Knakkende pushpins?

Hoi allen,

Op o.a. mijn Sea Ram met 24mm lugs, draag ik een lederen band. Het valt me op, dat de pushpins een beetje klikkend/knakkend geluid maken als ik de band beweeg ter hoogte van de lugs. Ook met de bijgeleverde rubberband hoor ik die klikjes. Ik heb al verschillende pushpins geprobeerd van verschillende leveranciers (wel allen 1,5mm doorsnee, kan geen 1,8mm vinden) en allemaal maken ze dit geluid. Alleen met een paar 2,6mm doorsnee fat pushpins hoor ik het niet, maar die krijg ik niet door de band :blush: Ook op een ander horloge met 20mm lugs klikken de pushpins in de leren band, zowel met pins van 1,5 als 1,8mm doorsnee. Ook op deze, zijn een stel fat bars weer wel stil.
Op het forum vond ik nog dit topic, maar dat heeft geen vervolg gekregen destijds: 'Klikje' in pushpins

Hebben jullie enig idee wat hier aan te doen is? Of wellicht weet iemand wat hiervan de oorzaak is?

Bedankt voor het lezen, ik zie graag jullie suggesties tegemoet!
Groet, Jelle.

Tijd voor nieuwe hoogwaardige pushpins…

1 like

Een goede sprinbar hoort dat niet te doen. Weet je zeker dat de springbars voor een 24mm horloge zijn gemaakt?
Dubbel geschouderde springbars met een goede diameter (Seiko Fatbars) gaan dat niet doen.

Heb je goede ervaringen met een specifiek adres?

http://www.crownandbuckle.com/accessories/spring-bars/spring-bars-24mm.html

1.7mm Springbars

Ik kijk even of er dichter bij huis geen setje te koop is.

De springbars zijn zeker voor 24mm. Zowel de bijgeleverde, als de aftermarket springbars hebben dit. Zoals gezegd heb ik ook een paar fatbars die niet klikken, maar die krijg ik niet door de band.

Ben je uit België of NL? @Kwalitijd

Ik moet een bestellingetje bij Cousins plaatsen en anders bestel ik wat springbars mee.

Ik woon in NL.
Welke maat in doorsnee kun je adviseren?

Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik heb ook een soort geluid bij een Magrette op leer, beetje krakend geluid, niet een klik of zo.
Wordt bij mij volgens mij veroorzaakt doordat de pushpin niet helemaal vrij in het gat van de band zit. Krijg je ook als je pushpin krom is of als de band klem tegen de kast zit
Als een goede pin in je klok zit dan zou ik niet weten hoe die moet gaan klikken. Als dat een teken is dat de pin wordt ingeduwd dan zou je klok ook van de band moeten vallen.

16 tot 22 : 1.8
20 tot 24 (zware duikers bv.) : 2.0

Als je wilt bestel ik een doosje(per 20) 24mm 2.0mm voor 2GBP (2.7EU). Prior zegeltje erop voor 1.2EU en je hebt onverwoestbare sprinbars.

Anders komt verzending al snel op wat meer.

Nee niet echt. Koop altijd merk pushpins die bij de klok horen. Bijv laatst Omega pinnen gekocht maar incl verzendkosten is dat redelijk kostbaar.
Maar die knakken echt niet.

Vind ik absurd om te doen. Prijs-kwaliteit is dat echt absurd. Geen enkel merk maakt zijn eigen sprinbars, worden allemaal ingekocht (behalve rolex meen ik).

4 euro voor 1 set springbars, daar heb je een doosje voor 20 ISO-norm springbars voor

Heb allerlei soorten pennen gehad…ebay, cousins, duitse webshops, etc…
Al die meuk past niet lekker, knakt, etc.
Geen enkele gehad die beter en net zo dik waren dan de van Omega.
En heej…wel een klok van E4-E5k kopen en dan zeuren over een originele pushpin van E5 :confused:

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/20130322_145422.jpg.html][/URL]

1 like

Omega maakt zeker goede springbars daar niet van. Maar om nu voor zijn RAM OEM Omega springbars te kopen is los overdreven.

Al mijn horloges zitten op 1.8mm van cousins. Van mijn dikste Heuer tot mijn zwaarste Roamer Chrono.

Prima…
Ik niet.

Hoe dik zijn die van Omega dan? Zo aan de foto te zien lijken die erg veel op de fat springbars die ik gebruik om nato’s mee vast te zetten.

Ik denk ook die kant op.
Het is in combinatie met de gebruikte band.
M’n SKX heeft toch dikke pins en ook nieuw , maar met de ene band heeft ie wel het klikje en met de andere band niet.

Ben er nog niet uit wat het veroorzaakt, maar herken het wel.

Elf.

1 like

Uiteraard je goed recht.

De Gustibus et coloribus non disputandum est.

Ik bedoel de kwaliteit. Zijn 1.8 dik.
Omega adviseert verschillende lengtes te gebruiken per band…dus een rubber band een langere pen dan bij de stalen band.
Dingen zijn duur en er zullen heus wel soortgelijke en betere zijn die goedkoper zijn alleen ik heb ze niet gevonden.
En waarom bezuinigingen op de weakest link :neutral_face:

Lijkt me wel hetzelfde. Het voelt ook een beetje alsof het uiteinde van de pinnen te smal is voor het gat in de lug en daardoor speling heeft, wellicht versterkt door de matige dikte en kwaliteit van de pinnen zelf. Het geheel voelt erg gammel aan in ieder geval.