In de knoop met keuzes

Als je opteerd voor de BB58 zou ik even Baselworld afwachten, kans op modelvarianten is mogelijk dit jaar. :wink:

1 like

De Oris spreekt mij echt niet aan. Dan nog eerder een Aquis. En de Rado heeft ook op het lijstje gestaan, nee toch niet helemaal voor mij.

1 like

Heb geen haast, maar als ik iets vind wat me echt aanstaat dan ga ik er wel voor.

1 like

Ik heb zowel de BB 58 als de Speedmaster, beide zijn geweldig. De Seamaster vind ik onvoldoende mooi (beetje lomp met te grote wijzers). Succes met je keuze.

Neen :wink:

Gaat je niet lukken. ‘FATG’ laat bij werkelijk iedere gelegenheid weten wat hij van een merk als Omega of van sporthorloges niet zijnde GS vind, hij vind het helemaal niks. Klaar.

Het is maar een mening hè. :wink:

3 likes

Fair enough. Ik zou ze alleen wel gaan passen, fysiek. De Oris, bijvoorbeeld, schoot enorm in mijn achting omhoog toen ik een exemplaar van een forumlid om mocht doen.

Maar dan blijf ik bij de BB58. De kleuren spreken me erg aan, ondanks de snowflake wijzers. Meer dan de Omega Seamaster, waarvan ik de golfjes absoluut niet kan hebben. Daar word ik tureluurs van.

De bb58 is een warme, wollige en gezellige oase van rust die elke band onder de zon kan hebben.

Jazeker mag dat. Overigens moet ik niet op full-optie dates ingaan omdat ik dan een ban aan de broek krijg. Pas op, fout is niet per se niet goed. :slight_smile:

Ho ho. De AquaTerra, Railmaster, Seamaster met skinny bezel en zo’n beetje elke Connie die ooit gemaakt is zijn prachtig! En ik heb nooit anders beweerd.

3 likes

Oké.

1 like

Ik zou voor tudor BB58 gaan. Ik had een heel vergelijkbaar lijstje, en heb toen gekozen om een tudor bb heritage 41 te kopen. Iets betaalbaarder. Nu iets meer dan een jaar later, met veel plezier de tudor gedragen en kijk ik nu naar compleet andere horloges (dus niet meer naar speedy of seamaster)

De bb41 doet het mijn inziens ook heel goed op staal en leer! (Foto van het internet, bron onbekend)

2 likes

Allereerst moet ik zeggen dat je wat mij betreft geen foute keuze maakt als je uit één van deze drie kiest.

Sportieve horloge? Voldoen ze allemaal wel!

Met datum? —> keuze gemaakt. Persoonlijk vind ik het wel prettig maar geen must. Het horloge zal met name als sieraad dienen vermoed ik.

Makkelijker te combineren met andere banden? Dan valt voor mij de Seamaster af, maar mijn ervaring is dat al deze horloges het mooist zijn op een stalen band. Al is de speedmaster ook erg mooi op leer.

Hieronder mijn mening over jouw eventuele keuzes:

  1. Omega: prachtig horloge, technisch ook van topkwaliteit, tijdloos, draagt fijn. Zelf heb ik er één uit 2007 en deze draag ik bijna elke dag met veel plezier. Persoonlijk vind ik deze in het blauw het beste tot zijn recht komen.

  2. Speedmaster: vaak gepast en staat hoog op mijn wensenlijst. Persoonlijk zou ik voor de Moonwatch gaan met plexiglas. Mooie historie, wederom kwaliteit en met chronograaf. Gebruik je nauwelijks maar ziet er wel vet uit!

  3. Tudor: wat een geweldig horloge. De gouden accenten maken het voor mij af. Geen datum is ergens jammer, maar misschien is dit wel mooier. Wederom kwaliteit! De snowflake wijzers zijn zo mooi :heart_eyes:. Persoonlijk vind ik dit horloge alleen op een stalen band mooi en past die dan bij vrijwel elke gelegenheid.

Voorkeuren (edit. Ook ik twijfel wel eens)

  1. SMP (blauw)
  2. Tudor
  3. Speedmaster

Succes en geniet van het proces ernaar toe!

Edit: groetjes uit 2007

2 likes

Dat gratenpakhuis met die getatoeëerde coördinaten onder d’r oksel?

2 likes

Kun je meteen coördineren naar haar slaapkamer!

2 likes

Nou.

Dat zijn de geboorteplaatsen van die 6 kolerelijers die er daar rondlopen , zoals ik het eens begrepen heb…

Moet jij de slaapkamer nog ‘s zien te bereiken…:crazy_face:

Datum is prettig. Merk dat ik op mijn Hamilton geregeld kijk, terwijl ik dat niet doe bij mijn Louis Erard. Daar zit dan ook geen datum op. Prettig ja, dikke must of dealbreaker nee.

Alle drie zijn goede kwaliteit, dat klopt. Vanmiddag de drie aangehad. De BB58 oogt mij dan toch meer klassiek. Qua kast ook een stuk kleiner dan de Sea- en Speedmaster.
image

4 likes

Seamaster - bb58 - Speedmaster, in die volgorde.

Klopt wat je zegt! De tinten van de BB58 en het bescheiden formaat maakt dat sommigen juist hiervoor kiezen, maar jij bent daar niet naar op zoek begrijp ik?

Ik vind de wijzerplaat van de SMP overigens ook erg gaaf. Beetje dynamisch :slight_smile:

Omega staat je goed. Die roze trui is minder mijn ding :yum:

1 like

Seamaster omdat die alle ladingen dekt. De speedmaster is geen duiker en de BB58 wat klassieker en de Seamaster zoals gezegd heeft présence, datum en een fantastisch uurwerk…

Ik zou ook nog wel de Zwarte Seamaster gaan passen want dat zou mijn voorkeur zijn.

Succes met de zoektocht en keuzes :+1:t2:

Ja inderdaad. En dan kijken of je teleurgesteld bent met de uitkomst. Dan weet je dat je iets anders moet kiezen.

2 likes

Yep.
Ik hoef niet verder te lezen. This is it.

1 like