Kiezen voor een Certina?

Certina is een prachtig merk. Zowel de DS’jes als de Action Divers zijn gewoon leuk voor een aardig bedrag. De DS4 Kleine Sekunde die je uitzocht is gewoon erg cool, toffe keuze. 40mm, 12.3mm en 48mm lug to lug zijn ook goede maten.

Uiteraard zijn er voor dat geld ook hele sloten andere horloges die aan diezelfde criteria voldoen. Uit dezelfde stal is er de Hamilton Jazzmaster Maestro H42515135:

Zou ik de Certina pakken, want betere WR rating, al vind ik de cijfers op de Hammie speelser.

En uiteraard mag Seiko niet ontbreken: De SARX035.

Met DiaShield, 11.5mm dik, 100m WR
 Ik denk dat ik voor de Seiko zou gaan boven de Certina, al is dat een zeer moeilijke keuze.

De Certina heeft lume en is iets sportiever, de Seiko heeft geen lume en is dressier. Beide horloges prima.

De door @Tissot75 genoemde Outdoor protect zou ik niet doen als je banden wilt gaan wisselen, omwille van de kastvorm passen daar lang niet alle banden op. Als je niet wisselt: Ook een goede keuze. Zeer solide horloge, en Archimede is gewoon tof.

Kortom: Gewoon doen, die DS-4 KS. We zien 'm toch te weinig op het forum.

1 like

Certina is zeker een goed merk. Mooie afwerking en betrouwbare uurwerken. Ik heb zelf een action diver overgenoemen van @Piede en ben zeer tevreden. Ook heb ik nog een ds8 die in het blauwe gedeelte staat. Ook erg mooi en z.g.a.n.

Certina is te vergelijken met Tissot, hamilton en Mido. Allen uit dezelfde stal en vergelijkbaar qua prijs en kwaliteit.

2 likes

De uitstraling van Certina vind ik wat te gewoontjes.
Die Tissot is schitterend ! Echt heel mooi functioneel en clean maar wel echt een sieraad !
Het “jezelf verwen” gehalte is voor mij vele malen hoger.

Heel veel plezier met het zoeken, vinden en dragen !!

1 like

Inderdaad ook mooie suggestie.
Staat er nu ook een te koop hier :
Met Certina kan je volgens mij ook echt niet mis gaan, mooi merk met ook een leuk stukje geschiedenis.
Kwalitatief ook niks op af te dingen, dus als je echt helemaal weg bent van een bepaalde Certina, zou ik zeggen: Gewoon doen ! :thumbsup:

Edit: ik merk dat je voorkeur naar “dressy” achtige horloges uitgaat, maar aangezien je nergens uitspreekt dat duikers zijn uitgesloten.
De hierboven ook al genoemde Action Diver is ook echt een klapper.
Staat er nu ook een te koop bij Ten2Two : :ok_hand:
Die zou trouwens zelf mijn voorkeur hebben , kijk er al veel te lang naar :sweat_smile:

4 likes

Hamilton intra matic:

1 like

Duikers zijn zeker niet uitgesloten. Ik vind het lastig welk ‘soort’ horloge ik wil. Die Action diver blijft ook wel echt een toppertje. Bedankt voor de tips!

1 like

zoals ik wel eens - in verzaligd genoegen - verzucht:
het is met horloges net als wat Jules Deelder ooit over het heelal zei:
hoe verder men keek, hoe groter het leek
heeeeerlijk om een stukje budget te hebben en keuzes te mogen maken !

3 likes

Of voor ongeveer GBP 620 in de UK

1 like

Die man wordt te weinig geciteerd. Zoveel moge duidelijk zijn.

Ik wou dat onze nachtburgemeester van Rotterdam zich in een grotere populariteit mocht verheugen, al was het maar om de sjeu weer een beetje in de taal te krijgen.

3 likes

in Juni nog van hem mogen genieten toen hij Jazz plaatjes kwam draaien bij DTRH Festival.
Het veelal jonge publiek kon de jazz voor geen meter volgen, maar daar had hij overduidelijk maling aan.:joy:
90% van de tijd ook gewoon niet te zien omdat hij met z’n kop in een platenbak aan het grabbelen was.
Gewoon genieten, speelde geen showtje, kwam gewoon voor de muziek niks meer niks minder.

