Jomashop

Ik zo nog iets meer uitgeven en de winkel bezoeken icm weekendje NY :grinning:. Geen belasting wel leuk weekend.

BTW betaal je hier in Nederland.
Jomashop stuurt binnenkort je horloge op. Die arriveert op Schiphol, daar gaat je pakketje eerst naar de douane. Die gaat vervolgens bepalen of en hoe veel BTW en importheffing je moet gaan betalen. Vervolgens gaat het pakketje als een rembourszending naar PostNL.
Dus op het moment dat je het pakketje in ontvangst neemt moet je de BTW en heffing betalen, die betaal je aan PostNL. PostNL rekent vervolgens af met de douane.

Soms hebben ze er geen zin in bij de douane en hoef je niks te betalen. Maar ga daar niet van uit.

2 likes

Precies, wel even opletten dat zo gauw het pakket in NL aankomt de tracktrace van USPS ape shit gaat en je deze het best verder via Post.NL kan volgen. Althans dat is mijn ervaring.

Ik heb sinds eergisteren ook een order open staan bij Jomashop (want korting), dus wel zullen het beleven.
Overigens heeft Joma ze ook niet altijd uit voorraad leverbaar. Op de Tissot zal ik waarschijnlijk 1 á 2 weken moeten wachten. En dat is, als dat horloge überhaupt al beschikbaar is, want die heeft Tissot pasgeleden op Baselworld geïntroduceerd. Dus misschien moet ik wel veel langer wachten. We zullen zien.

Maar waarom plak je de prijs af?

Dat is tussen mij en Jomashop, toch? Tenminste, zo voel ik dat.
En het ging toch ook niet over de prijs?
Maar je hebt gelijk, ik had het niet af moeten plakken maar geheel weg moeten knippen.
Beter zo:

Oké :joy:

2 likes
4 likes

Future-flip-price-incognito.

4 likes

Mijn ervaring is dat dit vooral afhangt van welke koeriersdienst er wordt gebruikt. Bij de premium shipping van DHL is het bij mij 100% van de tijd raak. Het wordt wel netjes afgehandeld. Je krijgt een mail om te betalen, en dan wordt het pakje gewoon afgeleverd.

Bij goedkopere verzendmethoden is de pakkans in mijn persoonlijke ervaring veel kleiner. Die worden niet even goed gecontroleerd, en daar is de content van het pakje veel moeilijker te achterhalen. Ze zijn natuurlijk ook niet dom, en weten dat je vanaf een bepaalde waarde een item niet zonder traceren/verzerkeren en met een verwachte zendtijd van 20 dagen verstuurd.

Ik zou gewoon rekening houden met de extra kosten. Bij mij is het jaren geleden dat ik geen invoerrechten hoefde te betalen.

Ik ben overigens zelf niet zo gecharmeerd van Jomashop. Het zijn geen oplichters, maar de klantenservice is ronduit slecht (in mijn vervaring) en ik heb ook meegemaakt dat items die op de site stonden als “in stock” dat dus niet waren. Je krijgt dan een mailtje dat de verwachting is dat het binnen 2 weken zal worden verstuurd. In beide gevallen duurde dat bij mij langer dan een maand (zonder update van jomashop) waarna ik heb geannuleerd. Er zijn andere gray market verkopers die dat soort dingen veel netter doen.

Toch zou ik weer bij ze kopen als ze een goede aanbieding hebben. Maar zeker niet als eerste keuze.

Over de winkel: Ik heb goede ervaringen met Jomashop. Het is een grote “grijze” handelaar die horloges verkoopt vanuit New York. Ze hebben vaak grote restpartijen, die ze voor erg goede prijzen kunnnen verkopen. Ik heb hier twee jaar geleden een chronomat airborne gekocht. Alles was prima in orde. Het enige om op te letten is dat Jomashop de garantie overneemt. Je krijgt een Jomashop garantiecertificaat ipv. een certificaat van de fabrikant.

Met je vraag over de invoerrechten kan ik je niet helpen qua Jomashop, ik heb hem naar de US laten versturen.

Ik heb ook redelijk goede ervaringen met JomaShop, ik heb een Tag Heuer Formula 1 geleverd gekregen vrij snel tegen een goede prijs (de invoerechten en BTW kwamen erbij via UPS), maar de dail was net buiten het midden. Ik wilde het laten herstellen via 1 van de juweliers (Van Willigen) in Rotterdam (zeer correct geholpen), maar die wilde het opsturen naar Tag Heuer. JomaShop gevraagd wat het beste was zij gaven aan dat het horloge dan maar beter retour gezonden kon worden aangezien de garantie alleen maar via JomaShop kan worden afgehandeld.

Ik heb gelijk daarna een RMA aangevraagd en een retourzending aangemaakt en verstuurd, ik heb het bedrag van de retour teruggekregen (Top Jomashop!), echter ik was vergeten het bij de douane/belastingdienst aan te melden als uitvoer, dus moest ik voor ontvangst weer invoerrechten betalen. Ik was niet helemaal op de hoogte hoe invoerrechten bij retour worden verrekend, dus heb opnieuw invoerrechten betaald, schijnbaar had ik het bij de douane anders moeten regelen om geen invoerrechten meer te betalen.

Kortom JomaShop is perfect (vraag naar Faith) zolang je niet meer terug hoeft te sturen, anders moet je je goed inlezen op de douane kosten en dan vooral de personen bij UPS die je graag een poot uitdraaien voor dubbele invoerrechten.

Onlangs ook een horloge gekocht bij Jomashop, een Chronoswiss. Beduidend gunstiger dan eender waar in europa of Chrono24, hoewel dat waarschijnlijk gewoon was omdat ze een tijdelijke promotie lopen hadden.

Op zich prima verlopen, maar toen ik het horloge toekreeg bleek de sluiting van de band niet te werken. Een mailtje gestuurd met de vraag of ik, om alle gedoe met invoerrechten etc te vermijden, niet enkel de sluiting mocht terug sturen. Als antwoord kreeg ik gewoon een standaard mail met een terugzendformulier voor het horloge. Dus ja, veel persoonlijke service hoef je blijkbaar niet te verwachten.

Ik heb de sluiting dan maar zelf open gemaakt en gerepareerd, bleek uiteindelijk een braampje te zijn dat er binnenin was blijven aan hangen.

Ik zal mijn Jomashop ervaring ook maar eens delen.

Op 16 april heb ik er 2 horloges besteld. Direct betaald met paypal. Een Hamilton Khaki King II en een Tissot V8 Swissmatic.
De Tissot was niet op voorraad en zou in 1 of 2 weken leverbaard zijn.
Dus na 2 weken heb ik navraag gedaan. 3 of 4 dagen later kreeg ik het antwoord dat de Tissot nog niet op voorraad was en dat deze over 1 of 2 weken leverbaar zal zijn.
3 weken daar na heb ik nog een keer navraag gedaan. Weer 3 of 4 dagen later nogmaals hetzelfde antwoord; over 1 of 2 weken wordt deze leverbaar. Ondertussen had ik me voorgenomen dat dit hun laatste kans was, en dat ik de order zou gaan annuleren (en dus mijn geld terug vragen… of terug halen via Paypal) als ze na die 2 weken nog steeds niet geleverd zouden hebben.
Uiteindelijk eind mei zag ik op hun website dat de Tissot daar op eens als ‘in stock’ stond. Dus toen heb ik direct een mail gestuurd met (nog steeds semi-vriendelijk) het verzoek of ze iemand in het magazijn a.u.b. een por wilden geven om deze er toe te zetten om mijn order te gaan picken. De volgende dag kreeg ik het antwoord dat mijn order nu direct uitgeleverd ging worden. 3 dagen later werd deze verzonden.

Uiteindelijk probeerde UPS op 6 juni zijn eerste bestelpoging. Maar overdag ben ik gewoon aan het werk, dus ik was niet thuis.
7 juni nogmaals. En na de 3e mislukte bestelpoging zal UPS de de zending retour sturen, en dat vooruitzicht maakte me intussen behoorlijk chagrijnig.
Het was onmogelijk om online bij UPS te regelen dat de zending naar een afhaallocatie gezonden zou worden, die optie is door Jomashop geblokkeerd (waarschijnlijk uit veiligheidsoverweging?). Dus ik ben in de telefoon geklommen. En toen ik me eindelijk door het computersysteem van UPS gevochten had en iemand aan de lijn kreeg heb ik kunnen regelen dat ik de zending alsnog kon afhalen bij het lokale Kiala-punt.
Op vrijdag 8 juni had ik ze eindelijk! Pfff … hele bevalling.
Wel was ik verbaasd dat ik op de afhaallocatie het inklaringsbedrag niet kon afrekenen (is bij PostNL heel normaal). Dat moest ik zelf maar regelen.

