In de knoop met keuzes

Sinds enkele maanden ben ik officieel lid van het HF. Inmiddels de nodige topics aan het volgen.
In mijn zoektocht naar een nieuw horloge zijn eigen 3 horloges die bij mij blijven plakken. En ik moet zeggen, het is verdomde lastig een keuze te maken. Allen hebben ze iets wat mij aanspreekt.

De horloges waar het om gaat zijn:
Omega Seamaster 300m blauw/zwart

Omega Speedmaster Pro

Tudor Black Bay 58

Wat zijn mijn gedachten aangaande het horloge:

  • Een duiker / sportiever horloge (heb een vlieger en een dresser)
  • Liefst met datum
  • Stalenband, deze heb ik namelijk nog niet
  • Een horloge dat ook makkelijk op andere banden combineert
  • Complicatie mag, maar geen must

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten en tips.

6 likes

Als ik naar je wensenlijstje kijk, dan vult de Tudor dat het beste in. Voor de rest is het een kwestie van gevoel.

1 like

De fiddy eight. Want fiddy eight.

2 likes

Heb jij de bovenstaande drie ook al uitgeprobeerd?

2 likes

De Black Bay 58 in een hartslag. :ok_hand:

2 likes

Seamaster. No contest !

4 likes

De Seamaster ja, de Speedmaster op leer en BB58 hopelijk vanmiddag.

1 like

Tja, met bovenstaande eisen is de Seamaster de beste fit. Stalen band, duiker en datum. Rubber staat hem ook heel goed, maar het is geen bandenkoning. Daarvoor moet je echt de Speedmaster hebben, die staat alles!

Ik zou gewoon een muntje opgooien (of iets met drie opties), komt ie op een optie en ben je blij: goede keuze! Komt ie op een optie en voel je twijfel/teleurstelling: die wilde je dus eigenlijk niet, kies een van de andere opties!

Overigens zijn ze alledrie gaaf en kun je m.i. geen verkeerde keuze maken.

4 likes

Toch leuk dat jij dan nog steeds twijfelt, al kan vanmiddag daar wellicht verandering in brengen. Zo niet, is de vonk met een van de drie dan wel echt overgeslagen?

Ik ben nogal een twijfelkont :confounded:

Het liefst heb ik ze alle drie voor mij liggen en kan ze proberen in alle rust.

1 like

Seamaster Blauw Is nummer 1 De mooiste!

Speedmaster heeft geen datum. Maar is wel by far de beste banden swapper en met complicatie. Ook omdat ik hem het mooiste vind zou ik voor de speedy gaan!

1 like

Alle 3 mooi, maar ik zou voor de Seamaster gaan!

1 like

De speedmaster is natuurlijk de meest iconische van de drie en kan elke band hebben. Echter…niet waterproof dus wellicht minder geschikt voor elke dag?
Denk dat je met alle drie niet fout kunt hoor. Persoonlijk vindt ik de nieuwe Seamaster te groot dragen. Dan zou ik dus tussen de Tudor en de Speedy kiezen. Of de voorgaande versie van de Seamaster :wink:

Waterproof zijn ze geen van alle. Geen enkel horloge meer na na enid 60’s :sunglasses: Ik zou met een speedy niet gaan duiken maar voor alledaags gebruik is de waterdichtheid afdoende.

1 like

Speedmaster Pro Moonwatch

  • Een duiker / sportiever horloge (heb een vlieger en een dresser) :x:
  • Liefst met datum :x:

Black Bay 58

  • Liefst met datum :x:

Seamaster Diver 300M

  • Een duiker / sportiever horloge (heb een vlieger en een dresser) :white_check_mark:
  • Liefst met datum :white_check_mark:
  • Stalenband, deze heb ik namelijk nog niet :white_check_mark:
  • Een horloge dat ook makkelijk op andere banden combineert :white_check_mark:
  • Complicatie mag, maar geen must :white_check_mark:

Duidelijk toch?
Oh enne, ik heb hem zelf in het blauw, fifty shades toch @Double_E … :wink:

Succes met je keuze!
Je hebt in ieder geval een goede smaak, vind ik. want het zijn alledrie heerlijke horloges. :sunglasses:

14 likes

Zo goed combineert hij niet met andere banden :wink:
Wat het overige betreft, volledig akkoord.

4 likes

Je kan eigenlijk niet echt een foute keuze maken, mijn voorkeur zou uitgaan naar de Omega’s.
Hoofdzakelijk omdat de vintage lume na verloop van tijd toch te veel een gimmick gaat worden.

Dit was ergens eind december. Helaas is deze nu verkocht bij Pertijs

3 likes

Is goed te krijgen hoor, volgens mij. Zag hem gisteren nog in Laren liggen (Kahle) en bij S&C staat 'ie ook op de website etc. Korting vragen kan nooit kwaad, zeker niet bij een Omega. Overigens als Van Willigen zijn verbouwingsactie nog heeft pak je 'm met 20% korting en dat is toch lekker.

2 likes