Jomashop

update.

net een ander klokje binnen gekregen, via Ebay. En daar ging ik dus wel volledig aan het gas qua btw en andere invoer kosten. Zoals hiervoor gezegd bij Jomashop helemaal niks.

  • Lijkt op willekeur?
  • Of hoe de verzender het zelf aanbiedt?
  • Is Joma gewoonweg ervarener in het aanbieden, of maakt de koerier ook uit?
  • Met UPS ging het vlekkeloos, met USPS aan het gas dus :frowning:

Hier al enkele keren besteld bij Joma en steeds goede en snelle service … MAAR ook steeds extra kosten aan mijn been die het voordeel toch opeens een stuk minder maken.

Extra kosten moesten cash betaald worden aan UPS (aan de deur) vooraleer het pakje in ontvangst genomen kon worden.

Dure klokken zou ik er niet kopen persoonlijk … want bij garantiegeval moet je terug naar VS sturen hé …

Slechte ervaring met jomashop. Slechte niet gerichte communicatie. Geen proactive informatie in de vorm van statussen bijv.
Zojuist gecancelled. Na anderhalve maand wachten…op niks dus

Heeft iemand hier ervaring met bestellen bij Jomashop?
Zit er eens rond te neuzen, prijzen zijn over het algemeen écht strak laag!..
Ben benieuwd of ze goed en snel leveren, en of hun pakketjes door de Douane “met rust worden gelaten”. Zeg maar…

Is vanuit de states toch? Volgens mij weinig kans…Heb er nu een beetje ervaring mee, maar mocht/moest altijd netjes aftikken.

We hebben hier een ervaringen met subforum. Dat is er speciaal voor dit soort vragen. En er is de zoekfunctie.

https://www.horlogeforum.nl/search?context=category&context_id=5&q=Jomashop%20order%3Alatest&skip_context=false

Grote online shops in usa geven alles netjes aan. Is misdaad om het niet te doen, dus die gaan het risico niet lopen om het voor jou (en mij) goedkoper te maken door het niet ‘eerlijk’ aan te geven

1 like

Is de mogelijkheid dat ie kapot gaat in 2 jaar en dat er dan mogelijk kosten gemaakt je € 220,- waard? Kan je lokale horlogemaker dit voor minder dan € 220,-?
Welk horloge gaat het om?

22 minuten lid… ik verwacht 1 post en dan weer pleite :slight_smile:
over jomashop… google gewoon.

2 likes

Volgens mij loopt niet alle garantie enkel via Jomashop, hangt van het merk af.
Ik heb recent een Glycine gekocht bij Jomashop en volgens mij heb ik merk garantie.
Het verschil in prijs was mij het overigens wel waard :grinning: dus zou ik enkel Joma garantie hebben dan zou me dat ook niets uitmaken.

1 like

En? :roll_eyes:

TS stelt een legitieme vraag, daar is een forum voor. Er zit hier meer (en ongekleurdere) kennis en ervaring dan een zoekopdracht op Google je oplevert.

2 likes

ook op HF is er genoeg over joma te lezen

Ik zou voor de betere variant gaan, Jojoma (aka Yo Yo Ma) :wink:

Jomashop is ook de officiële AD van Glycine in de VS volgens TGV…

Voor 280 euro zou ik het risico wel durven nemen.

Ai dat maakt het dan gelijk ongeloofwaardig, heb niet zo een hoge pet op van deze self made gentleman :roll_eyes:

1 like

Bestel er 2.
Heb je een reserve voor hetzelfde geld :grin:

1 like

Gewoon doen joh!

Je krijgt er als bonus zo’n heerlijk slaatje met plastic ei erop bij.

Haha, ik kijk al een tijdje hier maar zonder account. Toch maar een accountje gemaakt zodat ik deze vraag kon stellen en kan reageren. Google hielp wel maar ik kan het altiid vragen of er nog ervaringen zijn.

Bedankt voor je antwoord! Kan je vertellen hoe het bestellen gaat? Wanneer en hoe betaal ik de BTW? Ik heb niet echt ervaring met bestellen buiten Europa.