Wat gaan we dragen in 2019

In 2019 koop ik een huis, dus er zal waarschijnlijk weinig in huis komen qua horloges, vrees ik.
Ik ben wel nieuwsgierig naar waar Seiko mee afkomt het komende jaar. Finally een opvolger voor de skx, met een 4R movement en goedkoper dan de Turtle? Maar ik vrees dat ze het gaan houden bij (al dan niet limited) veel te dure heruitgaven van welleer.
ik hoop wel nog 1 of 2 knutselprojecten te doen met skx cases.

1 like

Die is er al, de SRPC aka de mini turtle :blush: of het je ding is natuurlijk…
Proficiat alvast met de aankoop van je huis!

1 like

Nog niet concreet, maar:
-Self sustaining smartwatch
-Fiffer 2019

Wat is een Fiffer? ik zie dat ook bij dat horloge dat in omloop is bij de HF-leden maar ik kan niet ontdekken wat dit nu is…:slightly_frowning_face:

2 likes

Flipper it Forward (FIF) - :wink:

3 likes
2 likes

Ik kan je de blauwe (prins) aanraden!
Erg mooi :wink:

1 like

Ik neem aan dat het eerste berichtje in flipper it forward seiko turtle alles duidelijk heeft gemaakt?

1 like

'k Vind die veel te duur en butt ugly dus ik weiger me daar bij neer te leggen :smile:
Daarom even voor het jaar om is snel nog een skx009 gekocht :stuck_out_tongue:

Dankjewel! Ik overweeg een klokkentoren bij te bouwen als het er door komt, kwestie van toch iets met uurwerken te doen!

1 like

Strak plan, dat zou nog eens een aanwinst zijn! :smile:

1 like

Misschien volgend jaar wat meer kleiner spul.
De bijna vintage (vanaf welk jaar is een horloge eigenlijk vintage te noemen?) Seiko uit de verzameling:

Er staat ook nog een Casio Oceanus OCW-S100 op de verlanglijst, maar die heeft na de aankopen van dit jaar eigenlijk niet al te veel haast.

1 like

Ik wil deze wel eens gaan proberen als ik hem voor een leuke prijs tegenkom.

11 likes

Ook deze heeft nog een nominatie voor 2019.

4 likes

Ik hoop dit oversized, overpriced, dime a dozen horloge dit jaar om de pols te schuiven en er in 2019 met volle teugen van te genieten.

:wink::+1:

15 likes

Deze staat al enige tijd op mijn lijstje voor 2019.

17 likes

Lastig! Ik ben nog steeds heel blij met mijn Fliegerchrono in het zwart, wel de meest klassieke van het stel! (En het meest voorkomend… dat dan weer wel…)

Sowieso de Klokers Klok-08 die eraan komt (zo lang geleden besteld, bijna vergeten)


De Subdelta Quattro
oranje-isofrane-wreed

Dan de wens-ideeën lijst:
Een originele vintage Vostok Dual Crown, lastig te vinden, maar niks is onmogelijk!

Toch maar een hesalite Omega Speedmaster?

Ik heb nog geen stemvork zoemer in mijn collectie, dus een Omega Seamaster f300HZ zou kunnen
image

Nog geen rattrapante in mijn collectie, IWC Portugieser Rattrapant Munich Boutique edition

Uit productie, maar zo mooi Jaeger LeCoultre Deep Sea Chronograph

Wellicht een vintage Rolex, maar dan wel een vintage model wat je maar weinig ziet.

Maar bovenal MIJN EIGEN DUIKER!
Weer een seventies vibe horloge net als de Long Beach.
Ik ben er sinds januari mee bezig, eerste serie prototypes is er, de tweede serie ook, nog een paar details aanpakken en dan kan ik de derde serie wel tonen!

41,8mm
cushion case met bevelled edges
Boxed saffier met bevelled edges
Saffier “bakeliet look” bezel inlay
200m waterdicht
ETA 2824-2 automaat
Twee modellen, elk met eigen wijzerplaat en bezel.
Introductieprijs wordt waarschijnlijk eur 399,-

7 likes

Met een beetje geluk komt er een horloge met dezelfde stijl als een heel oud horloge van me, voor ik ooit van horloges had gehoord:


De ‘vervanging’ die ik in mijn hoofd heb is de Carrera calibre 5

Maar dat is het hypothetische gedeelte. Een gegarandeerde toevoeging wordt…
image
De HFLE19! Hopelijk nummer 79/80 :nerd_face:

1 like

Aangezien ik in 2019 6 maanden op zee zit ga ik het hier mee doen.(no pun intended)

Waarschijnlijk een kerstcadeautje voor mezelf als ik een leuk aanbod kan vinden.

5 likes

Ja is echt lastig, zwart is voor de hand liggend maar die bruine vind ik ook mooi, wel even ik het echt gaan zien want dat komt heel nauw, moet wel echt diepbruin zijn, richting cacao. Ben benieuwd!

1 like