Vintage dameshorloge Patek Philippe

Weet iemand iets meer over dit model Patek Philippe? De echtheid staat verder niet ter discussie, maar ik ben benieuwd uit welk jaar hij precies komt. Het is 18 kt. witgoud met diamanten. Is een dergelijk horloge ook vandaag de dag nog courant? Wat zou naar jullie mening ongeveer de waarde zijn? Vast bedankt voor de re

acties!

1 like

Wat foto’s zou helpen!

Welk model bedoel je precies? :joy:

ik zoek naar de mogelijkheden om beelden toe te voegen. Sorry dat ze er niet direct bij stonden!

1 like

foto is geplaatst!

2 likes

Mooi hoor! Als je het serienummer op het uurwerk doorgeeft aan PP, kan via de website meen ik, kun je een uittreksel uit het register krijgen. Dat is niet goedkoop, maar voegt enorm toe aan de “credibility” en waarde van het horloge.

Bij twijfel, niet zelf het dekseltje verwijderen, maar door een horlogemaker laten doen.

Dameshorloges zijn altijd veel minder waard dan herenhorloges uit dezelfde periode/zelfde merk, ik zou er niets over durven zeggen.

Veel dank Peter! Allemaal zaken die nieuw voor me zijn. Interessant te weten. Fijne avond en groet!

3 likes

:thinking: https://www.lot-art.com/auction-lots/Patek-Philippe-18K-White-gold-and-40-diamonds-bracelet-watch-2671274-Women-1970-1979/36755753-patek_philippe_18k_gold-08.5.20-catawiki Heb je deze gekocht? Of wil je hem gaan kopen en weten of dit klopt?

1 like

Om maar met de deur in huis te vallen… nee, deze modellen zijn absoluut niet courant in de huidige markt, de markt is erg klein aangezien veel dames tegenwoordig een andere smaak hebben. De goudwaarde + diamanten (hoewel die klein zijn en weinig waarde hebben) maakt een groot deel van de waarde uit, het uurwerk is weinig interessant. Veel dameshorloges uit die tijd hebben een identiek ontwerp, noem Chopard of Omega. Ik zou zeggen dat een redelijke marktconforme prijs ergens rond de 3000-5000 ligt… het is een beetje wat de gek ervoor geeft, en er zijn weinig “gekken” die hiernaar op zoeken…

succes ermee!

1 like

Is al verkocht, winning bid € 8.508,- :roll_eyes:

1 like

Waarschijnlijk door TS.

Ik heb het horloge uit een erfenis gekregen.

Ok maar heb jij hem dan aangeboden om te veilen? Of heb je gewoon een foto van internet gebruikt? Ikke snap niet helemaal :upside_down_face:

4 likes