Nieuwkomer zoekt raad

Goedemiddag. Enkele maanden geleden kreeg ik van familie uit Duitsland 3 zakhorloges, waaronder een Omega.
Tijdens een zoektocht naar informatie over hoe die dingen bediend moeten worden (je zou er van kunnen verschieten hoe gecompliceerd die dingen zijn :wink:) kwam ik bij dit forum uit. Na een 3-tal maanden meerdere keren per dag het forum te bekijken, vond ik het vanmorgen wel gepast om me te registreren.

Ik ben 19 en studeer ingenieur elektronica-ICT. In tegenstelling tot mijn medestudenten, die allemaal een smartwatch rond hun pols hebben hangen, ben ik meer voor de analoge horloges.
De gedachte alleen al dat een horloge van €2000 zoals de Tag Heuer Connected kan verouderen door een software-update…

Naast de zakhorloges ben ik in het bezit van een Fossil Townsman en een Festina Tour de France Ghost Rider, met meer horloges onderweg.
Daarnaast zou ik in de nabije toekomst graag een skeleton of een horloge met een open caseback kopen.
Zelf dacht ik aan de Seagull 1963 of de Tissot T-Complication squelette, maar suggesties zijn altijd welkom. Een verhaal van iemand die ervaring heeft met 1 van deze horloges is uiteraard ook altijd welkom.

Ik hoop dat deze introductie niet te lang is en hoop op het forum een goede tijd te hebben.

Groeten, Wouter

38 likes

Welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Wie weet hebben we in 2050 wel Amsterdamvintagesmartwatch…
Welkom en veel plezier!

7 likes

Welkom!

Als je een beetje betrouwbaar bent kan je je inschrijven voor de onderstaande Fiffer. Dan kan je hem 2 weken proberen.

Ook kan je in dat topic veel ervaringen lezen.

Gr. en veel plezier hier!

En bij deze ga ik nog een keer @marnixmoed bedanken om deze (en andere horloges) kosteloos ter beschikking te stellen. Juist voor dit soort leden en het forum in het algemeen zijn zijn topics en horloges van onschatbare waarde. Je krijgt van mij wederom een digitale kus Marnix! :kissing_heart:

7 likes

Ik denk dat @AmsterdamVintageWatches dan nog liever zijn winkel sluit :joy:

4 likes

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom :slight_smile:

1 like

Bedankt voor de raad @Chlorophyl! Het grote probleem bij de Seagull is dat er 1000 edities van 1000 verschillende fabrieken van bestaan en het zo erg moeilijk is om ‘de beste’ versie te kiezen. Zo zijn er versies met 2 regels Chinese tekens op de plaat, andere versies hebben dan weer maar 1 regel en een blauwe kroon… Het is dus misschien inderdaad een goed idee om me in te tekenen op de Fiffer en het gewoon eens op me af te laten komen.

2 likes

mooie tijd hier :sunglasses:

1 like

Welkom hier :+1:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier!

1 like

Welkom Wouter!! :grin:

1 like

Welkom Wouter, vermaak je en leer op dit forum.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Graag gedaan. Vergeet de Fiffer horloges van anderen niet. Zit een leuke Seiko 5je en een game boy horloge tussen als ik me niet vergis.

1 like

welkom

1 like