Bij de zending zat een kaartje voor een machtiging voor automatische incasso. Maar ik ben allergisch voor het geven van vrije toegang tot mijn bankrekening aan willekeurige bedrijven, daar krijg ik echt vlekken van, dus die machtiging heb ik niet gegeven. Vaste lasten, ok … maar de rest mag zijn handen lekker thuis houden. Mijn bankrekening is geen grabbelton.
Vervolgens heb ik een week of 2 geleden een creditfactuur gekregen van UPS … geen idee waarom, maar blijkbaar heb ik korting op de inklaringskosten gekregen (bijna €30). Heel bijzonder.
En nu vandaag eindelijk de factuur van UPS (in de vorm van een herinnering) voor de inklaringskosten, welke ik zojuist heb overgemaakt.

Dus, koop je bij Jomashop iets wat ze niet op voorraad hebben, reken op een traject dat in zijn geheel nog wel eens een week of 12 kan duren.

Scheelt het nou veel geld uiteindelijk?
Ik heb totaal betaald, aanschaf + verzendkosten + inklaring - korting op de inklaring, inclusief wisselkoers : €751,48 (waarvan €123,74 inklaring en $40 shipping)
Als ik deze 2 horloges hier in NL zou kopen bij bijvoorbeeld Bouman of de Bijenkorf o.i.d. dan was ik kwijt : € 1005,-
Dus ja, het scheelt in dit geval 25% en dat is niet verkeerd. Maar het is zo wel een aanslag op je vermogen om kalm te blijven.

Zal ik nog eens bij Joma kopen? Eehh … nou, niet zomaar. Dit was toch niet echt voor herhaling vatbaar. Alleen als ze het van tevoren al in stock hebben, de korting echt aanzienlijk is en ik niet zomaar een alternatief vind.

3 likes

Hier ook een goede ervaring bij Joma. De douane daarentegen :expressionless:

In elk geval, voor wie het wil wagen, ik heb hier nog een kortingscode voor 20 USD liggen (bestelling moet > 300 USD zijn), wie de code wil kan ze krijgen.

Goedemiddag,

Ik ben van plan een horloge aan te schaffen bij www.jomashop.com
Heeft er iemand ervaring met deze winkel?
Ik heb al wel reacties gelezen m.b.t. de garentie, maar geen aankoopervaringen.

Verder nog een vraagje over btw e.d.
Ik heb nog nooit een pakje gahed dat werd aangehouden door de douane.
Nu snap ik dat als dat gebeurd er 19% btw bovenop komt, maar kan iemand mij wat uitleggen over eventuele andere kosten?

Gr.

Eveline

Beste forumleden,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een horloge en heb (dankzij dit forum) een aantal mooie horloges gevonden. Echter zijn deze in Nederland behoorlijk duur en bij Jomashop vele malen goedkoper. De reviews zijn over het algemeen goed, ook van dit forum. Toch las ik dat Jomashop de grijze markt is, hierdoor gaat de garantie via hun. Is het hierdoor wel slim om daar te gaan kopen of zijn de reparatiekosten nog wel te overzien? Het horloge dat ik wil kopen kost in Nederland ongeveer 500 euro en bij jomashop 280 euro (met invoerrechten en alles erbij).

Die iemand die u kent heeft het mis. Wel invoerkosten en uiteindelijk niet zo’n aantrekkelijke prijzen.

1 like

Wat ik hier hoor is dat je in België juist vaker wordt aangeslagen voor invoerkosten… in Nederland glipt er wel eens wat doorheen.

1 like

Dan maar gewoon via Chrono24…

Ben op zoek naar leuke Montblanc voor goede prijs…

1 like