Issued militaire horloges topic

IK ZOEK EEN NETTE CWC, WIE HEEFT ER EEN EN WIL DEZE VERKOPEN?

:smile:

4 likes

Hi sander ik heb beide mwc wn cwc zie thread, ik moet zeggen dat beide niet voor elkaar onderdoen met mwc heb je een nieuwe klok met cwc meestal 2e hands.
Het uurwerk bij cwc is beter maar ook ouder, bij mwc zit er een myota in, hij houd zeer goed de tijd bij.

Ik kan ze beide aanbevelen wat rest is je eigen voorkeur.
Spooler

2 likes

11 likes

De CWC mee op vakantieā€¦

7 likes

Wie weet iemand geĆÆnteresseerd hierā€¦ Ik heb al een CWC dus laat hem even voorbij gaanā€¦

Mijn ā€˜Dirty Dozenā€™ Record

20 likes

Zojuist deze Yugoslavian Air Force Zenith helaas op een paar euro misgelopen op de baai :cry:


7 likes

Maar deze is wel van jou? Mooie strap, mag ik vragen welke dit is?

1 like

Jep, inderdaad van mij. Strap heb ik via MWR forum, daar zit iemand die deze namaakt van de oude ā€˜issuedā€™ straps. Als je geĆÆnteresseerd bent kan ik je zijn contactgegevens wel per PB sturen.

1 like

Doe maar, wellicht leuk voor op mijn cwc! Zoā€™n 18mm nylon nato is toch wat ā€˜tamā€™.

2 likes

Bij deze mijn bijdrage,
en deze oude DH

5 likes

CWC automaat jaren '90 :sunglasses:

9 likes

Wat ik begrepen heb is dat Timex ooit heeft ingetekend op het nieuwe ā€œmilitaireā€ horloge te mogen leveren voor het Amerikaanse leger.
Hun ontwerp is toen wel aan een aantal militairen gegeven en getest maar ze hebben het toen verloren van Benrus.
Timex heeft daarna toch gemeend te kunnen beweren dat ze ooit leverancier waren van een Amerikaans militair horloge, puur omdat ze een aantal exemplaren hebben geleverd om te worden uitgetest. ( plastic kasten met een handwinder uurwerk )

2 likes

Dat hebben meerdere merken geflikt.

Je geeft een paar horloges om te testen, om daarna te kunnen zeggen dat bijvoorbeeld Navy Seals ze dragen tijdens operaties.

Wat ook wel gebeurd is dat er verzwegen wordt dat er al lange tijd geen sprake meer is van een MOD contract voor levering van horloges.

Ik ben me al een paar jaar aan het focussen qua militaire horloges. Je komt veel onzinverhalen tegen, en je moet leren tussen de regels door te lezen bij zulke verhalen.

Groeten,

Noel.

1 like

Dat is idd balen! :beers:

1 like

Die cwc is gaaf, wist niet dat die bestond. Is ook een ge-ā€˜issuedā€™ horloge toch (militaire nummers/codes op de achterkant)? Was deze dan voor vliegers, net als de (echte) seiko military (gen 1 en 2)?

Gedragen door Royal Navy Piloten in de 80s and 90s. Valjoux 7765.
Is idd. een ge-ā€˜issuedā€™ horloge, en heeft de militaire codes.

1 like

Vind ik ook altijd balen, maar troost je met de gedachte dat je waarschijnlijk nog veel meer had moeten bieden om hem wel te krijgen; je weet niet wat het maximumbod van de hoogste bieder was. :sunglasses:

2 likes

Klein beetje vals spelen. Deze modellen zijn gebruikt door de Zweedse luchtmacht. Die ik heb is alleen ā€œde normaleā€ civiele versie

5 likes

Mooi man! Niet meer weg doen. Tenminsteā€¦niet zonder een seintje te geven :wink::sweat_smile:

1 like