Informatie over rolex

Zoals Han al zei, even de band eraf halen en tussen de lugs op 6 uur staat het serienummer. Op basis van het serienummer kun je achterhalen wat het bouwjaar is.

De waarde zo particulier ligt echt wel ergens tussen de 3,5 en 4.000 euro. Zeker omdat de kast er nog scherp uitziet en omdat je de goud/stalen Oyster band niet heel vaak voorbij ziet komen.

Een lid dat hier net een maandje lid is, denkt dat een vintage dealer hier 1500 voor geeft. Dat kan misschien zo zijn, maar als je dat geboden krijgt, mag je wat mij betreft iets minder vriendelijk bedanken :wink:

12 likes

Ja dat zie je steeds vaker. Ik ben gestopt met nieuwe of voor mij onbekende leden helpen.

2 likes

Jammer voor de nieuwe leden die het wel erg waarderen hoor :slight_smile:

3 likes

Ik denk dat hij de info alleen wilde gebruiken om hem te verpatsen. 5000 euro is alleen wel heel optimistisch…

11 likes

Wow. Hij is (van de foto af) zeker nog erg mooi!

Maar 5 ruggen come on. Dat is juwelier prijs met recent service gehad, zoals de bekende in A’dam (zonder reclame te maken). Haha!

Niet particulier zonder iets erbij en vooral geen historie van service en nog service moeten geven. :thinking:

1 like

Aankoop denk ik eerder, advertentie op MP is een week oud. Laatst ook een keer zoiets, zogenaamd uit erfenis gekregen maar stond ondertussen ook op Catawiki: Vintage dameshorloge Patek Philippe
Geen idee wat er aan de hand is maar het lijkt me niet helemaal in de haak.

Kan niet wachten!

25 likes

Ik lees pas een paar maanden actief mee en ben net zolang forumlid en het valt mij op dat een hoop nieuwe ‘leden’ een ‘erfenis’ hebben mogen ontvangen en dan hier wat informatie zoeken.
Is dat een recente ontwikkeling of gaat dit al jaren zo?
Iets irriteert mij daar aan.

7 likes

Lijkt mij naar puur snel wat geld willen verdienen. Dat verkregen uit erfenissen geloof ik ook voor geen meter. Zodra de informatie er ook is hoor je niks meer van TS.

In de afgelopen 13 jaar heb ik het wel een aantal keer gezien, maar de laatste tijd lijkt er wel een piek in te zitten. Tja, gratis taxatie is wel lekker natuurlijk.

1 like

Misschien is hij niet de verkoper op marktplaats, maar wil hij hem kopen en wil een idee van waarde hebben?

En om geen anderen naar de advertentie te lokken komt hij met het verhaal van erfenis.

Maar zo’n gezeik kunnen we hier wel missen, komaan, wees gewoon eerlijk, stelletje leugenaars.

Als er iets is waar ik niet mee om kan, dan zijn het leugenaars. Je kan je in iets vergissen, maar echt moedwillig liegen, bha!

Ik ook niet, heb 1600 euro geboden. :rofl:

3 likes

2000 net geweigerd zie ik :sweat_smile:

‘Gevonden’, of ‘een kennis van me heeft’ doet het ook altijd wel goed :slightly_smiling_face: Ik vraag me altijd hoe dat zit. Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat een vriend van me me een horloge gaf wat hij op de grond gevonden had met carnaval. Mijn hart sloeg even over, gebroken glas, flink wat krassen maarr… Een Daytona! Hij tikte zelfs nog… tja :joy:

2 likes

Dan moet ik bij de eerst volgende Carnaval toch minder drinken en meer naar de grond kijken :joy:

1 like

Haha van drinken heb je meer plezier dan van een neppe quartz Rolex hoor

1 like

Oversterfte…iets met Corona.

5 likes

mijn excuses maar ben nu pas weer thuis. ik vind gezien de reacties hier u bod aan de lage kant, sorry

@Jurk hij doet het weer :joy::joy::joy:

6 likes

@HanDavinci , ouwe lowballer. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Is het tijd voor
tenor

6 likes