Kreeg van vriend doosje met allemaal oude horloges. Zit van alles bij waaronder veel oude quartz. Ook een eerste soort Ice watch, met een echt ijsje… paar lopen alweer…
Ik heb ook geprobeerd de mechanische te reanimeren. Een “Delano” met een FHF 28 zat de stem van los en heb ik een beetje gesmeerd; loopt weer aardig in de pas. Ancre had eerst geen zin (“ze leggen me toch weer weg…”.) maar bemoedigend toegesproken en ja hoor; ook die heeft er weer lust om te tikken. Even alles schoongemaakt en voila!
De plaat en de patina van de Delano is betoverend mooi ,(vind ik!)
. Horloge uit jaren 50 begrijp ik. Heeft allemaal jaaaren stil in een doos liggen schimmelen natuurlijk. Maar nu weer bij de wekker. Leuk hoor, zoiets weer opknappen en nieuw leven in blazen.
Maar ik ehb eigenlijk een vraag: kan iemand mij zeggen hoe die springbars of wat dan ook werken bij dit type horloges. Zit een rekbandje op wat ik er af wil halen. Maar hoe krijg ik dat los? Lijkt alsof er geen veertjes in de spingbars zitten. Soms bij oudere horloges is dat massief weet ik wel. Maar als dat zo is…hoe krijg je dat dan los?
Uw gelukswens is reeds de helft van het antwoord oh Coenraad!
De andere helft zal zich mede hierdoor ongetwijfeld aan mij openbaren:slight_smile:
Mag ik zo vrij zijn om u bij deze gelegenheid alvast mooie en vooral vreedzame feestdagen toe te wensen?
Uw verschijnen hier op dit Forum ervaar ik als een weldaad in deze soms wat roerige tijden.
Dat de klok van vrede en eenvoud ons door het Nieuwe Jaar mag gidsen;
ja, dát wens ik U… en alle leden van dit zo Nobele Forum toe.
Mooi horloges, wat een karakter op de wijzerplaat van die Delano Misschien staat het antwoord op de vraag hoe je het bandje loskrijgt in dit recente draadje: Fixoflex verwijderen, maar wat je beschrijft lijkt daar niet gelijk mee overeen te stemmen. Ik zie dat je mooie close-ups kan maken, wil je misschien wat foto’s maken van de situatie aan de achterkant? Ik vind het wel leuk om mee te kijken al heb je waarschijnlijk niet zoveel aan me
Alle begin is moeilijk😉
Kijk maar even mee maar deze Parel.
Leuk om over te lezen. Wijkt nauwelijks af en tikt als een wekker. Gek genoeg tikt de Ancre meer als de bellen van een spoorwegovergang.
De flexband heb ik toch met gangetje los moeten wrikken. Ik miste de openingen aan de zijkant. Zijn verder gewone degelijke springbars. Nu ander bandje vinden voor mn gade. Die is helemaal verliefd geworden op deze oude dame.