Issued militaire horloges topic

Mocht ik hem ooit wegdoen zal ik aan je denken :wink:
Hij heeft vaste springbars, dat beperkt helaas de bandkeuze, maar dat hebben alle modellen van CWC voorzover ik weet. Fijne jaarwisseling !

1 like

Ja dat heeft deze ook. Maar goed, daarmee is gelijk (vrijwel) zeker dat het om een ge-issued horloge gaat… :sunglasses:

1 like

Ondanks de kleine afmetingen staat ie prima op een grotere pols.
Dat hebben niet alle mil-style horloges, de Seiko 5 aviator is exact even groot maar oogt veel kleiner.

1 like

Legeronderdeel, NATO nummer en landcode achterop een CWC wil niet zeggen dat ze ook issued zijn. Gehoord van de eigenaar van Silvermans zelf toen ik in Londen een bezoekje heb gebracht aan de winkel aldaar.
CWC levert al langere tijd geen G10 meer aan het leger, dat is nu de Pulsar G10. Toch maken ze mog steeds CWC G10 met codes. Dat mag omdat ze aan alle specs voldoen.

Het bandje wat je mooi vindt moet er wel een zijn die geschikt is voor fixed bars. Zelf heb ik de mijne direct op het horloge zelf vastgemaakt met draad, maar goed ik maak dan ook zelf banden. Anders moet je een bandje met open end hebben met van die clips die je om kan buigen om het bandje vast te zetten.

1 like

Op de valreep net nog in 2018 deze nl Koninklijke Marine Minerva gekocht, hopelijk woensdag binnen!

$_84 (1)

5 likes

Als liefhebber van de Citizen ny04** serie heb ik bijna uitvoeringen, maar een exemplaar die ik nog niet heb is de uitvoering voor de Italiaanse marine/mariniers. Misschien loopt ik er ooit eens tegenaan (voor een te verantwoorden bedrag)

Edit:
Deze is misschien ook wel de moeite waard

8 likes

Kak, daar gaat de romantiek… :see_no_evil::see_no_evil::wink:

Nog vanaf een bepaald jaartal of slaan ze er anno nu gewoon 1984 in bijvoorbeeld?

Maar bedankt voor deze info, interessant topic is dit :+1:t2::+1:t2:

PS ik draag hem op nato dus fixed bars geen probleem :sunglasses:

Begreep dat als er onderin staat “waterresistant 50m” het sowieso geen issued horloge is geweest maar eentje via Silvermans.

Silvermans is sinds 1990 eigenaar van CWC.
Eigenlijk zou je dit moeten lezen:

https://wornandwound.com/military-watches-of-the-world-great-britain-part-3-falklands-war-era-through-today/

En deze:

In 2001 leverde Pulsar eventjes de G10. Vanwege kwaliteitsproblemen werd het daarna weer even de CWC. vervolgens weer Pulsar. Dat laatste vertelde de eigenaar van Silvernans mij. De exacte inkoopbedragen weet ik niet meer, naar hij vertelde dat de CWC zo rond de 75 pound inkoop was (voor het leger) terwijl de pulsar rond de 45 pound lag. Daar kon hij niet tegenop (en hij had het vervolgens over Swiss vs Japanese mechanism en prijsverschil).

Hij heeelft ook een WW2 Zenith

1 like

Nette prijzen

Leek mij ook maar ik ben geen expert op deze modellen.

Weer een beetje valsspelen maar wat leven in het topic is niet erg lijkt me. Seiko RAF Gen 2 maar wel de civiele versie. Is van de voorkant niet te zien maar aan de achterkant wel :face_with_hand_over_mouth::wink:

9 likes

Vet :facepunch:t2:

Edit: wist niet dat dit kon; ‘goede’ dial maar toch civiele versie… :sunglasses:

1 like

Waar staat die “P” voor op de dial? L en T zijn mij bekend maar deze nog niet.

2 likes

Promethium. Ik denk dat dat voor alle Seiko’s de standaard lume substantie was, geen tritium.

2 likes

Mijn beschermkap voor de CWC is zojuist binnengekomen. Volgens de verkoper uit de UK, gemaakt met behulp van een 3D printer. Ik dacht dat het rubber was, maar het is een enorm stevig, hard en licht materiaal. Geeft de CWC een andere look.

Ben er zo tevreden over dat ik ze ook in andere kleuren ga bestellen voor de afwisseling. Is die van jou al binnen @Galf?

4 likes

Toen ik las dat je het ging bestellen, dacht ik eerst ‘mweh’.
Maar oogt nog best prima :thinking:

Quanta costa?

1 like

Kost 15 euro, dus zeker het proberen waard. Alleen te bestellen via EBay. Hij blijft ook goed vast aan het horloge, wat opzicht ook best belangrijk is. :sweat_smile:

2 likes

Nu ik deze zo zie denk ik dat zwart idd wel mooi is, lijkt dan een beetje op de PVD-uitvoering.
Ik had nog niet besteld overigens want ik wachtte op jouw NA :sweat_smile:

Echter denk ik dat ie niet op mijn inmiddels erg favoriete PRS-10 past want die heeft een net iets rondere body. Maar hiermee kan ik wel de blutsen en krassen op de kast van mijn G10 verhullen :sunglasses:
Die is ook nog steeds erg interessant want die loopt als een HAQ en dat is nou net koren op mijn molen…

1 like