2018 was een rustig jaar, met 0 verkopen en maar één aanwinst:
2019…?
Hoogstwaarschijnlijk gaat de Black Bay Blue in de verkoop, misschien houd ik het wel bij twee horloges. Voorlopig dan
2018 was een rustig jaar, met 0 verkopen en maar één aanwinst:
2019…?
Hoogstwaarschijnlijk gaat de Black Bay Blue in de verkoop, misschien houd ik het wel bij twee horloges. Voorlopig dan
Prachtig, die IWC. Werkelijk schitterende wijzerplaat.
Mooi topic, goed om te reflecteren en voor mij bevestigt dat meteen de gedachte waar ik al een tijdje mee loop. Op WUS en ook hier zie ik regelmatig kreten in de trant van “less is more” voorbij komen. Zoek op een willekeurig horloge forum naar “3 piece collection” en de kans is groot dat er een lijstje met topics boven water komt, die stuk voor stuk garanderen dat zoiets rust brengt. Graaf vervolgens in het korte termijn flipper verleden van die “3 piece collection” propagisten en je legt in sommige gevallen een complete loopgravenoorlog van aan- en verkopen bloot. Ik vind het prachtig dat de hobby voor sommige mensen zo functioneert, maar dat is niet mijn persoonlijke idee van rust. Rust houd voor mij in dat ik de tijd neem om me zo breed mogelijk te oriënteren, een doel stel en vanuit die positie langzaam convergeer naar iets dat ik écht wil en waarvan ik me niet zomaar af laat leiden.
Dat eerste gedeelte (dat ene horloge vinden dat ik écht graag wilde) is me dit jaar gelukt:
Maar vervolgens ben ik voor de snelle voldoening gegaan met twee andere horloges:
Komende jaren ga ik mezelf op rantsoen zetten van maximaal één horloge per jaar. De rest van wat de horlogewereld te bieden heeft aanschouw ik hier op het forum wel. Lijkt me op dit moment de meest ontspannende manier om met horloges bezig te zijn.
Irl nog mooier, elke keer anders
Ik vind Farer ook echt een mooi merk. Ik heb serieus overwogen om de Cobb te kopen, maar de losse chronograaf module en de hoge te verwachten onderhoudskosten hebben me hiervan weerhouden. Ik heb een Seiko Alpinist en 5 vintage horloges. Alhoewel ik erg gecharmeerd ben van alles wat vintage te bieden heeft, trekt Farer met zijn geheel eigen stijl en mooie maatvoering me nog steeds heel erg. Jouw uitvoering van de GMT (Lander), en de Hudson vind ik nog steeds erg mooi.
Veel plezier ermee! Ik kan me heel goed voorstellen dat dit horloge een vast onderdeel van je verzameling zal blijven.
Dankjewel, de Farer gaat er niet snel meer uit inderdaad. De Cobb is ook echt gaaf inderdaad. Mooie verwijzingen naar oude, iconische chrono’s zonder de eigen stijl van Farer te verliezen. Over de onderhoudskosten van die chrono’s heb ik ook veel gelezen. Schijnt dat bij een service de hele chrono module naar ETA gaat, omdat er speciaal gereedschap voor nodig is? Qua kwaliteit ben ik tot nu toe erg tevreden met de Lander, hoewel er pas echt een oordeel geveld kan worden na 5+ jaar.
Ik heb zelfs gelezen dat die hele module vaak volledig vervangen wordt bij zo’n soort uurwerk. Maar ik kan daar zelf geen echt oordeel over vellen. Misschien kan een vd horlogemakers hier op het forum daar iets over zeggen?
Hier een draadje over dat onderwerp:
https://www.horlogeforum.nl/t/farer-chronograph-nieuwste-lijn-van-brits-microbrand/171770
De gesneuvelden dit jaar.
De nieuwelingen.
Daar heb je voor jezelf 't goede punt te pakken, Zengineer.
Zelf heb ik een Top 2 en counting met de frequentie van …
je raadt het al … 1 horloge per jaar.
Respect,
Cee Lo Green
N.B. :
ik ben van 0 naar 150 horloges gegaan in 4 jaar tijd
… daarna van daar af terug naar 10 horloges in de
daaropvolgende 2 jaar … Vervolgens terug naar nu
2 horloges en counting met aanwinst van 1 per jaar
Last minute update van mijn kant:
mijn “eerste echte horloge” heeft de collectie verlaten. Ik vind hem nog steeds mooi, maar met zijn 43 mm vind ik hem veel te groot. Best gek hoe dat werkt. Jarenlang gedragen en nu ik over ben op vintage horlogeformaten, kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit nog dit soort knoeperts ga dragen. Gelukkig blijft hij in de familie en is mijn vader er zeer content mee. De collectie is nu dus als bovenstaand en bestaat uit 4x vintage en 1x nieuw. Allen dit jaar aangekocht, dus 2018 was voor mij echt een prachtig horlogejaar (mede dankzij dit fantastische forum)
Gruwelijk dikke collectie
Je mist alleen nog een duiker. Casio eruit, Tudor Black Bay 58 erin?
Niets eruit, Tudor BB 58 erin Volgend jaar maar eens gaan kijken.
Die Casio brengt ‘niets’ op dus niet echt een rede om weg te doen. Tevens vind ik 'm stiekem heel gaaf
Tudor BB58 erin, niks eruit even better
Dan heb je wel echt een steriele 10/10 collectie. Geen enkel merk dubbel. Chronograaf highbeat automaat en handopwinder, Rolex vintage, Tudor diver, IWC dressy Flieger. Hot hot hot!
Ik zie ik zie… Dat mijn voornemen voor '18 niet is gelukt & dat ik het jaaroverzicht beter achterwege kan laten.
En er is nog zo veel meer moois