In hoeverre draagt Horlogeforum bij aan de wereldwijde replica industrie?

Beste mensen,

Het Topic dat vandaag door @Jur werd aangevuld en inmiddels weer is gesloten heeft me aan het denken gezet.

Vooropgesteld: Neem het advies van Jur ter harte. Wees altijd voorzichtig met je eigen identiteit, de identiteit van je auto of de identiteit van je dure horloge als je daarmee online gaat! Maar…

in hoeverre draagt Horlogeforum bij aan de wereldwijde replica industrie?

Hoeveel schurken komen hier dagelijks serienummers van “high end” horloges “harvesten” om ze te gebruiken voor “kopie” horloges?

Even een kleine rekensom.

HF heeft op dit moment (12 juli 2019, 20.15 uur) 20069 leden. 97.5% daarvan is inactief.

Kijkend naar de wekelijkse statistieken zou je kunnen stellen dat het Forum zo’n 500 leden heeft die regelmatig actief zijn (dat is 2,5 % van de totale populatie). Iets plaatsen, ergens op reageren, liken en geliked worden. Forum leden die 20 x of meer per week iets liken zijn in deze optelling van “actieve” Forummers meegenomen.

Binnen deze groep fluctueert de bijdrage natuurlijk enorm. Sommigen zijn topic starters, sommigen reageren, anderen zijn alleen maar likers zonder inhoudelijke bijdrage. (Er is een kopgroep waarneembaar van zo’n 50 Forum leden. Je kunt het zelf in de statistieken nakijken).

Hoeveel van deze actieve leden (500) zijn in het bezit van zogenaamde “high end” horloges waar het de vervalsers om te doen is?

Hoeveel van deze “high end” eigenaren plaatsen foto’s van die horloges op het Forum?

Hoeveel van die foto’s van die horloges bevatten serienummers / productienummers?

Mijn stelling is: HF heeft een verwaarloosbare positie met betrekking tot dit onderwerp. Ik ben heel benieuwd hoe jullie er over denken.

4 likes

Als je nu eens verwaarloosbaar vervangt door heel klein.
Edit: Ik zie dat het topic 8 jaar oud is. Toe zeg. Juli 2011.

1 like

Waar kun je die statistieken vinden?

Eh dit heb ik gemist? Zie hem ook niet meer staan?

Niet echt toch? Het is hier verboden en de liefhebbers kotsen het ook echt uit volgens mij?

Niet allemaal schat ik zo in :wink:

Vrijwel geen, de meesten weten dat ze dit moeten blurren oid

1 like

[quote=“Drebin, post:4, topic:214433”]
Vrijwel geen, de meesten weten dat ze dit moeten blurren [/quote]

kom dit ook eigenlijk nooit tegen.

1 like

Dat is inderdaad vreemd. Ik heb vanmiddag nog op dat Topic gereageerd. Het systeem vertelt me nu dat dat in 2011 was, toen was ik nog geen lid van het Forum.

Edit: het door mij geplaatste filmpje in het gelinkte Topic is 1 maand oud, niet uit 2011, weird…

1 like

Klik in het Menu op “Gebruikers”. Van boven naar beneden krijg je een indruk van de activiteit van de leden.

100 % eens

1 like

Ik ben het eens met de stelling, HF draagt niet tot zeer weinig bij aan de replica industrie.

2 likes

Briljante ingeving om naar aanleiding van een gesloten topic, een nieuw topic te openen :thinking: