Just love electric mechanical watches

En hij is binnen…zo mooi hoe de wijzerplaat verkleurd in het licht

9 likes

Goede vondst !

Ik heb een vintage beta21 van IWC, meer trilveertjes die het aandrijven dan een stemvork maar hopelijk mag dat hier ook.


Loopt nog steeds heel exact en voor 36mm breed draagt hij best groot.

6 likes

Meer foto’s graag :heart_eyes:
(Technisch gesproken wel een quartz natuurlijk)

@MartijnV bij deze :ok_hand:

het midden gedeelte van de wijzerplaat kleurt mooi mee met het licht van wit/zilver tot champagne/koper kleur. Het dubbele logo vind ik ook bijzonder, net als de vloeiend glijdende secondenwijzer, dus geen tikkende. Dit uurwerk is de eerst versie van de B21, iwc cal 2001, maar wel de 2e uitvoering met een ronde stappenmotor ipv de 8 hoekige.

hier zie je de trilvingers/palveren die het uurwerk aandrijven en stoppen, heel dun dus .
omega1300electroquartz11 fijn afstelling

Ik draag hem nog iedere week.

5 likes

Heel mooi! Ik heb een omega Electroquartz, met ook de tweede revisie van het circuit. Hieronder mijn aanwinst topic. Ondertussen voorzien van nieuw glas en pakkingen.

3 likes

Die heb je mooi opgeknapt, respect - want dat zou ik zelf niet kunnen. Mooie vangst dus en we zoemen lekker verder.

1 like

Ff een flinke schop, dit als “defect” verkochte exemplaar ontvangen. Toch ff pielen en de opwind as er uit gehaald en weer geplaatst want die zat wat raar vast. Heeft potentie zo te zien. (Straks weer in een laatje “voor later”)

12 likes

Lijkt me meer dan de moeite waard om te herstellen :+1:.

1 like

Gisteren deze lijn “ontdekt” mooi maarrr een Lip zit er nog niet tussen ,bij deze :blush:


R148 /184

7 likes

I love them!!

9 likes

De Day-Date heeft er een zusje bij, een Date :smiley:
image
Met ESA-9157 natuurlijk :innocent:

9 likes

Waanzinnige collectie :fire::facepunch::metal:

1 like

Dank, en deze is er nog bij gekomen:

16 likes

Daar hoor deze uit het blauwe dan toch ook bij :sunglasses: :star_struck:

5 likes

Ha ja maar die vind ik niet mooi helaas 🤷

1 like

Daar kun je ingroeien, :grin: een aquired taste !

Het is een bijzonder horloge met een even bijzondere geschiedenis. Die raak je vast wel kwijt.

1 like

:ok_hand:

1 like

4 likes