Iedere dag een ex dreski

Nummer 7 is de Seiko Velatura Direct drive. Een horloge waar ik veel plezier van heb gehad en ik heb hem met een zeer klein verlies na een jaar weer kunnen doorverkopen. Een echte eye catcher waar ik vaak over werd aangesproken.




Stond ook heel mooi op een lederen band welke ik later had aangeschaft.

Vandaag ga ik terug in de tijd. Toen het horlogeforum nog niet zo lang bestond maakte ik kennis met het merk Alpha. Er is toen ook een inkoopaktie geweest waardoor velen een Alpha sub homage hebben. Ja ja daar werd toen total niet moeilijk over gedaan. :stuck_out_tongue: De sub heb ik nog en ik ben er ook best wel aan gehecht. Doet het nog steeds prima. Deze 2 heb ik echter niet meer. Horloge 7 en 8 dus.



Een Alpha day date met parelmoer wijzerplaat. Deze mis ik niet zo erg maar de Alpha Jump Hour had ik niet weg moeten doen. Dit was voor een kleine prijs toch een heel leuk horloge.

Leuk topic. Volgens mij heb je genoeg te posten tot aan het volgende millenium :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vandaag nummer 9 en 10. Deze zullen wel in de smaak vallen bij de Seiko fans. Naar mijn weten wordt dit model niet meer geproduceerd. Heel jammer want ik vind de ontwerpen erg mooi. De gouden versie had een zeer hoog bling gehalte maar daar hou ik soms wel van.



3 likes

Gave 5’jes, vooral de zilveren. De gouden is me iets te bling, maar af en toe is dat ook wel gaaf… :stuck_out_tongue:

Zonder ‘foute horloges’ heb je ook geen goeie horloges

Hey, d’r is hier geen professor smiley, dan maar ff een Einstein/wijze man emoticon :older_man:

In verband met het mooie weer ga ik het tempo even omhoog gooien door een G-Shock parade te laten zien. In de tijd dat ik ze verzamelde had Casio nog echte limiteds. Sommige daarvan heb ik met een goede winst kunnen doorverkopen. Casio is tegenwoordig niet gek en produceert nu heel veel limiteds. De markt I ook een beetje ingekakt heb ik het idee. Tegenwoordig heb ik nog maar één g-shock. Bijna onverstelbaar maar waar. Ik mis nog een paar fotos maar ik heb zo een 35 verschillende modellen gehad. De teller staat nu dus op 45 horloges.

Hier Vier squares. De linker mis ik heel erg. Een Spike Lee Limited met geschroefde achterdeksel.

Deze is wel bekend omdat hier een inkoop aktie van is geweest. Ik had hem wel gemod door de letters in de bezel wit te maken.
De G-shocks waren ook heel leuk om fotos mee te maken.







Hier nog een paar wrist shots…



Het was ook leuk om ze te modden. Zelfs ik kon dat met twee linkerhanden.

Tot slot nog wat groepsfotos.


Zo dat waren er weer een paar. Morgen doe ik het wat minder. :wink:

4 likes

Ik blijf het gave klokken vinden die G-shocks maar helaas veel te groot voor mijn polsen.
Ik zit er wel nog steeds aan te denken een keer zo’n vierkante G-shock te halen. Die blijf ik gaaf vinden en zijn (volgens mij) niet te groot…
Wederom trouwens erg gave horloges die je laat zien, en hele leuke foto’s!

Ik heb ook een kleine pols. 17mm. Ik kan je zeker aanraden om een 5600 model te nemen. Dat is ook de enige welke ik nog over heb. Eigenlijk is één G-shock verplichte kost in de verzmeling. Functioneel, licht en oer sterk.

Hèhè, dankzij jouw enthousiasme heb ik ook een kwartet en geen spijt hoor :wink:
De GW5000 is echt een super klok vind ik.
Overigens, leuk topic dit!

Fijn topic!
Ik heb ook een g shock gekocht en krijg dat ding maar niet van mijn pols… :slight_smile:

Mooie ex-collectie G-shocks. Ik zie een bekende op de voorlaatste groepsfoto (midden rij boven lichtblauw transparant), je wil niet weten hoe erg die inmiddels naar transparant geel is verkleurd :blush:

Hemelvaartdag. Het zal wel rustig blijven op het forum vandaag. Nummer 46. Ik houd het bescheiden dit keer met een Breil horloge. Vaak gezien door de massa als modemerk maar dit is geenzins waar. Het heeft een echte horloge historie. Dit horloge is heel kort in mijn bezit geweest. Bij aankomst bekoorde hij mij toch niet maar als ik de fotos nu bekijk was hij toch best wel aardig.



1 like

Ik heb even heerlijk genoten van een aantal vrije dagen en had dus geen tijd voor een nieuww post. Vandaag een paar aparte klokjes… Allereerst een mooie Seiko 5 Superior. De wijzerplaat sprak me destijds heel erg aan door het mooie relief. Deze heb ik niet verkocht maar aan mijn schoonvader kado gedaan welke in de Dominicaanse Republiek woont. Hij is er heel erg blij mee.


Vroeger kreeg je bij een tijdschriften abbo wel eens een Kiber Horloge kado. Best leuke klokjes. In totaal had ik er vier maar helaas geen foto meer van één exemplaar. totaal hebben we nu dus 51 horloges gehad…




Wordt vervolgd…

2 likes

Goud is niet zo mijn ding maar die Seiko 5 is erg leuk!
Zal mooi blinken in de Dominicaanse zon! :slight_smile:

Dominicanen houden meer van goud als Nederlanders. Heeft me al heel veel geld gekost want mijn vrouw is niet tevreden met 10 micron verguld. :wink:

1 like

En weer een paar vandaag. De Tissot V8. Dit model is al Jaren ongewijzigd gebleven en qua prijs ook zeer betaalbaar. Ik zou hem zo weer terugkopen.



Ook kwam ik nog deze tegen. Een mechanische Poljot welke ik in het begin van mijn forumlidmaadschap had gekocht.

Als laatste voor vandaag een Tissot PRS516 chrono. Deze mis ik wel. Wat Tissot tegenwoordig doet met haar collective is ronduit verschrikkelijk imo. Er is werkelijk geen een model (muv de Visodate en heritage modellen) wat ik nog mooi vind. Word ik oud dat vroeger alles mooier was? Stand 54 horloges…

2 likes

ik vind de le locle en de visodate nog erg mooie horloges die in de collectie zitten hoor :smiley:

Helemaal mee eens maar dat zijn ook oude modellen. De nieuwe PRS, PRC en Seastar zijn verschrikkelijk tov de oude serie.

2 likes

Mee eens, ook de gewone versie is in oude vorm mooier.

2 likes