Kwaliteit EMG/1963

Hallo allemaal.
Kan iemand me wat input geven over het eventuele kwaliteitsverschil bij EMg of Seagull.

• Ik wil graag een handopwinder.
  • En graag een panda chronograaf.
    Dus waarom niet een handopwind chronograaf! :slight_smile:

Dit (onderstaande fotos van het: EMG DL63 of Seagull 1963) lijken me 2 leuke dingen - maar kan iemand de afwerkingskwaliteit vergelijken?
Ik zou altijd voor de 42mm versies gaan.

Een ander alternatief (in deze stijl en prijsklasse) mag altijd.

afbeelding

4 likes

Zoek eens op het forum op de EMG HFLE. Daar wordt je niet heel blij van, of nou ja misschien wel als dat je behoed voor een aankoop. :innocent:

3 likes

Zet dat geld in op de roulettetafel. Zelfde idee, maar met kans op een goede uitkomst.

5 likes

Grappige vraag! De HFLE 2017 heeft zacht gezegd een paar issues gehad; oké, genoeg daarover. Kort daarna lanceerden twee Nederlanders een kick starter project. Een Aramar Long Beach panda. Ik heb er zo’n eentje (verleden week nog om de pols gehad). Ik heb naderhand gevraagd om een eerlijk antwoord op mijn vraag: hebben jullie ook van die issues gehad? Antwoord: niets, Nada. Ik geloof ze zonder meer. Ik kan op basis van de bewezen kwaliteit deze aanbevelen. Je zou het daar nog eens kunnen proberen.
De doorsnee is overigens zo’n 39 mm.

1 like

Er staat momenteel een schitterende Hamilton Intra-matic chronograaf op Uhrforum/angebote te koop. Een tikje duurder🤨.

De Aramar Long Beach was duidelijk verfijnder en betere proporties,mooi horloge.

2 likes

Je kan ook bij Dan Henry of Lip kijken. Die hebben mooie panda’s voor redelijke bedragen.

Automatic

Kwarts

Allemaal mooi, maar volgens mij zoekt TS een handopwinder

Ik ken de Aramar niet maar heb zelf een tijd de HFLE 2017 gehad en zonder problemen met veel plezier gedragen. Er waren er veel met issues, maar degenen die nu nog werken zijn volgens mij net zo betrouwbaar als de Seagull 1963 HF lieveling (die ik ook meerdere jaren heb gedragen)

1 like

Alleen ervaring met de Seagull (de 38 mm acryl variant) welke ik een 4 1/2 maand geleden van een forumgenoot heb mogen overnemen.
Ben zeer in mijn nopjes met m’n zeemeeuwtje zowel kwa look & feel als kwa accuraatheid van het mechaniek.
Wel wat issues mee gehad. Maar deze zijn (onder garantie / coulance) zonder uitzondering naar volle tevredenheid en snel door de Nederlandse importeur opgelost.

Voor de dirty details, check out:

1 like

Daar hoor ik niets over hier?
Een go?
Of ook (omdat het een chinees uurwerk betreft) een beetje geluk hebben?

1 like

Zie:

1 like

Schitterend ja​:ok_hand::grin::hugs:

2 likes

Dat gevoel had ik er wel bij, dat je er ook erg voorzichtig mee moet zijn omdat het allemaal nogal delicaat is. Het is een gaaf horloge, maar ik zou denk ik niet nog een keer een horloge met een Seagull ST19 kopen.

Ik heb een aantal jaar geleden ook een Poljot Strela met
het 3331 uurwerk gehad, destijds vergelijkbaar geprijsd.

Dat was een veel meer solide horloge. Qua ‘actie’ van de chronograaf een stuk dichter bij de Speedmaster waar ik uiteindelijk op uitkwam.

1 like

Wat we aan problemen hadden hebben we er bijna allemaal bij onze QC in Nederland kunnen uitvissen, viel reuze mee op die bak aan horloges.
Maar we hebben toen ook gekozen om de hoogste kwaliteit uurwerken in te kopen.

Overigens komen er ergens begin komend jaar nog een paar nieuwe Long Beaches aan, opgebouwd uit onderdelen die we nog in reserve hadden.

4 likes

Seagull 1963 heeft geprinte subdials; vind dat altijd vreselijk goedkoop ogen; alle alternatieven hebben verdiepte subdials :thinking:

Heb zelf overigens een Alpha Daytona met (bijna) hetzelfde uurwerk. Nooit problemen mee gehad, maar ik draag hem ook niet heel vaak.

2 likes

Ook heel knap. Russen hebben een speciaal iets bij me.
Maar waar kan je die goed(koop) vinden?
Meestal zijn die iets kleiner dacht ik?
Ik ben een 42-43mm-man

2 likes

De ‘standaard maat’ is 38mm, maar ze zijn er ook als 42 mm. Ze zijn best duur geworden tegenwoordig helaas. De naam Strela is volgens mij gekocht door Maktime, die ook de Poljot productie hebben overgenomen. De horloges worden vermarkt als de ‘Russische Speedmaster’, wat gezien de geschiedenis niet heel gek is. Er zijn inmiddels ook quartz versies en zelfs uitvoeringen met een Seagull ST19 uurwerk :upside_down_face:.

Zo’n 10 jaar geleden kon je ze voor rond de € 200 nieuw bestellen. Ik kocht de mijne destijds via HF voor €150 en heb 'm een jaar later voor €125 verkocht :pleading_face:.
Degene met 3331 kosten nu ongeveer €750, voor dat bedrag komen de instap-Zwitsers ook in beeld…

Via watch2day heb ik 4 jaar terug nog een quartz versie in 42mm gekocht voor €75,-. De kwaliteit daarvan was niet echt om over naar huis te schrijven.

Er is best wat wettelijk getouwtrek geweest over de naam Strela, vandaar dat dit het Strela model is, met Sturmanskie op de wijzerplaat.

1 like