Klokken rond de 1000 Euro

Afgelopen maand heb ik een account aangemaakt op horlogeforum.nl
voorheen heb ik eigenlijk alleen maar klokken gedragen van merken als Hugo Boss, tommy Hilfiger etc.

Omdat ik mijn studie inmiddels heb afgerond en er meer budget is voor een mooie klok ben ik op zoek naar een “echt” horloge van maximaal 1000 Euro. om te oriënteren.

Jullie als horlogeliefhebbers zullen uiteraard een aantal goede opties hebben.
Eventueel de do’s en dont’s.

Ik hoor graag van jullie.

2 likes

Misschien kun je wat meer informatie geven? Wil je een duiker of een dresser of wat anders? Wil je een automaat of juist niet? Etc etc etc

1 like

Hoi Logie, mijn voorkeur gaat uit naar een automaat. het soort model maakt eigenlijk vrij weinig uit.
Het liefst een stalen band maar voor een klok met een mooie lederen bandje kan ik uiteraard een uitzondering maken.

1 like

Daar zou je best eens een blog over kunnen schrijven. Een mede HF addict heeft een begin gemaakt. Misschien heb je er wat aan…

https://candidewatchblog.com/category/kooptips-horloges/

4 likes

Hoi,

Ik neem gemakshalve even aan dat je volgende link al doorgenomen hebt.

Wat dragen wij vandaag? Deel II

Dan kan je vandaar uit misschien wat gerichtere voorbeelden aandragen.

.
.Elf.

2 likes

De 500-1500 categorie biedt echt veel mogelijkheden en recentelijk ben ik deze wat meer gaan waarderen en gaat er wellicht juist wat duurder spul uit om meer van zulke te kopen.

Wel voorkeur voor nieuw, geen vintage? Rond de 1000 euro is ook mooi vintage spul te krijgen.

Maar voor nieuwe/jong gebruikte horloges zou ik met name eens oriënteren op merken als Squale, Oris en Hamilton. Steinhart kan, maar is afhankelijk van je eigen idee bij dat merk. Luxere Seiko’s bieden ook waar voor je geld. En een oude Bond Seamaster voor ruim 1000 euro is mogelijk.

Even wat voorbeelden die mij aanspreken en inmiddels deels in bezit zijn:

Veel plezier met je zoektocht!

6 likes

Dag Mathijs, Poe, je wilt een automaat en verder maakt het niets uit? Bij auto’s heb je ook wel een beetje een bepaalde smaakvoorkeur toch? Wil je een investering of puur een klokkie van 1000 euro waar je het vanaf ziet? (Bijv. een bekend merk). Allemaal vragen die je jezelf kunt stellen om zo een richting te bepalen. Zo een advies uitbrengen op basis van niets is best lastig! :wink: No hard feelings!

1 like

Zat een paar maanden in dezelfde luxe positie.
Ik ging toen een paar opties na en ben toen naar modellen gaan kijken:

  1. Wil je nieuw of tweede hands
  2. Wil je alle toebehoren erbij (dus incl getekende garantiekaart)
  3. Toch is het handig om te weten of je een duiker, dresser of pilot wil. Ook de diameter helpt.
  4. Vanuit hier kan je deze criteria invullen op bijvoorbeeld chrono24 en kijken wat je mooi vindt.

Zelf ben ik uitgekomen op een Oris Aquis, prima horloge op een mooie stalen band. Nadeel is wel dat je er nietecht banden op kan zetten.
In deze prijsklasse vind ik Damasko’s ook erg aantrekkelijk. Dit lijken me ideale horloges om banden te wisselen.

2 likes

Ball heeft een leuke pre-order actie als ik mij niet vergis: https://shop.ballwatch.ch/pilot

Snelle greep in de tofste klokken rond de 1000 euro (800-1200) gemakshalve genomen als bandbreedte. Als je je voorkeuren hiervan even aangeeft kunnen we de zoekopdracht wellicht wat specifieker maken :wink:

Squale 1521
Sinn 556i
Sinn EZM3
Hamilton Intra-Matic
Halios Tropik
Halios Delfin
Oris ProPilot big crown
Oris Aquis
Helson sharkdiver
Seiko SARX 035 of 033
Seiko Marine Master 300
Laco Paderborn
Junghans Max Bill
Helson Skindiver
Seiko Tuna SBBN007 0015 of 0031
Damasko DA38
Seiko Shogun (007 model)

13 likes

Hoe grot zijn je polsen?

2 likes

Ik zoek een tweede hands model van maximaal 10 jaar oud. nieuw mag ook maar dit is een stuk prijziger.
ik vind een diver altijd wel gaaf.
Heb momenteel een horloge van 43 mm. dit zit prima om de pols. zou eventueel iets kleiner of groter mogen maar moet niet teveel afwijken.
Het liefst een stalen band.
Ik vind de Tag heuer aquaracer WAN2110 mooi maar deze zit rond de 1900 euro nogal wat boven het budget, wellicht iets voor over een paar jaar.
Bedankt voor de tips!

1 like

Je zou een TH way2111 kunnen overwegen. Met korting, grijs, of tweedehands niet veel boven de 1000 euro.

5 likes

Kijk anders ook even naar t ehbo lijstje in de faq. Daar staan zaken om je keuze nog specifieker te maken.
Duiker geeft al n goeie richting, maar ook op dat gebied Is er zoveel variatie.

1 like

Dass kann nur Eine sein!
De Seiko Sarx 033.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Klopt. En de Longines Legend Diver natuurlijk.

3 likes

Ik smijt de mijne er ook maar even tussen! Heb je nog budget over om een fijne Seiko diver (Sumo of zo) te kopen ook :slight_smile:

Seiko SDGM001, ofte de Grand Cocktail. Ziet er alleszins uit als een klok van 1000 euro of meer! Staat momenteel in het verkoopgedeelte :wink:

3 likes

Onze eigen Nederlandse klokkenbouwer TWCO maakt een aantal aardige modellen precies rond Eur 1.000 (ik heb zelf de Air Controller gehad)


3 likes

Heb je een link?

1 like