Edit: En oops Off-topic.
@excusez moi @Floris1997

4 likes

Mocht je een dresser overwegen heb ik deze te koop staan uit juli dit jaar met volle garantie Teruggetrokken uit verkoop

Ik heb ook nog de genoemde action diver automaat van juni dit jaar ook met nog volle garantie. Die staat niet te koop maar mag wel weg bij interesse. Beiden zijn erg mooi en gewoon perfecte horloges. Het nu volgende geldt ook voor mij :wink: [quote=“mr_brakke, post:36, topic:121101”]
hoe verder men keek, hoe groter het leek
[/quote]

Zolang je nog niet zeker weet wat je zoekt kijk dan voor pre-loved. Dat scheelt een hoop afschrijving bij inruil of doorverkoop. Neem de tijd en als het kan bekijk het in het echt en ga het passen. Is die dan nog mooi en valt die goed? Als je hem niet in het echt kunt zien vind je hem dan na een paar maanden nog zo aantrekkelijk? Je koopt iets omdat jij het mooi vindt. En welk merk dat is maakt bij de hier genoemde merken niet veel uit.

In ieder geval nog veel plezier en goede kennis gewenst bij deze zoektocht. Een heel mooi horloge is er zeker voor dit budget

1 like

Zag 'm een paar jaar terug live in Bird, met de Deeldeliers. Sodeju, daar werd even muziek gemaakt zeg. :+1:

Meer on-topic - heb van een van de leden alhier al een paar erg mooie vintage Certina’s mogen “doen”. Er staat er in dit draadje eentje tussen. :wink: Vergis je niet, in de jaren '60 was dit Omega-niveau; zelfs aanschurkend tegen Rolex. Het niveau van afwerking en verfijning was spectaculair.

4 likes

Tja, zo heb ik Certina ook in mijn hoofd zitten. Om een of andere reden lijkt het voor mij een merk dat boven Hamilton, Tissot e.a. opereert. Als ik mij niet vergis was de DS technologie in 1959 redelijk revolutionair.

Dat ben ik met je eens. Een erg mooi horloge van een fabrikant met een puike historie.

2 likes

Iemand heeft er zelfs een topic over gemaakt :slight_smile:

2 likes

Nou die certina eens bekeken
 MOOIIII
hier voor 500 piek als nieuw en bij een goed adres
Kun je er nog een Hamilton meer dressy bij kopen en heb je al een mooie 2 piece Collection voor € 1 K.

http://www.ten2two.nl/?s_p_c_t=1342&ident=1&product_id=82&cat_id_4_1=0&page_num_4_1=3&prod_name_4_1&back=1

1 like

Mensen. Alvast bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik ben erg blij met jullie tips en meningen. Voorlopig heb ik het geld nog niet bij elkaar gespaard, maar ik zal mijn uiteindelijke keus posten. Het zal waarschijnlijk kiezen worden tussen Certina en Tissot. Nogmaals dank voor alle reacties!

1 like

Nou, dan knal ik er nog even een ALL DIAL midoplaatje in. :yum:
X5 dus.

2 likes

Thnx!

Ben benieuwd wat het gaat worden maar dat lezen we tzt ongetwijfeld
hier op HF.

Succes :+1:

1 like

In de tussentijd kan je lekker een beetje het forum afstruinen de komende tijd en wie weet dat je je kennis, smaak en wensen nog wat kan verfijnen om tot een definitieve keuze te komen.

Uit eerste hand kan ik zeggen dat zowel Tissot als Certina fijne merken zijn waar je geen spijt van zal krijgen.

1 like

Grappig, waar komt Tissot in ene vandaan? De T-Classic collectie heeft leuk spul, en ook de Visodate is mooi. :slight_smile:

Die schaamteloze plug van @Da_Watcher is trouwens niet eens zo slecht.

2 likes