Keuzestress en de twijfel over de nieuwe Daytona

Jezus christus wat een geile collectie…

image

4 likes

Of nie!!! slordige 35K :disappointed_relieved:

1 like

De Petit prince en sky dweller eruit. Een mooie Patek Philippe Calatrava erin. Ik mis naast de daytona een lichte wijzerplaat. Veel succes met je “probleem”:+1:

1 like

Daytona, Royal Oak, Sky Dweller en Speedy Tuesday zijn echt grails voor mij.

Ik val in herhaling: schitterende collectie! :heart_eyes:

Nu ik erover nadenk: een écht goeie GMT Master zou hier niet misstaan…

1 like

Allemachtig wat eeb mooie verzameling, logisch dat je dit niet thuis hebt liggen…

Ik kan je verzekeren dat het geen eigen belang is want ik kan de komende 10 jaar toch geen daytina betalen, maar ik vind denk ik dat een van de omega’s wel weg kan om alvast wat plek te maken voor de daytona. Mede omdat ze vrij veel overlappen terwijl de daytona echt wel iets nieuws is in vergelijking met de rest.

Succes met deze moeilijke keuze!

1 like

Indrukwekkende collectie, ik hoop dat je geen Duitse staatsecretaris bent. Eigenlijk vind ik de Daytona qua maat het mooiste :grimacing:

1 like

De Sky-Dweller is qua techniek en uiterlijk mijn favoriete Rolex, maar ik heb hem op het HF-diner in handen gehad en ik vond hem echt veel te groot voor een toch casual-chique horloge. Was echt een desillusie

2 likes

Wat een overweldigende reacties allemaal. Dank jullie wel voor de input.

Zo zie je maar zoveel mensen zoveel wensen! Grappig om te zien dat de ene een horloge totaal niets vindt en de ander zijn grail is.

Inderdaad keuzestress wat te dragen ‘s ochtends vroeg. Sinds ze niet meer thuis zijn wordt dat eenvoudiger, maar ieder bezoekje aan de kluis maakt t weer lastig en ik probeer wel dagelijks of om de 2 dagen te wisselen.

In de praktijk draag ik de stalen banden wel t meest denk ik. Die grijp ik wat sneller. Als daily beater zou ik de AP nu noemen omdat die t meeste polstijd krijgt, maar er zijn erg veel alternatieven.

Ik heb een beetje de drang om nog iets te verbeteren, maar weet niet wat… zo lastig! Al regelmatig bedacht om er iets uit te doen en weer wat moois erbij te kopen, maar vooralsnog blijft t alleen maar bij toevoegen.

Ik zal julloe reacties nog eens goed lezen en kijken of ik er een plannetje uit kan trekken. Misschien idd wel naar een Patek oid toe…?

1 like

Top collectie heb je!

Ik zou zelf een aantal horloges vervangen voor kleinere exemplaren, want dat kleine went vanzelf, bijv.:

  • SDDS voor SD4K of sub
  • Petit Prince 43 chrono voor Petit Prince 39
  • Portugieser voor een kleinere dresser

Maar…, wat dacht je van meer variatie in de vorm van compicaties, materialen, banden, kleuren, merken?

Een ultieme collectie die deels matcht met jouw collectie zou voor mij dan worden:

Witte plaat chrono op metaal (daytona)
Zwarte plaat AP op metaal
Duiker op metaal
Panda op leer (ST)
Dresser op leer
GMT of maanfase op rubber?
Iets als een california dial op rubber of nato?
Goud op rubber is natuurlijk ook wel apart,
daytona ceramic in wit/geel/rosé goud op rubber?

En ja, dan bestaat er ook nog zoiets als de PP Nautilus met eenvoudige blauwe plaat, ultieme grail!

Succes alvast!

Grt. Erik

2 likes

Zo zie je maar. Dan heb je zo’n collectie, de “problemen” blijven dezelfde: “what next?” :wink:

K*thobby

3 likes

Los vh merk zou ik vooral nadenken over wat je nu mist. Er worden een boel dressers aangeraden maar afgaand op je huidige verzameling lijk je daar niet echt van te houden. Als je iets netters wil maar vooral houdt van sportief, denk ik meteen aan een DJ/DD.

Zelf zou ik misschien vooral kijken naar een andere kastvorm: Reverso, Tank, zoiets.

Ik vind de daytona trouwens prima staan. Kleiner dan je andere horloges maar allerminst storend. Ik zie hier zoveel mensen met een paar 40mm horloges en een datejust/kleine vintage.

Maar zo lang je deze horloges niet beu bent: lekker houden en dragen want er zitten een paar geweldige stukken tussen!

1 like

Vanaf groot rond naar kleiner en rechthoekig is een forse stap…

1 like

Das waar. Tegelijkertijd is een Tank Americain - en dat vind ik zelf de mooiste - echt geen kleine jongen. Groot formaat Reverso ook niet trouwens. Maar goed, naast een deepsea…

1 like

Dank je! Mooi antwoord!

Ik vergat erbij te zeggen dat mijn polsomtrek 19cm is. Dus vrij fors geloof ik. Daarom zat de sweet spot voor mij rond de 42mm… maar misschien went t idd wel?

De Nautilus… tja! Idd die zou ik nog wel willen, maar wat ze daarvoor vragen… 2x de listprijs ong… die had ik een aantal jaren geleden moeten kopen…

1 like

Ik mis nog een GMT. Jammer, er is net een Steinhart GMT Ocean verkocht in t blauwe gedeelte.

6 likes

De skydweller is officieel een GMT en annual calender in een… :wink:

Meest complexe uurwerk dat Rolex ooit gemaakt heeft en dat is vrij uitzonderlijk voor hen, want die wagen zich niet zo aan complicaties

2 likes

Ha Joost. Mooi om jou en je collectie weer te zien. Heeft je vrouw/vriendin de 114060 ook nog? Die had ik nooit weg moeten doen, heb hem weer terug gekocht.

Ik vind 40mm jou overigens prima staan hoor en is die AP niet ook 40mm? Ik zou niet weten welk stuk uit je verzameling zou moeten wijken, maar ik vind je JLC met afstand de gaafste.

1 like

Wat een prachtcollectie! :heart_eyes: de 40 mm staat prima.

Toch zou ik alleen de skydweller, de Daytona en de AP houden. De rest inruilen voor iets bijzonders,… met goud.

1 like

Jeetje wat een collectie!! De Daytona zeker houden omdat deze echt niet misstaat qua formaat :wink:

1 like

Hey Robin,

Jazeker is die er nog! Alleen daar is inmiddels ook al allerlei moois bijgekomen :slight_smile:

Ik blijf het lastig vinden, want steeds als ik weer bedenk dat er een moet gaan draag ik m een paar dagen en ben ik weer verkocht :joy:

2 likes