Ik vind het niet leuk meer

Even alle gekheid…

Die belangstelling voor horloges gaat waarschijnlijk nooit meer over.
Same here, vrees ik met grote vreze. :wink:

Grt.

Hallo Dreski,

Heb je ook niet eens de behoefte te ruilen, drang naar iets anders(dus zonder geld uit te geven)?

Gr. Ferdinand

Ben ik helemaal met je eens, maar ik denk dat het bij hem gaat om de wil/onwil er een substantieel bedrag aan te besteden gezien het feit dat hij nog wel aan site surfen doet :heart_eyes:.

Mvg,
TW

Als iedereen zo denkt, kunnen we de “Te Koop” afdeling hier wel sluiten! :laughing:

2k, dat is toch al high end ;);):wink:

[Duveltje modus weer uit]

Wat is de lol vh dragen v horloges. Koop horloges als belegging.

Je vond t immers ook een mooi rendement :wink:

Maar alle gekheid op n stokkie. Een hobby moet leuk blijven. En als je er door overspoelt mee raakt kan dat de lol ook verminderen.

Zo hoor ik vaker v mensen die er mee begonnen als hobby en er hun werk van gingen maken dat ze er wel goed.in werden, maar dat de fun er van verdween. Misschien dat je jezelf teveel overspoelt Had? Ik merkte het zelf ook, en reguleer mezelf door telkens maar een paar horloges in huis te hebben. Dan blijft het voor mij telkens uitkijken naar momenten om weer iets moois op te halen. Al dan niet om de collectie uit te breiden of er iets aan toe te voegen.

Ik hoop dat je de fun van horloges weer terug vindt.

May The WIS Be With You

Ach Dreetje, blijf toch lekker hier bij ons op het forumpie.
Dat doen ik toch al vanuit het oogpunt van liefhebberij. Of je nou horloges heb of vaak aliassen wat maakt t uit. Komen we toch samen telkens lekker terug, wat ken ons dat scheeluh. Wij zijn echte die-hards.

JB
:wave: :grinning:

Anders kun je ook ██████████████████ gaan sparen,
veel goedkoper en als je die goed weet te verkopen maak je nog dikke winst ook.

Vandaag vond ik dit wel mooi. Heb net niet genoeg bier op om op “kopen” te drukken.


Heb hem wel op een lijstje gezet maar na een paar weken denk ik vaak Mwoah…

2 likes

Misschien maar goed ook anders had je een flinke kater na aankoop van deze velatura :wink:

Leuk! Zal ik hem kopen? Dan flipper ik hem binnenkort wel. Waar had je deze met je koopjesspeurneus gezien?

http://www.ebay.nl/itm/Fantastico-SEIKO-VELATURA-KINETIC-DIRECT-DRIVE-SRH017P2-Correa-de-caucho-Zafiro-/131709626069?hash=item1eaa8166d5:g:4NEAAOSw9N1Vtkhj
Hier…Volledige garantie 24 maanden.

Koopje t.o.v deze Seiko SRH003 a900 euro in NL

Maar deze ik ook een stuk mooier, rustiger. Ronde indexen. Wijzerplaat opmaak. Stalen band. Geborstelde bezel. Crownguards. Tja…

I know :slight_smile: Smaken verschillen

Uhm,… Ik laat em toch schieten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Volgens mij heeft prijs weinig met high end te maken. Er zijn ook genoeg plakmerken vanaf 2K. Ik blijf het ook grappig vinden dat Dreski in zijn beleving aan high-end heeft geproefd terwijl ik me dat niet kan herrineren. Ligt natuurlijk ook aan een ieders interpretatie van high-end maar de merken die Dreski veel heeft gehad zo uit mijn hoofd zijn niet bepaald high-end:

Atlantic (onbekend onbemind onbelangrijk)
Casio G-shock (high end als je in groep 8 zit en misschien nog in de 1e of 2e klas maar daarna niet meer)
Oriënt (alleen die naam al)
Hamilton (zwitsers merk met historie, maar niet high end, meer de instap in de mechanische horlogerie. niets mis mee maar geen high end)
Tissot (geld hetzelfde voor als Hamilton; prima merk, mooie historie maar geen high end)
Seiko (value for money. ja ze hebben ook de Grand en King collectie en dat mag naar mijn mening wél high end worden genoemd maar dat maakt van een seiko 5 niet automatisch óók een high end horloge)
Tag Heuer (mooi merk maar een 2 tone nep goud quartz uit de jaren 80 is ook niet echt high end te noemen)
verder volgens mij veel c-merken voor een prikkie van ebay geplukt dus behoeven geen uitleg.

Dus om dit topic weer aan te zwengelen; wat is nou high end? Prijs? Merk? Historie? Belangrijke uitvindingen uit het verleden? Status? … schiet u maar! (nou is het wachten tot RobertGerard weer een nieuw topic maakt waar hij dit onderwerp kaapt om aan zijn nieuwe topic dwang te kunnen voldoen)

1 like

Haha gaat alles wel goed met je @Jaap_Wim?

Ik denk dat de 4 indeling die de Swatch Group zelf gebruikt het antwoord kan onderbouwen:

Basic Range
Middle Range
High Range
Prestige & Luxury Range

En als je dan kijkt welke merken in welke range valt, zou ik zeggen High End komt het meest overeen met de Prestige & Luxury Range. Tenzij je Longines en Rado ook High End vind. Prima ook, beetje grijs gebied houdt je altijd.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.