Kras op submariner, polijsten?

Mensen, door onze enthousiaste hond die net iets te hard aan de lijn trok ben ik met de horloge langs het slot van de poort gegaan. Zie onderstaande foto’s. De kras is oppervlakkig, je blijft er bijvoorbeeld niet met een vingernagel achter hangen.

Wat is jullie mening en ervaring? Polijsten of voor lief hebben dat er soortgelijke krassen op komen?

1 like

Das karakter :wink: maar misschien met een cape cod doekje heel licht opwrijven?

4 likes

Krassen zijn onvermijdelijk. Polijsten kan altijd nog.

2 likes

Take it like a champ, en zo laten

6 likes

Zou ik ook daarmee proberen. De kras wordt zeker minder met cape cod.

Ik zou het niet polijsten en gewoon meer leren leven.

2 likes

Rotgevoel is dat, vervelend voor je. Mijn ervaring is dat je beter wat meer krasjes kunt ‘sparen’ voordat je het horloge laat polijsten. Tegen de tijd dat je wat meer krasjes hebt stoor je je er waarschijnlijk een stuk minder aan, en lost het probleem zichzelf op :slight_smile:

Je zou inderdaad ook kunnen proberen de kras zelf weg te halen met b.v. Cape Cod, maar zelf doe ik dat niet met duurdere horloges.

2 likes

Dit is juist mooi, een deel van je leven. Over 30 jaar denk je nog dagelijks aan deze lieve enthousiaste huisgenoot.

5 likes

Laten we het daar maar op houden hahaha. Het zal wel puppy’s eigen zijn.

1 like

Thanks voor de tip. Ervaring mee? Ik lees dat je toch wel voorzichtig moet zijn ook met het glas en de niet gepolijste delen.

Ach, gewoon zo laten. Als je genoeg krassen of krasjes hebt verzameld binnen een jaar of 30 voorzichtig laten polijsten.

1 like

Glas hoef je niet op te letten, maar ik zou er niet zelf mee knoeien ivm de geborstelde lugs. Die zullen snel glanzend worden. Bij een Rolex service gewoon een Meern laten polijsten als het je tegen staat. Nergens anders laten polijsten is het advies.

2 likes

Het blijft natuurlijk wegpoetsen van metaal, dus ja daar moet je altijd voorzichtig mee zijn. Alles afplakken dat niet gepolijst hoeft te worden. Desnoods probeer je het eerst met een ander object dat iets minder kostbaar is (ring b.v).

1 like

Als ik bij elke kras/ krasje mijn horloge had gepolijst had ik nu alleen een wijzerplaat overgehouden. :joy:

14 likes

Dit was de eerste kras, en we weten allemaal hoe het zit met een eerste kras hahaha.

7 likes

Wees gerust op mijn Submariner zitten na een maand ook wat krasjes op de sluiting en band,het zij zo. Ik maak mij er niet druk om tenslotte moet een horloge “leven” jou Hond…:wink: jou krasjes :+1:

2 likes

Lekker laten zitten. Niet te voorkomen als je hem vaak draagt.

3 likes

Mee leren leven denk ik .
Zal niet de laatste zijn met een levendige hond .
Mijn Bull Terrier at eens een compleet horloge op :rofl:
Bij de dierenarts kwam het horloge er helemaal gedeukt uit
:no_mouth:

4 likes

Als het je stoort kan je makkelijk zo,n krasje weg poetsen ,wel met een
polijst doekje , ik heb dat meerdere malen gedaan bij een breidling ,je ziet er
helemaal niks van dat je dat gedaan hebt .:sunglasses:

1 like

Wat wil je met dat staal van zo’n neppert :wink:

5 likes

Sinds vorige week gebruik ik Peek, fijn poetsmiddel merk ik. Misschien als het een heel oppervlakkig krasje is dat het daarmee weg is of wat minder zichtbaar wordt. Moeite van het proberen waard en kan geen kwaad lijkt me.

3 likes