Ik begrijp weinig van de Omega Speedmaster

Ik heb jarenlang vintage speedmasters gedragen met plexi. Zelden een kras gezien. Wat doen jullie met die klokkies?

1 like

Mee eens: plexi “oogt” warmer en meer vintage.
Ik vind het zelf ook mooier maar ik trek die krasjes gewoon echt niet; net als jij! :see_no_evil:

1 like

Bevestigen aan de pols, welke deel uitmaakt van een arm, en die beweegt nogal eens, waardoor contact niet te vermijden is.
Ik heb jarenlang een Rolex met sexi plexi gehad, en poetste soms dagelijks.

Daarom vraag ik het, ik ook, hoefde nooit. Geen kras te zien.
Maar goed, ik was een simpel kantoorpikkie.

Te dichtbij gefotografeerd.

Ik begrijp ook niets van die Speedmaster, en het is voor mij ‘gewoon’ een horloge. Dat er ooit 1 mee naar de maan is geweest, zal mij worst wezen. Voegt voor mij totaal niets toe.

En wat ik extra jammer vind aan dit soort horloges, is dat zo’n thema tot het extreme wordt uitgemolken. Alleen daarom laat ik ze al links liggen.

edit:doe mij dan maar zo een moonwatch!

1 like

Dit soort posts voegen eerder niets toe ben ik bang…

Als ik voor elk horloge dat ik niet mooi vind op dit forum iets negatiefs zou gaan schrijven dan kan ik mijn baan wel opzeggen!
Verder wordt het forum er daarmee ook niet leuker op!? :thinking:

5 likes

Afgezien van het maan verhaal vind ik het gewoon mooie horloges. Vintage die gewoon nog nieuw te koop zijn, en nog redelijk betaalbaar ook.
Ik heb erg veel met auto racen, en daar is het horloge oorspronkelijk voor ontworpen, extra bonuspunten :+1:t2:

2 likes

Oh racen? Ik had fietsen gegokt :yum:

1 like

Dit dus.

Plexi is naar mijn mening inderdaad veel mooier en de dichte caseback met speedmaster logo en inscriptie is naar mijn mening ook gaver. Verder valt dat krassen bij mij reuze mee. Plexi voelt voor mij zelfs veiliger dan saffier ivm de bolling en het gevaar voor breken/chippen.

Ik stoor mij trouwens nog altijd aan de feitelijk onjuiste tekst op de sapphire caseback: “the one and only watch worn on the moon.” Echt een afknapper van jewelste.

3 likes

Ergo, koop een pre moon, of nog beter een pre pro. :sunglasses::blush:

2 likes

Weer wat geleerd, dat wist ik niet.
Verklaart ook Speedmaster in de naamgeving.

Doelde meer op de tekst dat de speedmaster het enige horloge zou zijn dat op de maan is gedragen. Dat is simpelweg niet zo.

Vintage speedmasters vind ik moeilijk. De meesten zijn -anders dan bij bijvoorbeeld vintage rolex- naar mijn mening niet mooi oud geworden.

Die text staat er jaren lang al niet meer op…

Ik bedoelde dat op deze vintages die tekst niet staat.:sunglasses:

Klopt! Maar ook niet op de nieuwe met dichte caseback. De tekst op de dichte casback en sapphire caseback is anders.

Oh is dat inmiddels aangepast? Wist ik niet.

Ik vond die text met “only” ook een beetje raar. Sterker nog, het zou mij weerhouden om het horloge te kopen. Het is algemeen bekend dat er bv een Rolex GMT als persoonlijk horloge mee is genomen naar de Maan, en diverse andere merken.

1 like

Klopt en wel meer horloges volgens mij. Onder andere een bulova.

1 like

Hahaha preach!