Kleine geschiedenis: Roamer

Mooi merk. Jammer dat ze de afgelopen jaren niet echt mooie horloges produceren, maar ze verdienen alleen al respect voor hun rol in de doorontwikkeling van het automatisch uurwerk.

Groet Tecco

2 likes

helemaal mee eens, een beetje een “modeplakmerk” geworden… (niet alle modellen hoor :slight_smile: )

Hij is nog onderweg, vanmorgen verstuurd dus morgen binnen ga ik van uit, morgenavond zal ik picca posten.

1 like

kewl :slight_smile:

Foto van Freddy van mijn horloge:

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/2X/f/f2f62a138092f9c18de9ad3a84b77ba52330e6fe.JPG

3 likes

Zoals beloofd, juist binnen gekomen de Roamer indianapolis D+D met originele nsa band.

4 likes

mooi mooi!!

1 like

iemand enig idee wat voor model dit is en wat dit horloge waard zou kunnen zijn???

alvast bedankt
hylke

Herkent iemand dit type toevallig?

Misschien ruimte voor een ‘Roamer only’ topic ?
Of zijn er daarvoor te weinig bezitters ?

Ik heb er momenteel twee, waaronder deze:

maar da’s een wat smalle basis voor een ‘Roamer only’ topic te starten, denk ik zo…:roll_eyes:

1 like

Er komen niet zo veel Roamer’s voorbij op het forum. Jammer, want het is m.i. een leuk merk. Ik heb er inmiddels drie. Twee stuks Indianapolis en een Searock. Over de Mustang Indinapolis heb ik nog een stukkie geschreven…

Van Roamer is er waarschijnlijk meer vintage in omloop dan (bijna) nieuw…?

1 like

Ja recente modellen zie ik zelden, zoals die van jou. Mooi exemplaar! :slightly_smiling_face:

1 like

4 likes

Da’s een mooie ! Gave band ook. :+1:

1 like

Naar aanleiding van een post van vandaag terecht gekomen bij een eerdere post, en daar weer op reageren :face_with_hand_over_mouth:

Zie nu pas at dit alweer tijdje geleden is.
Maar wel zo enthousiast geworden dat ik mijn nieuwkomer even opzij gelegd heb en een (bijna ongedragen?) Roamer heb omgegespt.

4 likes

Zocht wat info over Roamer en kwam op dit oude topic. Mooi verhaal, bedankt! Nog steeds echt Zwitsers dus. Jammer dat ze zo weinig aandacht krijgen. Ga me er wat meer in verdiepen.

Lijkt mij een frankenwatch. Roamer gebruikte voor zover ik weet niet zo opzichtig een merk uurwerk

2 likes

Volgens mij probeert meneer Bertvp te controleren of wij geen AI zijn (where do you see a lamppost?).

De foto’s rechts boven en links onder zijn namelijk van een compleet andere horloge dan de foto’s links boven en rechts onder . Caseback is anders, lugs zijn anders, kroon is anders, goudkleur is anders, pontiac uurwerk heeft een centrale seconde, de roamer een subsecond…
Dit lijkt mij welhaast een grap.

Edit: of meneer Bertvp is zelf Ai en kan hier zelf geen wijs uit worden. :thinking:

5 likes

Ben helaas gaan AI :wink:
Het horloge intrigeert me, vandaar de post…
Het lijkt dat de verkoper mogelijk onbewust 2 horloges door elkaar gehaald heeft :thinking:
Is de Roamer op zich ‘echt’?