Tips voor een Millennial die begint aan een collectie?

Volgens ben jij een vet coole niffo hoor swa :sunglasses:

2 likes

:joy: dat dus…
Ik praat met mijn zoon via die SayHi app…

1 like

In de PC hoofdstraat schijnen ook bekende juweliers te zitten die de bekende luxe horloges aanbieden.
Dus wat zal het eerste horloge zijn die hij koopt door tips op HF?

1 like

Gaaf ding, die Seagull! Ik richt mij nu ook wat meer op de “betere” horloges en horlogemerken en begin toch langzaam maar zeker een kleine collectie op te bouwen, na een heleboel fashionwatches te hebben gehad. Ben benieuwd welke horloges er voor jou nog bij gaan komen. :slight_smile:

1 like

Welkom op het forum, volgende tips kunnen wel handig zijn:

  • Keuze tussen stalen of leren band? Kies voor staal.
  • Verkoop nooit iets dat je zal missen (tenzij must)
  • Een nieuwe band doet héél veel
  • Houd servicekosten in het achterhoofd
  • Krasjes kan je makkelijk verwijderen met scott brite of cape cod

Verder, leuke sea-gull !
We houden van foto’s :wink:

4 likes

Voor de nieuwelingen:

@marnixmoed heeft geheel belangeloos 2 horloges (Fiffers) aan het forum beschikbaar gesteld die je zelf een weekje of 2 kan proberen. Dus bouw een beetje credits op hier en zet je naam onderaan de lijst dan komen ze vanzelf een keertje jouw kant op.

Wat een baas (see what I did here) hè die Marnix.

2 likes

Betaal niet te veel. Mijn sport is om voor een goede prijs te gaan. Daarom zal ik niet klakkeloos de eerste de beste juwelier binnen lopen, en daar een JLC of een ander horloge te kopen.

Een model waar minder vraag naar is, maar jij bent helemaal weg van het horloge is ook een manier om goedkoper uit te zijn.

2 likes

Slimme tips.

2 likes

Ik ben zelf ook pas recent in de horloges gedoken, dus zal mijn verhaal doen. Ben begonnen met een Tissot chronograaf (automaat), die viel helaas zodanig stuk dat er niets aan te doen was. Uit een soort frustratie toen toch nog een quartz gekocht. Maar merkte dat ik echt wel minder een soort band had met dat horloge.

Dus toch weer naar een automaat gaan kijken. Had mezelf een bepaald budget gesteld en ben daarna pas gaan kijken wat ik mooi vond. Vond de site https://www.jomashop.com wel fijn om naar nieuwe horloges te kijken.

Natuurlijk werd langzaam maar zeker wel m’n budget opgerekt :see_no_evil: "oh maar als ik 500 meer uit geef dan kan ik ook dit kopen! En dan langzaam wordt dat steeds meer. :stuck_out_tongue: Ik ben toen wel nog naar een juwelier gegaan waar mijn uiteindelijke keuze was en gewoon heel veel gepast. Toen bleek dat het wel echt mijn favoriet bleef.

Heb hem uiteindelijk via Chrono24 in Duitsland gekocht en dat ging prima! Stuk goedkoper dan in NL.

Heb nu wel een horloge die ik het allermooist vind binnen een bereikbaar budget (dus niet gelijk 50k kost ofzo). Het is overigens een blauwe Omega Aqua Terra. Het is qua geld veel meer dan iemand in mijn omgeving uit geeft aan een horloge en bijna niemand snapt het ook, maar dat maakt mijn niets uit. Ik kijk echt zo vaak op een dag ernaar niet om de tijd te zien, maar gewoon om hem te bewonderen. :stuck_out_tongue:

Heb geen “beater” horloge, want ik heb het liefst gewoon elke dag een heel mooi horloge om. Werk niet in de bouw ofzo, dus hoeft voor mij niet heel hufterproof te zijn. :wink:

Ik WAS eigenlijk van plan om het daarbij te laten… Maar net toch een vintage gouden dress horloge gekocht. :roll_eyes:

Dat is helaas het gevaarlijke (en leuke) van dit forum. Er komen zoveel mooie dingen voorbij!

6 likes

Chic!

3 likes

Keuze van een horloge is zo persoonlijk. Hoe begin je een verzameling…

Mijn persoonlijke verhaal?:

Bij mij begon het echt te kriebelen na de aanschaf van de Seiko Sea Urchin begin 2017. Dat is nu mijn beater. Daar werk ik mee aan auto’s (voor de hobby), tennis ik mee, zwem ik mee, hardloop ik mee, neem ik mee op werkbezoek op de bouw en neem ik mee op vakantie (als die gejat wordt ben ik slechts €200,00 kwijt voor een nieuwe :slight_smile: ).

Voor de Sea Urchin had ik al wel een Orient, Swatch, Seiko Kinetic (2) en een Tissot gekocht, allemaal quartz. En mijn eerste handopwinder de Poljot Avia Classic I. In de tussentijd nog een automatische Fossil en Festina gehad van mijn (nu ex-) vrouw. Maar die hebben niet de verzamelwoede gestart om de een of andere reden.

Waarom de Sea Urchin dat wel deed weet ik niet.

De Tissot en Poljot draag ik nog steeds regelmatig.

Na de Sea Urchin volgden al snel de Oris Aquis, Junghans Meister, Seiko Presage, en nog wat ander spul zoals een HFLE 2017/18.

Zit er een lijn of overeenkomst in mijn verzameling? Nee. Ik kocht waar ik op dat moment budget voor had en wat ik leuk vind, en keek niet naar wat anderen droegen/vinden. Vaak zijn het impulsaankopen :persevere:

Dus bij mij gaat het van +/- €100,00 euro voor de Poljot tot +/-€2.000 voor de Oris, en alles wat er tussenin zit.

Heb ik “grail” watches? Jazeker. Is Rolex er 1 van? Zeker niet (mijn vader zegt, smaak komt met de jaren :slight_smile: ).
Streef ik die na? Nee. Dat moet maar gewoon op mijn pad komen. Trouwens, ze zij nu toch ver boven budget :stuck_out_tongue:

2 likes

Geloof tegenwoordig 5 x Schaap en 2 x Gassan.

Maar die zou ik lekker links laten liggen als ik TS zo lees.

Maar goed, kijken kan altijd.

Welke tissot ben je mee begonnen? Zie wat gelijkenissen :wink: Heb zelf namelijk een couturier en die omega moet er ook komen…

Misschien eerst nog een oris:slight_smile:

Welkom! @TimeWizard

Je hebt iig al twee goede keuzes gemaakt :+1:
De rest komt ook wel goed denk ik.
Maar pas op je hebt hier zo het horlogevirus te pakken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hier ben ik overigens bij iedereen ook wel benieuwd naar! Die van mij was/is een Seiko SNKL43

4 likes

Welkom!

Mijn eerste beater was de Seiko SKZ325 ‘Stargate’. Leuke duiker met mooie kast, goede band en fantastische lume.

skz325k1_04_1

3 likes

Tudor Snowflake is wel toepasselijk maar tikje boven budget

1 like

Ha ik ook met de Couturier inderdaad. Deze:


(niet mijn foto overigens)

Heb daarna ook naar Oris gekeken, maar toch doorgespaard en voor een Omega gegaan. Nog geen spijt van gehad! Deze heb ik nu:

7 likes

Welkom en veel (lees)plezier op ons mooie forum.

1 like

Een combinatie van de gshock GW-m5610 en een Seiko Sarb033. al heb ik de sarb033 verkocht en daar komt deze voor in de plaats:

3 likes