Kleine Collecties Only! (max 4 st.)

(Foto bom alert)
Omdat ik erg gecharmeerd ben van overzicht foto’s van collectie’s en meer specifiek van kleine, soms erg mooi doordachte collectie’s, hierbij wat plaatjes (voornamelijk uit het gelijknamige WUS topic gestolen).

Voel je vrij om meer toe te voegen, maar… bij voorkeur 3, max. 4 horloges!!

Overtreders moeten als straf de Seiko catalogus van 2013 overschrijven.

Opwarmertje… Enjoy!

(van dit forum geloof ik)

(einde deel 1 :slight_smile: )

3 likes

Je weet dat je zonder toestemming fotos van anderen gebruikt? Ik heb er zelf niet zo’n moeite mee dat je mijn foto (zie hieronder) gebruikt, maar er zijn mensen die er wellicht minder blij mee zijn?

Ik ben overigens wel benieuwd waar je mijn foto hebt opgedaan? Op HF of ergens anders?

Leuke is overigens wel dat ik van deze drie horloges (mijn 3piece) geeneen meer heb. Vorige week besloten alles weg te doen. Heb vanaf maandag een 2 piece collectie :wink:

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/0/0/0050f063514b1acc49a2b71b2a9161cc2a6b29f0.jpeg

7 likes

Nog beter :slight_smile: Plaats je dan wel een foto? :wink:

Waarschijnlijk niet. Doe jij wel voor me zie ik :wink:

2 likes

Deal. Zal mijn best doen hem te vinden :wink:

Leuk, ik doe mee! :grin:

2 likes

Flut onderwerp.

je gebruikt dus blijkbaar andermans foto’s waar maar 3 horloges op staan?

tja

1 like

Je kan ook gewoon verder tot 1000000 gaan tellen, wat houdt je hier?

5 likes

Niet zo zuur he

onderwerp zou beter kunnen heten: laat plaatjes zien waar maximaal 4 horloges op staan…

Als je maar 3 horloges bezit, kun je mijns inziens dan ook maar 1 foto laten zien waar ze alle 3 op staan.

Niet mee eens. Dit topic is om 3/4 piece collecties te laten zien. Dat is wat anders dan 3 horloges bij elkaar leggen.

En dat TS dan een hele hoop van dit soort foto’s post, dat geeft mij dan meer inspiratie.

1 like

Ik vind het ook wel een leuk topic. Hou zelf ook meer van de kleinere doordachte 3/4 piece collectie.

Op dit moment 3 maar een SKX007 is onderweg en dan zal de solar chrono diver hier waarschijnlijk wel op het forum in een verkooptopic belanden.

Uiteindelijke wil ik uitkomen op:

  • Dress
  • Tool/sport
  • Diver
  • Chronograph.

Waarvan de Edox en de G-shock sowieso altijd zullen blijven als dress en tool watch. En er moet zeker een knaller komen. en dat wordt dus een diver of chronograaf.

Een plaatje:

4 likes

Mijn 4 duikers.
1 zwart op staal, 1 blauw op staal, 1 zwart op mesh, 1 zwart op rubber !!!

`

13 likes

Mooi hoor.

Het mooist zijn de collectie’s die óf net erg verschillen per horloge, óf net een duidelijk thema hebben.

Hou zelf van het beater + daily (+ eventuele flipper) concept.
De beater blijft daarbij een vaste waarde, de daily is de topper en wordt slechts af en toe gewisseld/opgewaardeerd, en naast deze twee is er soms ook plaats voor een flipper voor de fun.
Die laatste heb ik momenteel niet, mijn collectie ziet er zo uit:

En voor de echte liefhebbers, ter inspirrtie nog wat meer geleende foto’s…

2 likes

Ik ben erg tevreden met mijn kleine maar fijne collectie. De Breitling gaat er van de week uit, in verband met de komst van de Glashütte. Komt op den duur weer een andere duiker voor in de plaats (waarschijnlijk de Pelagos, maar dat is bij mij nooit zeker).

10 likes

Groeten
Rutger

7 likes

Mag 6 ook?

10 likes

Erg leuk stel, maar zie openingspost :slight_smile:

1 like

Dan zal ik van de tweede doos maar geen foto plaatsen, anders moet ik straks ook de Ingersoll catalogus overschrijven

1 like

Dat is een mooi exponentiële stap wat straf betreft, je brengt me op ideeën…