van de Apha:

2 likes

Daar zou ik echt niet mee in zitten, ze zijn niet van porselein gemaakt. Ik heb nog nooit een horloge afgeschreven. Bovendien, als je weet dat het een ruwere dag zal worden, zoals bij een verhuis of een kampeertrip, dan laat je de Speedy thuis en neem je een ‘beater’ mee.

Een relatief duur horloge dragen went bovendien, die terughoudendheid zal smelten als sneeuw voor de zon. Als we leerden autorijden hadden we initieel ook schrik van een rotonde of de autosnelweg, maar dat ebde toch ook weg? Ook al kost een auto (veelal…) een veelvoud van een Speedy…

Nogmaals bedankt Heren. (En dames? :no_mouth: )
Ik ga toch voor de Citizen of Seiko waarvoor al een gezocht topic aangemaakt is.
Maar die gaan allebei lastig worden om te vinden.
Die Dan Henry is met zijn 38mm wel een mooie maai voor mij. Maar you either love it or hate it… de Blauwe secondenwijzer is het niet voor mij.

Heeft er iemand nog een ander alternatief? Of een mooi horloge-idee van 38-41mm met Tachymeter?
Bedankt!
Casper.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/7/6/5/765fdfcd9b92dc91e9a44517906d01796c983c9a_1_690x407.JPG

3 likes

dat de 7T62? Die is ook gaaf.
Alleen lastig te vinden.

Alle suggesties zijn nog steeds welkom… helaas zijn de Davosa,Zeppelin of ander horloge hierboven bijna niet meer te vinden. Of iemand hier moet er een hebben liggen…

Herzliche Grüße
Casper.

Niet mijn advertentie btw, maar leuk klokje, voor een leuke prijs.

Dat is een 7A38-706a, samen met de 7A28 (zonder dag en datum) de allereerste analoge kwartschrono. Roger Moore heeft de 7A28-7020 nog gedragen in ‘A View to a Kill’. In ieder opzicht een mooi stukje geschiedenis en (naar ik van anderen op het web begrijp) een zeer goed en duurzaam uurwerk dat ook netjes is af te regelen. Seiko wilde de primeur wel netjes hebben en deze kwartschrono is voor zover ik kan overzien (ik heb er niet zoveel verstand van hoor) in z’n segment niet geëvenaard.

Persoonlijk vind ik zowel het verhaal als het ontwerp echt fantastisch. Wijs mij maar eens een andere chrono aan waarop de dag- en datumaanduiding zo strak is weggewerkt. Hij staat op mijn verlanglijst als 7A38-7060 (die is hetzelfde als de 706a maar met een witte wijzerplaat).

edit: Bedankt, nu zit ik Duran Durans ‘A View to a Kill’ weer te luisteren. :slight_smile:

Bedankt voor je input, Bulova Lunar pilot was al als optie gegeven… met zijn 45mm wat lomp voor mij.

Weet iemand hoe het zit met de banden?
Je kan hem met Lederen band kopen of op de RVS band. Er schijnt dan verschil in de kast te zitten.
Kan ik als ik hem op lederen band aanschaf later nog een RVS band erop zetten of andersom? Lang verhaal kort. Is het een Bandenswapper?

Saludos Cordiales,
Casper

1 like

Persoonlijk denk ik dat de diameter wel mee valt. Heeft niet echt ‘lange lugs’ namelijk, dus zal waarschijnlijk kleiner uitvallen om de pols.

Nope :slight_smile:

Ik kon er met gebogen pushpins met moeite een nato op de stalen variant knallen. Overigens wel een tof ding. L2L is te groot voor jou vrees ik.

Ik heb een echte Nasa-strap op de Bulova geknalt; ziet er ubertof uit! Op staal vind ik hem persoonlijk niet zo mooi. Zal vanavond even een foto posten.

1 like