Kras op submariner, polijsten?

Indien het je de komende dagen blijft storen zal je je eraan blijven ergeren. In dat geval zou ik het lichtjes laten polijsten.

1 like

Ja, die is het meest pijnlijk en valt daarna wel mee. Zo lang het allemaal nog werkt is het goed :slight_smile:
Ik begrijp je wel maar ik zou het zo laten, duurt even en dan zie je het waarschijnlijk niet eens meer. Het blijft een gebruiksvoorwerp en dan kan het gebeuren.

1 like

Wanneer de gepolijste opervlakken op geborsteld staal beginnen te lijken, zou je evt aan polijsten kunnen denken. Voor deze kras zou ik eens een poetsmiddel proberen, zoals hierboven al getipt wordt.

1 like

hahahahah :grimacing:

Lekker zo laten, hoort nou eenmaal bij een gebruiksvoorwerp.

1 like

Het ergste wat een Vintage man kan overkomen is een doodgepolijste kast.

Kortom: Als je er ooit een fijne vintage aan wilt hebben, gewoon niet doen.

3 likes

De eerste kras doet altijd pijn, maar dat neemt echt niet weg dat je een prachtige horloge draagt.

3 likes

Ik zou een horloge pas polijsten als hij vol krassen zitten en het niet niet meer is om aan te zien. Maar een duikhorloge blijft nu eenmaal een gebruikshorloge. In ieder geval kun je aan een Rolex met krassen zien dat hij wordt gebruikt waarvoor hij gemaakt is.

2 likes

Wegpoetsen :+1:

2 likes

Als het je stoort, lekker laten polijsten. Zo gepiept.

1 like

En dan na het polijsten binnen de kortste keren weer een kras, je kan wel bezig blijven…poetsen jan!!..:wink:

1 like

Als je geen krassen wil kan je hem beter in de winkel laten liggen.
Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.

5 likes

Dan is het met een Cape cod doekje een fluitje van een cent.

1 like

Daar kan bij Rolex zo een aantal weken overheen gaan. Ze zullen dat sowieso nooit doen met het uurwerk in de kast en gemonteerde lunette en glas.

Langsfietsen bij Nico in Culemborg :+1:

Geen idee wie dat is, maar klinkt niet als iemand die bij Rolex werkt. Eerder als iemand die even met de zogenaamde vaste hand met een dremel wat poetst. Als je dan toch in Nederland laat polijsten, dan iemand die een lapideer machine gebruikt.

Gewoon voor een “prikkie” aan mij verkopen en dan zelf een nieuwe kopen zonder kras :wink::joy::stuck_out_tongue_winking_eye:.

Nu even serieus, ik zou het zo laten voorlopig.

Ik zou het zo laten, het is de eerste kras op een verder gloednieuw horloge. Er komen nog zat krassen aan!

Als je niet weet wie het is waarom dan zo’n denigreerende omschrijving?

3 likes

:point_up: Dit. Horloges zijn er om gedragen te worden.

1 like