Horloge kopen bij eGlobalCentral

Hallo horlogeforum,

Ik ben in de markt voor een nieuw horloge, het liefst een duiker en vond de Seiko sxk007.
Schijnt dus veel geschiedenis te hebben en is vrijwel precies wat ik zoek. Echter vond ik de horloge voor veel goedkopen op “EglobalCentral” dan op chrono24 bijvoorbeeld. Is het kopen op deze site betrouwbaar of zou ik echt op andere sites moeten kijken. Heeft een van jullie enig ervaring met het kopen van horloges op deze website.

Gr. Thom

Er hebben al diverse leden hier een SKX gekocht via eGlobal
dus dat zal wel snor zitten.
Mooie keus de 007 :+1:
Let wel op details en uitlijning e.d.

1 like

Ik staar al een tijdje naar deze, die daar wordt aangeboden. Ben een Padi liefhebber. Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.

Mijn SKX komt hier vandaan. Levering duurde om en nabij 10 dagen. Geen verzendkosten of bijkomende importkosten aan de deur. Helemaal goed dus :+1:

1 like

SKX007 gekocht bij Eglobal. Doen wat ze beloven. Redelijk snelle verzending, geen bijkomende kosten, zeer scherp geprijsd, gratis verzenden (ik dacht boven €50). Prima te doen. Garantie is niet de fabrieksgarantie, Eglobalcentral geeft zelf 2 jaar garantie. Is er wat, moet je dus bij hun zijn. Daar heb ik geen ervaring mee. Heb wel ervaring met het feit dat ik binnen 2 jaar (en veel langer) nog nooit wat heb gehad met een Seiko dus… Maar dat is een punt ter eigen overweging.

Kijk hier ook even naar!

3 likes

Het blijft stil bij eglobal… ik krijg geen reactie op mijn vragen. Zending is nooit aangekomen.

1 like

Idem, mijn skx is ook weg. Google levert me talloze klachten op. Ze wijzen de koerier aan en that’s it.

Dus, betaald, pakje kunnen volgen tot in duitsland, en daarna spoorloos. Eigenlijk niet de hoop dat ik deze binnenkort of ooit nog ga zien. Duurt nu al 7 ruime weken.

Livechat werkt niet en op mail wordt sporadisch gereageerd met standaard antwoorden en linkjes naar hen verzendingsvoorwaarden.

Dure gok geweest.

dat is een bekend verhaal… hier dus idem!

paypal betaling gedaan? Ik ga maar een claim openen want het blijft angstvallig stil…

Helaas niet, ideal gedaan, dure les dus…

1 like

KAK! servicecentrum blijven stalken en hopen…

Ik heb ooit op Ebay een geschil gehad, geen paypal… op een gegeven moment werd ik gewoon geblokt. Kon ook niets meer kopen, wat een F@%#$ ers! ook al gaat het maar om 150,- eur, het blijft klote!

2 likes

Bij mij ging het goed. Moest wel even geduld hebben, maar na 12 dagen mijn skx009 binnen. Prima. Vorderingen waren ook goed te volgen via tracker.

Ondanks wat slechte (en ook goede) verhalen, gokje genomen en een skx007 (a 149,95) gekocht bij eglobal. Voor de zekerheid wel betaald met Paypall. 1,5 week later in huis, verzending prima kunnen volgen en zoals beloofd zonder invoerkosten oid. Met seiko doosje, zonder papieren. Prima dus.

Mijn GSM komt van eglobalcenter en die aankoop verliep vlekkeloos. Ik had me vooraf goed ingelezen en vond weinig negatieve berichten over slechte leveringen, wel de nodige horrorverhalen over garantieproblemen.


Binnen 2weken binnen👍

Heb 20 juni (laat in de avond) een SKX besteld bij eglobalcentral. Gekozen voor de gratis (onverzekerde) verzending. Vandaag is het horloge al bezorgd door DPD. Alles gelukkig prima in orde :+1:

Gezien de wisselende ervaringen is betalen met PayPal wat mij betreft wel een must bij deze club!
En wellicht voor die paar Euro extra de verzekerde verzendoptie kiezen…

Ik zag deze klok hier in de aanbieding:

Zouden daar nog import kosten ed bijkomen? En is dit wel zuivere koffie…:face_with_monocle: Zeer uiteenlopende ervaringen met deze Hongkong knakkers…

Ik had geen importkosten, volgens mij regelen ze dat op de een of andere manier zelf. Staat zelfs ergens in hun voorwaarden dacht ik.

Maar wel betalen met paypall!

edit zie hieronder bij punt 17. Maar staat er niet echt duidelijk lees ik nu.

1 like

Als het horloge vanuit Hongkong/china verzonden wordt (een niet EU land) bestaat altijd de kans dat je na onderschepping door douane importheffing (21% btw) plus inklaringskosten moet betalen. Hou daar dus rekening mee.

vorige week SKX binnen gekregen geen importheffing en de SKX was binnen 2 weken thuis