Keuzestress! Rolex of Grand Seiko

Een tweedehands horloge als afstudeercadeau? Nee, toch? Dan maar lekker een Grand Seiko!

11 likes

Voor 3k koop je een afgedragen Rolex van je zuurverdiende centen!

My 5 cents: doorsparen voor een fatsoenlijke Rolex of gewoon een ubercoole GS aanschaffen! :sunglasses:

21 likes

Doe dan maar die Speedmaster pro. :laughing:

Rolex voor 3k zou ik niet doen.

12 likes

Met dit budget GS, koop je een mooi, perfect afgewerkt horloge voor en vrees dat je met 3k in de meer afgekloven Rolexjes komt.

9 likes

Welke Rolex wil je kopen voor 3k? Verder dan een afgekloven DJ zonder service kom je niet denk ik.

Een wijs man zei eens:

7 likes

@Fate_Amenable_To_Change heeft zojuist een prachtig model binnen gekregen en er een leuke review van geschreven.
Linkie.

2 likes

GS. Gevoelsmatig lijkt er meer tijd en liefde in gestoken te zijn.

3 likes

Soms zie je een grand seiko sbga083 of sbga085 39mm spring drive voor 3000 euro. Daar zou ik mijn geld aan uitgeven. Ik zie nu zelfs dat je een nieuwe sbga283 voor 3000 kunt kopen op chrono, in europa. Prachtig horloge voor die prijs. De sbga001 of 201 is een klasse hoger, maar 2e hands misschien voor dat geld.

Mocht je quartz ok vinden, dan kun je voor iets minder ook al iets moois vinden. Misschien zelfs wel een met de wat luxere 5-piece band.

4 likes

Ik zou proberen het budget te verhogen/door te sparen voor een degelijke rolex en anders als tweede keuze mijn doelstelling aanpassen.
Er is veel moois voor €3000,-.
De Black Bay lijn van Tudor vind ik zelf erg tof.
Maar goed, als je echt een rolex wilt lekker doorsparen.

3 likes

Als ik nu 3k kon verbranden en voor een GS zou gaan, dan zou ik aan onderstaande juwelenboer vragen wat zijn beste prijs is.

En anders aan onze Spaanse forumvriend, die haalt ze ook bij hun vandaan soms.

2 likes

3k budget?

GS anyday. Wil je meer een duiker stijl?
Tudor BB anyday.

Rolex voor 3k? Nooit. Rammelbakken.

Zeg nou zelf, GS matched Rolex hier toch gewoon bijna?! (of helemaal)

9 likes

Oh, ok.

1 like

Mag ik opmerken dat Seiko al sinds 1881 bestaat, en Rolex pas na 1905 wat werd?

Voor 3000 ball’n heb je rammelende gare kutrolex, of nieuwe GS quartz. Of in zeer goede staat verkerende andere GS tweedehands.

Ik wist het wel. Maar ik heb dan ook 2x GS.

9 likes

Ik zou het wel weten

18 likes

Dat dus…voor 3k heb je geen fatsoenlijke Rolex waar je met trots mee gaat flaneren, voor 3k heb je wel een prachtige GS en heb je nog een mooi doel om voor je eerste Rolex van 6k te sparen…een GS zal de jeuk de eerstkomende jaren wel tot rust brengen…

Dit is de mijne, Quartz heerlijk, afwerking is beter dan Rolex (en alle andere merken die ik in de collectie heb…

13 likes

Doorsparen of iets anders nemen… Rolex van 3k wordt waarschijnlijk een teleurstelling.

Misschien doorsparen voor een Rolex oyster perpetual of misschien een Omega speedmaster nemen.

2 likes

Ik vraag me oprecht af, wil je dan Rolex vanwege dat het Rolex is? Aangezien je verhaal doet vermoeden dat je GS veel nicer vind (zo kwam het op mij over althans).

Ik zou voor de GS gaan.

3 likes

Gezien je budget een GS.

3 likes

:point_up_2:t2:

Ditte

2 likes

Voor een Rolex kan je beter doorsparen, daar ga je voor 3k spijt van krijgen (als je er überhaupt één vindt). Een Grand Seiko dus of een Omega Speedmaster :wink:

2 likes