Koper christiaan van der klauw planeto astrolabium

Sterker nog Christiaan heeft ze zelf jarenlang opgekocht. Hij vertelde me zelf dat hij regelmatig door mensen benaderd wordt met deze klokken die ze geërfd hadden. Na een beurt verkoopt hij ze weer voor de hoofdprijs.

1 like

Vandaar de tip. Hij heeft mij ook eens verteld :wink:

Het is al vaker gezegd, maar ik doe het nog eens. Er is geen enkele reden om iemand die met zo’n vraag “binnenvalt” op een vijandige wijze af te poeieren. Het is onvriendelijk, geeft een slechte indruk van het forum en is tegen onze eigen regel “Het forum kan door mensen gebruikt worden als éénmalige informatiebron, ter beantwoording van een vraag. Dit soort gebruikers hoeven zich niet eerst voor te stellen en dienen met hetzelfde respect te worden behandeld als alle andere gebruikers.” Als we iemand kunnen helpen, ook als is dan het maar eenmalig, gewoon doen! :slight_smile:

17 likes

Beste Lencoth,
Het was niet mijn bedoeling iemand aan te vallen. Wat er staat staat er. Niets meer dan dat.
Daarbij heb ik wel degelijk opties gegeven die hij/zij zou kunnen proberen.

1 like

deze is niet verkocht

Klopt, maar t klinkt niet erg welkom. Zo had ik graag nog de afloop gehoord vh verhaal. Is ie verkocht, terug naar cvdk, verloot onder hf? :wink:

Maar de toon was imho niet erg uitnodigend om nog hier terug te komen verslag te komen doen :disappointed:

Beetje domme opmerking REDMAX, als je goed leest is de reserveprice niet gehaald. Ik weet dat deze pendule onlangs verkocht is door de verkoper voor ruim € 41.300,00 inclusief een full service… Bij Catawiki worden overigens grote kavels vaak niet verkocht, moet je eens bij Exclusieve Diaman sieraden kijken, haalt nog geen 5% de reserveprice. En dan alles wat onder de materiaalwaarde " verkocht " wordt. ( via via door de eigenaar terug gekocht ) Dus niet zo’n slimme opmerking en slecht, heel slecht voorbeeld…

Welkom op het forum :blush:

1 like

Wat fijn dat je hem daar 11 maanden later aan herinnerd als nieuw lid van 19 minuten jong. Zal die vast op prijs stellen. Ik wel in ieder geval.

9 likes

Dank,
Ik volg jullie al lang, ben taxateur in bijzondere kunst en uurwerken.

Beter laat dan nooit! Het gaat mij erom dat we binnen de lijntjes blijven als het gaat om opbrengsten. En zeker als het over veilingen gaat. Dat zijn moment opnames en zeggen niets over de feitelijke waarde… als liefhebber van mooie uurwerken, jullie allemaal, en wellicht verzamelaars zijn lage veiling opbrengsten met hoge marges voor de veiling niet goed voor koper en verkoper… en dat wilde ik even kwijt. Verder zal ik mij meer aan de regels houden en braaf mee discuteren over alles wat tikt :wink:

3 likes

Mag je mij aanwijzen waar ik beweer dat de reserveprice gehaald is en dat ie überhaupt verkocht is.

Misschien eerst goed lezen, tot 10 tellen en dan, als je het echt zeker weet, hoog van de toren komen blazen.

1 like

Toch welkom, lijkt mij dat u als taxateur best zo af en toe een spannend verhaal kunt vertellen…:innocent:

Welkom! een taxateur kunnen wij hier best goed gebruiken op dit forum, kunt u zich mooi ontfermen over de wat is dit waard topics :smile:

3 likes

Welkom, Cascade, fijn dat je het forum komt verrijken met je kennis… binnen de lijntjes hoeft niet altijd, hoor!

1 like

Dank voor jullie welkom, en ja, als ik iets kan bijdragen aan de gemeenschappelijke interesse…

De reserveprice is NIET gehaald, drie maal niet bij twee verschillende klokken. De taxatiewaarde van de Catawiki taxateurs is later reeel gebleken nadat deze rechtstreeks voor genoemde bedrag is verkocht, in alle discretie zoals dat vaak gebruikelijk is bij dergelijke transacties.

En uh… niet vervelend bedoeld, ik kan uw stelling niet onderstrepen en toevallig ben ik uit eerste hand op de hoogte. Dat lijkt mij een bijdrage aan een discussie. Daar worden we met z’n allecwijzer van. Niet meer en niet minder. Niets persoonlojks, we hebben waarschijnlijk beide dezelfde passie, alles wat tikt… alleen eenieder van een andere invalshoek, ik wilde alleen een objectieve op feiten gebaseerde bijdrage leveren.

Ik wilde zeggen willkommen auf Horlogeforum, aber het blijkt gewoon correct Nederlands te zijn. Leuk.

Nu heb ik zelf ook wel eens boude uitspraken gedaan waar mensen niet blij van werden, maar er is nog altijd een verschil tussen opmerken dat een taxatie van een veilingmeester correct kan zijn ondanks tegenvallende opbrengsten en iemand apert voor dom, eh, pardon, niet zo slim verslijten.

Dat je dat dan objectief en op feiten gebaseerd noemt is voor mij erg grappig, maar tegelijk een mooie illustratie van wat @HanDavinci en @rednax irriteert.

2 likes

Jij kan je er ook nooit buiten houden, he? :joy:

2 likes